Toon posts:

hoge ping op router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers ik heb een netwerk probleem:

Ik zit met 3 huisgenoten op een 8Mbit download 1 Mbit upload snelheid verbinding. We hebben hier zo'n alles in 1 modem/router van huawei (type hg555d) staan. Ik ben een redlijk competitief gamer en haat een hoge ping (100ms+). Die hoge ping krijg ik op dit moment wanneer iemand in huis een youtube filmpje bekijkt of aan het downloaden is. Nou krijg ik QoS voor de Huawei niet ingesteld. Ik heb hier ook nog een Sweex router liggen en een belkin wireless access point/range extender.

Nou denk ik dat de Sweex router veel beter is, aangezien ik hier bij mn ouders gebruik van maakte en toen zo goed als de volle bandbreedte kon gebruiken om te downloaden en tegelijkertijd met een lage ping kon gamen. Kortom, ik denk dat de Sweex router beter in staat is om kleine verbindingen prioriteit te geven.

Nou is mijn 1ste vraag als volgt: Vinden jullie dat ik beter screenshots van mijn QoS instellingen ga posten en denken jullie dus dat het aan mijn instellingen ligt, niet aan de Huawei router zelf, of is het beter om de Huawei alleen als modem te configureren( als dat mogelijk is) en als router de sweex te gebruiken, met daaraan dan het Belkin access point voor wireless.

Ik hoop op jullie kennis en inzicht in de situatie en ik ben bereid om de hele dag aan een oplossing te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wsjQL.jpg
Dit is de beginpagina van QoS.
CIR = gegarandeerde bandbreedte
PIR = piek boven de garantie mits deze beschikbaar is. Deze moet groter zijn dan de CIR
Ik heb deze zeer laag ingesteld om te kijken of dan mijn bandbreedte inderdaad gelimiteerd zou worden, wat dus niet het geval was.
De instellingen waren als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IOJLS.jpg

Verwijderd

Topicstarter
bron ip en mac heb ik gevonden in command proompt door ipconfig/all te doen, dus ik neem aan dat die kloppen

Verwijderd

Topicstarter
/

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 17:26 ]

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 19:37
Allereerst, er is een EDIT knop voor je posts. Dat gezegd hebbende;

Ik zou het bron IP eens naar een lokaal IP veranderen, dus bv 192.168.x.x , dit moet je even in CMD met ipconfig opzoeken. Heb niet echt verstand van QOS, maar dit lijkt me een logische stap.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik heb mijn intern ip 192.168.1.66 als bron ip ingevuld, QoS werkt desondanks nog niet. ik neem aan dat TCP/UDP het juiste protocol is toch?
Pagina: 1