Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Renault RX4 tunerlist radio vervangen voor Alpine

Pagina: 1
Acties:

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:43
Ik heb een Renault Scenic RX4 uit 2002.
Nu zit daar een tunerlist radio in die ik wel zou willen vervangen met mijn Alpine BT125 zodat ik direct BT en MP3 etc. kan gebruiken.

Probleem is dat de originele radio een extern display heeft. Is het mogelijk deze te koppelen?

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 15:01
Dat is mogelijk, je hebt hier een interface voor nodig. In het grote renault topic staat dit overigens meerdere malen beschreven dus als je daar even in zoekt kun je het zo vinden. Het hangt overigens van de radio (alpine) af of je het display/stuurbediening kan aansturen.

• Gadgeteer
Sorry, ik dacht dat die interface alleen voor de remote was. Mijn fout, niet goed genoeg gelezen.

Ik zie na het nodige zoekwerk wel dat die interfaces duur zijn :( prijzen van 90euro zie ik voorbij komen.
Dan nog proberen een adapter te krijgen om de Alpine passend te maken, waar ben ik aan begonnen :s

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
90 euro valt nog mee, ze zijn er nog in veel duurdere prijsklassen.

Ik had hetzelfde probleem bij een Peugeot 206. Ook een extern display en stuurwielbediening.

Stuurwielbediening vond ik wel belangrijk, extern display niet, je hebt immers wel een scherm op je radio zelf ja ;) Heb op eBay een kabeltje + wat hardware logica gekocht voor ik meen 30 euro. Werkt perfect, ook op een Alpine :)

Eerst even uitzoeken wat je nodig hebt, en dan op eBay kijken, scheelt bakken met geld. Mijn kabeltje kwam uit Engeland btw.

• Gadgeteer
ThinkPadd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:45:
90 euro valt nog mee, ze zijn er nog in veel duurdere prijsklassen.

Ik had hetzelfde probleem bij een Peugeot 206. Ook een extern display en stuurwielbediening.

Stuurwielbediening vond ik wel belangrijk, extern display niet, je hebt immers wel een scherm op je radio zelf ja ;) Heb op eBay een kabeltje + wat hardware logica gekocht voor ik meen 30 euro. Werkt perfect, ook op een Alpine :)

Eerst even uitzoeken wat je nodig hebt, en dan op eBay kijken, scheelt bakken met geld. Mijn kabeltje kwam uit Engeland btw.
Ik zal zodra ik even tijd heb eens wat meer info proberen te vinden. 30 euro klinkt nog acceptabel (ook nog 4 nieuwe banden nodig ;) )

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 15:01
Met een beetje goed zoeken is het wel te vinden, ik heb destijds een interface voor mijn sony gehaald bij de dealer. Ze hadden er toevallig nog ééntje in een la liggen mocht ik voor 50 euro meenemen 8)
Anders was ik 160 kwijt geweest, toch nice :)
Pagina: 1