Ja, er zijn al veel topics over geweest, maar ik wil hier graag nog even een nieuw over beginnen, omdat ik denk dat mijn geval net iets anders is.
Een kleine 3 jaar geleden een LG W3000H gekocht @ €1025. Eind december ging het fout, lijnen derop. Teruggestuurd naar LG, weken aangesleept, kon niet meer worden gerepareerd want de stukken waren niet te verkrijgen. De credit heeft ook een heleboel omwegen gemaakt, maar vandaag uiteindelijk gekregen. Nu krijg ik een mail met de melding dat het gecrediteerde bedrag € 429,60 is. Ik vind dat in alle eerlijkheid aan de zeer lage kant. Ja, de monitor was al meer dan 2 jaar oud, maar, ik heb nog steeds recht op m'n garantie, en dus m'n vervangend gelijkwaardig product. Moest het probleem nu zijn dat het product niet meer te verkrijgen is (wat het geval was in de vorige topics, vandaar dit nieuwe) begrijp ik dat het moeilijk is over de restwaarde te discussieren. Feit is echter dat die W3000H nog wel te verkrijgen, dus heb ik, in theorie, recht op een andere W3000H, niet?
Dus, vriendelijk mailtje gestuurd:
Een kleine 3 jaar geleden een LG W3000H gekocht @ €1025. Eind december ging het fout, lijnen derop. Teruggestuurd naar LG, weken aangesleept, kon niet meer worden gerepareerd want de stukken waren niet te verkrijgen. De credit heeft ook een heleboel omwegen gemaakt, maar vandaag uiteindelijk gekregen. Nu krijg ik een mail met de melding dat het gecrediteerde bedrag € 429,60 is. Ik vind dat in alle eerlijkheid aan de zeer lage kant. Ja, de monitor was al meer dan 2 jaar oud, maar, ik heb nog steeds recht op m'n garantie, en dus m'n vervangend gelijkwaardig product. Moest het probleem nu zijn dat het product niet meer te verkrijgen is (wat het geval was in de vorige topics, vandaar dit nieuwe) begrijp ik dat het moeilijk is over de restwaarde te discussieren. Feit is echter dat die W3000H nog wel te verkrijgen, dus heb ik, in theorie, recht op een andere W3000H, niet?
Dus, vriendelijk mailtje gestuurd:
Uiteraard gaan ze weigeren daar wat aan te doen en me proberen afschepen, maar heb ik feitelijk een poot om op te staan? Of kan ik gewoon die €600 door m'n neus boren?€ 429,60 is naar mijn mening aan de zeer lage kant. Kan u mij vertellen waarom dat bedrag zo laag ligt? Uiteindelijk heb ik 3 jaar garantie, en gaat de monitor stuk na een goeie 2 jaar.
Ik dacht ook dat wanneer er iets binnen de garantieperiode defect gaat ik recht heb op reparatie of een vervangend gelijkwaardig toestel heb. Als er dan een creditnota wordt gemaakt voor nog niet de helft van de waarde van zo’n vervangend toestel vind ik dat niet helemaal correct, zeker als zo’n vervangend toestel nog wel te verkrijgen is en de prijs ongeveer hetzelfde is gebleven.
Ik begrijp dat dit bedrag door LG bepaald is, maar ik zou daar graag – samen met u – proberen daar wat aan te doen.