Kan niet inloggen op Netgear Router/Accespoint (WNDR3700)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb (voor mij dan) iets vreemds.
Ik heb mijn Netgear WNDR3700 router als accepoint ingesteld met een vast ip van 192.168.1.225.
Nu lukt het mij niet meer om die router te benaderen om zo e.e.a. anders in te stellen.

Aansluiting is als volgt:
Telfort Internet->(WAN) Zyxel Modem/Router->(LAN)Netgear router->(LAN)Laptop.
Ik zie de router (of het ip daarvan) ook nergens terug.
Ook de kabels al verwisseld. Router uit- en aangezet. Andere laptop geprobeerd.

Via cmd: ipconfig/all zie ik de router er niet tussen staan.
Heb zelf te weinig verstand van netwerken maar nu heb ik een appje gevonden dat via mijn iPhone mijn netwerk kan scannen en daar zie ik de volgende onderdelen staan:
1-Humax Decoder IP: 192.168.1.100 (vast IP)
Hidden: No
Vendor: HUMAX Co., Ltd.
Open Ports: Not scanned...
2 - Synology NAS (vast) IP:192.168.1.150
Hidden: Yes
Vendor: Synology Incorporated
Bonjour services: none
3 – iPhone IP:192.168.1.151
Vendor: Apple, Inc.
Open Ports:Not scanned...
4 – HP Printer IP:192.168.1.153
Vendor: Hewlett-Packard Company
Bonjour services:
• Printer Page Description Language Data Stream (vendor-specific)
• World Wide Web HTML-over-HTTP
5 – 192.168.1.155 (is dit een network switch?)
Vendor: Buffalo Inc.
6 - 192.168.1.156 Hidden: No
Vendor: Dell Inc.
7 - 192.168.1.157 Hidden: No
Vendor: Sony Computer Entertainment Inc.
7 - 192.168.1.158 Hidden: No
Vendor: Sony Bravia Inc.
8 – Telfort Modem/Router IP:192.168.1.200 (vast)
Vendor: ZyGate Communications, Inc.
Open Ports:
• Port 80 - World Wide Web HTTP
• Port 443 - http protocol over TLS/SSL
• Port 8080 - HTTP Alternate (see port 80)
9 – Netgear Router (accespoint) IP:192.168.1.225
Hidden: Yes
Vendor: NETGEAR
Open Ports:Not scanned...

10 – Belkin Router (accesppoint) IP:192.168.1.250
Vendor: Belkin International Inc.
Als ik in de browser 192.168.1.225 intyp dan krijg ik een paginafout (kan niet vinden of zoiets) als ik http://www.routerlogin.com of http://www.routerlogin.net intyp, dan kom ik op een algemene pagina van Netgear uit.

SSID wordt gewoon uitgezonden. Wifi werkt verder prima. Ik kan alleen niets meer wijzigen in de router omdat ik dus niet kan inloggen.

Ik zie bijvoorbeeld wel dat de netgear 'hidden' is, maar ja dat is de Synology NAS ook en die kan ik wel gewoon vinden en benaderen.

Resetten is een optie natuurlijk, maar dan moet ik alle instellingen weer terug gaan zetten. En daarnaast wil ik ook weten wat ik fout heb gedaan of wat er fout is gegaan. En wellicht kan ik met een heel simpele (maar voor mij onbekende) opdracht de netgear router weer terug vinden en het mogelijk maken om er op in te loggen.

Dan nog een kort tweede vraagje:
Wat kan het ding op 192.168.1.155 (Buffalo Inc.) zijn? Is dat een netwerk switch? Ik heb 2 goedkope switches in huis (Netgear en Sweex). Zo ja, waarom zie ik dan maar 1 Switch? En heeft Buffalo iets met Sweex te maken?
Anders zou ik niet weten wat ik van Buffalo Inc. in huis heb staan dat op het netwerk zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je hebt je Netgear een broadcast ip adres gegeven daarom is ie niet te bereiken. Je kan alleen 192.168.1.1 t\m 192.168.1.254 als ip adres gebruiken voor je apparatuur. De 0 is je NetID en 255 is broadcast. Dus je moet je Netgear resetten.

Type in je browser 192.168.1.155 en kijk wat er gebeurd. Als het goed is kom je dan uit op je sweex netwerk switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Zijn switch is de 225 ipv de 255. Je zou hem wel moeten kunnen bereiken...

Heb je toevallig http acces uitgezet op de router bij het beveiligen?

Ik denk dat het makkelijkste is om m even een reset te geven... zoveel hoef je verder niet in te stellen aangezien je hem als AP gebruikt

[ Voor 32% gewijzigd door TOYS op 05-03-2012 14:16 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zou niet weten of ik http acces uit heb gezet? Destijds heb ik hem wel gewoon op deze manier in kunnen stellen. Daarom vind ik het vreemd dat het nu dus niet meer werkt.
Ik had gehoopt op het toverwoord hier, maar blijkbaar moet ik hem toch resetten.

