Toon posts:

Kartelig beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een probleem het lijkt heel simpel maar het is bizar.
Hiervoor had ik een AMD Phenom X4 waarvan plotseling van de ene op de andere dag de anti-aliasing niet werkte, alles was dus kartelig.
Normaal gesproken zet je hiervoor in het in-game menu de AA op 2x of hoger en opgelost.
Helaas werkt dit in geen enkel spel.
Als tweede optie kun je in Catalyst Control Center of Nvidia Control Panel op driver niveau AA aanzetten.
Hier werkt het zeer matig tot slecht en gaat het enorm ten koste van de framerates.
Sommige objecten knipperen dan ook en er is geen vloeiende overgang tussen 2 tinten maar een soort regenboog effect.

Ik heb tevergeefs alles aan deze pc vervangen, zelfs geherinstalleerd met linux en uiteindelijk de pc in onderdelen verkocht.
Ik heb nog een Intel Pentium 4 staan, met een stevige videokaart, die tot mijn schrik een paar maanden later ook dit probleem kreeg.

Ik dacht dat het als laatste opties misschien door het netwerk, mijn externe HDD of het stroomnet zou komen.
Ik heb nu een Intel Core 2 Quad compleet systeem op het stroomnet na volledig gescheiden aangesloten, netwerk via wifi en met nieuwe randapparatuur.
Tot mijn schrik heeft deze pc ook dit probleem waardoor ik met een SLI opstelling voor het systeem simpele spellen als gta vice city niet zonder afschuwelijk beeld kan spelen.

Ik heb hiervoor een paar jaar eerder al op meerder forums geprobeerd, maar behalve simpele reacties heb ik nooit een heldere optie gehoord die mij richting de oplossing bracht.
Misschien dat iemand hier mij hiermee verder kan helpen.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 09:33

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Al eens een ander beeldscherm geprobeerd?

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is het 4e scherm;)
Ik heb nu een Intel Core 2 Quad compleet systeem op het stroomnet na volledig gescheiden aangesloten, netwerk via wifi en met nieuwe randapparatuur.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 23:17
Handig om niet te vermelden welke videokaart/voeding/OS/etc. je erin hebt zitten.

5700X | RX 6600

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 06:44
Heb je onderdelen hergebruikt? En inderdaad, wat voor voedingkaart/voeding/OS/etc zat er eerst in, en wat zit er nu in? Tevens, wat voor schermen gebruik je? alleen maar flatscreens?

Verwijderd

Topicstarter
OS'sen: Xp, 7 en Ubuntu.
Videokaarten: 9800GT, HD4850, 8800GTS
CPU's: Phenom X4 9850, Phenom X4 9950, Pentium 4, Core 2 Quad.
Voedingen: OCZ StealthExtreme, OCZ StealthExtreme, Corsair, Corsair
Hardisks: Samsung, WD, Samsung.
Moederboards: Socket socket AM2+, Socket 478, Socket AM2+, Socket 775.
Geheugen: Buffalo DDR2-800, Geil DDR2-1066.
Schermen: Samsung 20", CRT monitor, 17" HP, 15" HP, 24"Gigabyte.

Verwijderd

Topicstarter
Niets hergebruikt 100% nieuw inclusief kabels en stekkerdozen.

Verwijderd

Eerlijk gezegd klinkt het mij het waarschlijkst in de oren dat dit bij de gebruiker ligt en niet de hardware. Ik had hetzelfde idee bij Mass Effect, tot ik er achter kwam dat dat nooit AA gehad kan hebben. Blijkbaar was het me eerder simpelweg nog niet opgevallen dat ik geen AA had, mede dankzij de hoge resolutie.

Om welke spellen gaat het trouwens? Sommige engines doen namelijk zelf niet aan AA :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Assasins Creed, Mirrors Edge, 3DMark06, Dirt 2, GTA VC

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem bestaat fysiek niet maar het is er wel.
In geen enkel spel kan ik ingame de anti-aliasing aankrijgen.
Via de driver kost bakken met performance en het levert trilbeeld op.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:16

Bolletje

Moderator Harde Waren
Een inhoudsloze post maken om een topic te kicken is niet gewenst.

Daarnaast hoort je topic niet thuis in CSL.

Zie ook:
CSL beleid
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL.
Move naar VB.

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08-2025
Zelf speel ik nooit met de AA optie in CCC zelf, want dit laat ik altijd over aan de game die ik speel. En ik zou toch graag dat "regenboogeffect" willen zien. Screenshot perhaps? Lijkt me toch vrij vreemd als AA het opeens niet meer doet :S
Pagina: 1