Toon posts:

[Vraag]Upgraden of Overclocken

Pagina: 1
Acties:

• tijnn
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08-12 20:50
Beste Tweakers,

Ik weet niet 100% zeker of dit hier thuis hoort, maar dit leek mij de beste locatie voor mijn vraag (excuses als het niet correct is).

Ik heb zo'n 2 jaar geleden een Pentium Phenom II X4 955 Black Edition systeen gekocht met 4GB geheugen en een ATI Radeon 4890 videokaart. Ik speel de laatste tijd weer World of Warcraft en merk dat ik met 25 man raids wat fps problemen heb, terwijl ik de instellingen ingame heb aangepast naar iets lagere instellingen. Nu is er een guildie met dezelfde cpu en vga kaart die nergens last van heeft, waardoor ik begin te twijfelen. Zou het helpen om mijn CPU te overclocken om zo de prestaties iets te verbeteren? Ik heb namelijk een Mugen II cooler op de cpu zitten, maar heb nooit echt durven overclocken.

Alvast bedankt voor de reacties.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom clock je het ding niet gewoon over en kijk hoever je kunt komen? Als dat dan nog steeds niet aan je eisen voldoet kun je altijd nog nieuwe hardware gaan kopen.

• RoofTurkey
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07-12 13:38

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Hoort dit niet eerder hier: Overclocking & Tweaking.

Maar ik zou gewoon overclocken en als het dan nog niet goed genoeg is, of iets gaat kapot dan koop je nieuw spul.

Grillmeister

• tijnn
Apekont1 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:56:
Hoort dit niet eerder hier: Overclocking & Tweaking.

Maar ik zou gewoon overclocken en als het dan nog niet goed genoeg is, of iets gaat kapot dan koop je nieuw spul.
Beetje riskant voor als het fout gaat :) Ik wou alleen even wat informatie inwinnen om te weten of dit kan helpen voordat ik me daar aan begeef. Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

• Zarrack
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04-12 09:34
Het kan zeker helpen, overclocken kan trouwens relatief "veilig" gedaan worden. Lees maar wat guides door en je leert vanzelf de voor en nadelen.

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-12 10:42

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik zou eerst eens checken met een tooltje of je processor wel op max draait en of je geheugen niet volloopt tijdens het spelen!

Als dit niet zo is heeft het dus een andere oorzaak (videokaart bijvoorbeeld)

• tijnn
RMB schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:32:
Ik zou eerst eens checken met een tooltje of je processor wel op max draait en of je geheugen niet volloopt tijdens het spelen!

Als dit niet zo is heeft het dus een andere oorzaak (videokaart bijvoorbeeld)
Wat voor tooltje zit je dan aan te denken? Dan kan ik dit vanavond even proberen.

• J.S. Bach
  • Registratie: september 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Als het asus is dan is Qnap??? In bios kan je vaak je processor met 3 7 of 10% overklokken.

Tooltje: PcWizzard 2012

[Voor 12% gewijzigd door J.S. Bach op 07-03-2012 12:34]

Johann Sebastian Bach

• DejaVu86
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13-11-2016
In je standaard bios settings kan je relatief veilig overklokken. Als je te ver gaat kan je de biossettings resetten naar default. Waarschijnlijk staat dit zelfs in het boekje ;)

Ligt natuurlijk allemaal aan het moederbord.

• Rickxbox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08-12 10:44
Heb je de 64 bit client geprobeerd toen hij online was? Op dit moment is hij niet meer te krijgen maar Blizzard is van plan hem weer uit te brengen voor deze patch.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee