Android Gerber Viewer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.221 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 22:34
Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een applicatie om RS-274X Gerber bestanden te weergeven op een Android device. Het concept werkt en het is al mogelijk om Gerber bestanden te weergeven.
Voor de mensen die het niet weten RS-274X is een formaat op PCB's te beschrijven en wordt gebruikt om PCB te fabriceren.

Voor het testen van mijn applicatie gebruik ik RS-274X Gerber bestanden die gegenereerd zijn door de CAM processor van CadSoft Eagle. Tijdens de ontwikkeling heb ik gemerkt dat de Gerber bestanden van Eagle niet 100% overeen komen met de gespecificeerde standaard.
Ik wil graag dat mijn applicatie 100% compatible is met de Gerber bestanden van de veel gebruikte PCB layout editors. Als het kan zou ik graag Gerber bestanden willen krijgen van andere programma's dan Eagle. Op deze manier kan ik verder gaan met testen.

Het mailen van Gerber bestanden kan naar android.gerber.viewer[apenstaartje]gmail.com

App nu beschikbaar!

Android Gerber Viewer Free

Android Gerber Viewer

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/6498/qrcode3740318.png

Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/3072/paid.png

Wat screenshots van mijn applicatie op het moment.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/2012-03-04%2018.59.06.png Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/2012-03-04%2019.46.48.png

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/2012-03-04%2019.41.04.png

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/2012-03-04%2019.41.25.png
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/2012-03-04%2019.42.29.png

Duccan

[ Voor 15% gewijzigd door Duccan op 07-03-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Damn dat is wel een heel erg nice concept! Heb helaas geen andere gerber files dan door Eagle gegenereerde voor je.

Is er al een testversie van je app beschikbaar, ben er wel heel erg benieuwd naar. Kun je er ook een functie in maken die alle lagen over elkaar heen renderd? Als het kan deels doorzichtig? En eventueel een functie om losse gerbers tot panels te maken, zou ook wel erg welkom zijn :).

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
Bedankt. Een beta versie zal er binnenkort wel komen.

Het renderen van de gerber layer wordt nu volledig verwerkt door de CPU van de android device. Wanneer ik meerdere lagen ga rederen, wordt de performance is issue. Op mijn 1,5 jaar oude HTC Desire HD wordt het al merkbaar langzamer wanneer ik grotere gerber files render. Voor beter performance zou ik eigenlijk OpenGL moeten gebruiken om zo de GPU van de android device te benutten. Met het OpenGL platform ben ik totaal nog niet bekend mee, dus zal me daar nog in flink moeten verdiepen. Ik begin ook nog maar net met Android ontwikkeling. Ik ga van low level C en VHDL naar een high level Android platform. Dus het kost nogal wat tijd :P

De performance liggen ook natuurlijk aan hoe de Gerber files gegenereerd zijn. De ground planes van Eagle bestaan bijvoorbeeld compleet uit lijnen terwijl dit veel makkelijker en sneller kan volgens de RS-274X standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Heb je een paar gerbers gestuurd van Altium Designer 6.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 05:44
Als je wil kan ik je morgen wel wat gerbers uit Ultiboard sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
o dat is wel een gave app, ik kijk uit naar de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
mavaee schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:48:
Als je wil kan ik je morgen wel wat gerbers uit Ultiboard sturen. :)
Ja graag. Ik merk toch met elke Gerber bestand van een ander programma dat het hier en daar toch wat anders is. De RS-274X standaard is namelijk niet 100% specifiek. Ze willen nog wel eens afwijken.

Tot nu toe heb ik Gerber bestanden van de volgende programma's kunnen testen:
- CadSoft Eagle
- Altium
- Mentor Graphics
- Pulsonix

[ Voor 15% gewijzigd door Duccan op 05-03-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

heb je n zipje gestuurd met de export van Sprint Layout 5.0.. (ff snel van een simpel printplaatje om 3 lithium-cellen aan elkaar te knopen, geen grote bedrijfsgeheimen..) succes dr mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:28

Rmg

Gave app

Ik heb nog wat eagle gerberfiles die gemerged zijn met gbtiler zijn dat nog files waar je iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
@ Rmg, Ja graag.

@ AlexanderB, Bedankt voor de gerber bestanden, maar met een layout met 2 pads per layer kan ik niet echt concluderen dat mijn app compatibel is met Sprint Layout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

hm.. ja, die was idd wat te makkelijk.. ik moet ook ergens een hele grote print hebben met allemaal priegelige smd dingetjes.. als ik die nou zelf eens vinden kon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
Zo..gepublished in the market.

Ik heb een gratis versie en een donatie versie beschikbaar gesteld in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
ik kan de gratis versie niet vinden in de market (dat nu ineens google play heet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
Geef de servers even een paar minuten de tijd om de boel up te daten.
Vooral met de overgang naar Google Play duurt het allemaal wat langer.

Maar doet de link het dan niet?
https://play.google.com/s...n.androidgerberviewerfree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
ja nu heb ik hem wel

ik ga eens wat proberen zometeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 19:24

GG85

.......

Heel nice!

Je zou iets moeten maken zodat je adgv van je schermresolutie en ppi een je gerbers op 100% grootte kan bekijken. Dan kan je je component op je scherm leggen en kijken of je footprint goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
@ GG85, Dat is een goed idee. Ik zal er een keertje naar kijken.

Heb een kleine bug gevonden in de applicatie.
Een fout met het aanmaken van een folder op de SD kaart.

Versie 0.1.1 Nu in de market (of Play...ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik krijg een foutmelding... :(

Edit: Na de update werkt die prima!

[ Voor 58% gewijzigd door SkyThes op 07-03-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
.....
Duccan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:11:
...

Heb een kleine bug gevonden in de applicatie.
Een fout met het aanmaken van een folder op de SD kaart.

Versie 0.1.1 Nu in de market (of Play...ofzo..)
Check of je 0.1.1 hebt geinstalleerd.
Anders, makkelijke quickfix: Maak een folder genaamt "GerberFiles" in de root van je SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik stond weer voor mn beurt te roepen en had je vorige berichtje nog niet gelezen... :o

Na de update werkt die inderdaad prima! _/-\o_

Is het mogelijk dat wanneer je een gerber van de SD kaart geladen hebt en je op de back knop drukt dat je dan weer terug gaat naar de map op de SD kaart in plaats van direct naar de beginpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Werkt trouwens ook prima met Ultiboard gerbers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
Mooi om the horen dat de Ultiboard gerber ook goed werken.

De UI van de SD file explorer is nog niet heel gebruiksvriendelijk.
Ga ik nog aanpassen voor de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
Versie 0.1.2 in de market.

SD file manager aangepast. Weg met de lange pad namen en met de back button ga je een folder omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mooi, nu hij gewoon te downloaden is, en je hebt kunnen werken met de diverse gerber files wil ik je graag doorverwijzen naar Post hier je eigen Android App!
Dit topic is namelijk niet echt elektronica gerelateerd, maar voor de support met gerber files vond ik het wel mooi dat je met je vraag hier terecht kon :) De publicatie, support en release updates zijn namelijk dingen die mooi in bovenstaand topic passen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.