Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C++] invalid conversion from char to const char

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views

• Josaus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 17:20
Hallo mensen,
Sinds kort ben ik met C++ begonnen (gisteren ongeveer). Ik ben maar een beetje begonnen met klooien met de codes, maar toen ik 2 strings (chars) wou vergelijken, stuitte ik op een probleem, hij gaf de error:
code:
1
invalid conversion from 'char' to 'const char'

Nu heb ik al wat rondgekeken op dit forum en heb ik op Google gezocht, maar heb ik geen antwoord gevonden. Dit is de code waarin de fout zou moeten zitten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
char derpina(char g) {
    char antwoord;

if(strcmp(g, "m")) {
        char antwoord = "derp?\n";
    }
    else if (strcmp(g, "v") == 0) {
        char antwoord = "derpina?\n";
    }
    else if (strcmp(g, "o") == 0) {
        char antwoord = "melvin the nerd?\n";
    }
    else {
        char antwoord = "ERROR: geen bestaand geslacht ingevuld!";
    }
    return antwoord;
}

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groeten, Josaus

PS: let maar niet op de namen van die variabelen :3

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
Heb je al gekeken op welk regelnummer de fout zich bevind?
Als het goed is geeft je IDE (omgeving) dit aan.

verder is het volgende probleem wat je gaat krijgen dat je in elke if voorwaarde het een variable antwoord declareerd,

char antwoord; moet alleen voor de if condities staan, in de if zelf moet alleen antwoord = "derp...\n" staan.

Tenslotte termineer je een string met \0 niet met \n

Mess with the best, die like the rest

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:11

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

In ieder geval probeer je een char als string te benaderen. ( char vs. *char dus.)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 18:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je compiler zou je sowieso een regelnummer moeten geven inderdaad. En het is bijna eng hoeveel relevante (!) resultaten je krijgt als je je foutmelding 1 op 1 in google gooit. Zat voorbeelden met uitleg waarom je de melding krijg bij het gebruik van strcmp. Als je nu de volgende keer je foutmelding zelf eerst aan google voert, dan heb je een stuk sneller je oplossing ;)

Dus doe dat nu aub eens echt de volgende keer. Hier in PRG draait het om zelf programmeren, niet om anderen de fouten er voor jou uit te vissen.

[ Voor 16% gewijzigd door Creepy op 05-03-2012 20:24 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.