Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

• kden1m
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo mensen van Tweakers,

Sorry als ik dit topic niet goed heb geplaatst. Ik ben iemand met echt bar weinig verstand van pc's dus heb ik jullie hulp nodig.

Sinds een paar dagen sluit mijn pc niet goed meer af, hij blijft maar hangen bij het scherm afsluiten en blijft gewoon aanstaan. Daarnaast als ik mijn pc een tijdje aan laat zonder er iets aan te doen, valt hij zomaar uit en krijg ik de melding dat hij onverwacht is afgesloten (veilige modus etc). Nu deed ik hem eergisteren open en viel er zo een koperschroefje uit. Ik gelijk kijken of er 1tje mist maar dat is niet het geval.. dit kan nog zijn omdat hij nieuw is en die er waarschijnlijk is in blijven zitten. Naast het schroefje viel er ook een kabel uit..De kabel heeft 3 witte uitgangen met 2 dikke uitgangen en 1 kleine. De dikke heeft 4 pinnen en de andere heeft 4 ingangen. De kleine uitgang heeft maar 2 minuscule pinnen..Nu is mijn vraag dus waar het aan kan liggen dat mijn pc zo raar doet? Kan het liggen aan updates die ik moet uitvoeren? Virus? Of is het een hardware probleem?

Kabel die eruit is gevallen:
http://www.preistaktik.co...rtikelbilder%2FPCKASA.JPG
Deze, zonder die zwarte uitgang maar met een kleine witte met 2 kleine pinnen

Errors van vandaag:
http://s16.postimage.org/cuppfay45/error.jpg

Specs:
OCZ ModXStream Ori 700watt
Kingston Hyperx blu - 2x4 GB DDR3 1333 MHz
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz
Club 3D Radeon HD 6850
WD Caviar Green 500GB
ASRock H67M

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pff dit is een lastige. Je geeft namelijk erg weinig (goede) informatie.

- Wat is een koperschroefje?
- Kun je een paar goede foto's schieten van de binnenkant?
- Wie is de leverancier van dit brok ellende?
- Heb je Windows al opnieuw er op gezet?

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 22:44
Nou als er onderdelen uit flikkeren dan had ik maar eens gekeken of er niet meer los zit. Begin daar maar eens mee. ;)

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 21:29

Da Rock

DevOps

Goed, als ik het goed begrijp, deed je je computer kast open, en er viel van alles uit zoals de leuke kabel voor de hardeschijf.

Begin eens te kijken of alles wel goed is aangesloten?

• kden1m
sebastius schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:27:
Pff dit is een lastige. Je geeft namelijk erg weinig (goede) informatie.

- Wat is een koperschroefje?
- Kun je een paar goede foto's schieten van de binnenkant?
- Wie is de leverancier van dit brok ellende?
- Heb je Windows al opnieuw er op gezet?
- Dat schroefje voor je moederbord die ervoor zorgt dat er geen kortsluiting plaatsvind.
- Foto's kan ik straks maken
- Azerty heeft deze pc geleverd, ik heb hem eerst zelf in elkaar gezet maar hij deed het niet, toen hebben zij hem nagekeken en gemaakt.
- Windows heb ik er nog niet opnieuw opgezet, ik dacht dat het misschien eerst handiger zou zijn om het probleem te achterhalen.

• kden1m
JimXVII schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:31:
Goed, als ik het goed begrijp, deed je je computer kast open, en er viel van alles uit zoals de leuke kabel voor de hardeschijf.

Begin eens te kijken of alles wel goed is aangesloten?
Nou ik heb maar 1 harde schijf en die zit als het goed is gewoon aangesloten (zover ik kan vaststellen). Sata kabel gaat naar me moederbord en de andere naar de voeding. Overigens zit mijn DVD-speler en harde schijf aan 1 dezelfde kabel vast.
Pagina: 1