@plizz: Zou hem volgens mij wel moeten bereiken. Ik heb (op advies) begrepen dat met een modem op 192.168.1.200 ik de routers daarboven en buiten de DHCP pool moest zetten (zeg ik even uit mijn hoofd, dus ik hoop dat het logisch klinkt). Oh en ook bij het intypen van 192.168.1.155 krijg ik gewoon een foutmelding dat hetgeen ik wil bereiken niet gevonden kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door readytoflow op 05-03-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ok, ik dacht laat ik hem dan maar gaan resetten vandaag. de kleine ligt even op bed dus dat kan wel even tussendoor...Niet dus!

Alles afgesloten en uitgezet: laptop, modem, router. Echt helemaal losgekoppeld. van te voren bij de router de reset knop ingedrukt 1x kort en laten opstarten, 1x lang ingedrukt en laten opstarten. Dus ik dacht dat ding moet nu wel gereset zijn.

Sluit ik hem weer aan zoals het hoort: Modem>(WAN)router>laptop bekabelen. Dan de modem opstarten, dan de router en dan de laptop.

Geen verbinding. Dan maar in de Lan poort van de router. ook geen verbinding.

Wat vage commando's geprobeerd die ik wel een langs zie komen (ipconfig/release, netsh int ip reset
netsh winsock reset, opnieuw opstarten). Geen verbetering.

Ik krijg de melding van een onjuiste IP configuratie.

Nu doe ik net nog een reset (stond als windows tip, bij de probleemoplosser) en nu heb ik gewoon draadloze verbinding op mijn oude instellingen?!? Dus de router is ondanks 5 a 10 minuten te hebben uitgestaan een meerderen keren het resetknopje te hebben ingedruikt, nog niet gereset? (ja, ik voelde wel het klikje bij het resetten). Ik zie nu dat hij weer hetzelfde ip heeft.

Dus nu de vraag: hoe reset ik de router goed? en hoe krijg ik hem dan werkend via de Wan poort? (dus weer als router, want dan kan ik in het menu de instellingen pas veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:54

lier

MikroTik nerd

Googlen op factory reset...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
readytoflow schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:28:

Via cmd: ipconfig/all zie ik de router er niet tussen staan.
Heb zelf te weinig verstand van netwerken maar nu heb ik een appje gevonden dat via mijn iPhone mijn netwerk kan scannen en daar zie ik de volgende onderdelen staan:
Hoe heet die app om je netwerk te scannen?
Ik heb er een nodig op een Ipad om te kunnen zien of Bonjour service draait

[ Voor 15% gewijzigd door klaphek op 14-03-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Werkt ook niet? Er wordt niks gereset of geupdate bij de router. Ik heb het idee dat dit komt omdat de router domweg niet gevonden wordt...oranje lampje blijft knipperen en de FW komt niet aan.

Is er wellicht een mogelijkheid om dat ip-adres vrij te geven? dan komt de router wellicht binnen de DHCP pool terecht? (of kan dit niet omdat je hiervoor weer in het menu van de router moet zijn).

appje heet trouwens iNet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:54

lier

MikroTik nerd

readytoflow schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:43:
Werkt ook niet? Er wordt niks gereset of geupdate bij de router. Ik heb het idee dat dit komt omdat de router domweg niet gevonden wordt...oranje lampje blijft knipperen en de FW komt niet aan.
Een factory reset doe je door een knopje op de router in te drukken. Zeg je nu dat je de router niet kan vinden?

Bij een factory reset wordt de WNDR weer teruggebracht naar fabrieksinstellingen...zorg ervoor dat alleen je pc bedraad verbonden is met de WNDR en dat er verder niets op aangesloten is (dus maximaal één kabel aangesloten op de WNDR). Als het goed is moet je pc dan een IP adres van de WNDR krijgen.

Als dat gelukt is kan je de WNDR weer als AP instellen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik heb die link gevolgd...Natuurlijk kan ik de router zelf wel vinden (fysiek dus) :+
En ja het factory reset knopje heb ik ook gevonden. Maar hij blijft dan gewoon zijn instellingen behouden?
Zelfde IP, zelfde SSID etc... knopje kort ingedrukt en ook lang (1 minuut) ingedrukt gehouden.

ALs ik die link van je volg en die stappen doorloop, dan lukt het niet om via de 'TFTP Client' de gedownloade firmware te updaten. Komt denk doordat de router een ander ip adres heeft (ja, dat heb ik ook al ingevuld i.p.v.192.168.1.1 heb ik 192.168.1.225 ingetypt). Maar er gebeurt niks.

Ik inmiddels de netgear cdrom gevonden maar ook die stappen doorlopen werkt niet.
Ik geraak gewoon met geen mogelijkheid bij de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Kan je de router aansluiten op lan en direct op lan op je laptop?
Controleer je laptop ook of hij geen statisch IP heeft.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nee,
Telfort Modem(WAN)->Router(WAN)->Laptop(LAN) werkt niet.
Telfort Modem (WAN)->Router(LAN)->Laptop(LAN) werkt wel.

Maar dat had te maken met de instelling als accesspoint geloof ik

Mijn laptop heeft geen statisch IP (als ik dat instel, dan heb ik geen internetverbinding meer kwam ik achter?)

[ Voor 23% gewijzigd door readytoflow op 16-03-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Als ik de aansluiting Modem(wan)->Router(wan)->Laptop(lan) gebruik dan krijg ik dus geen netwerkverbinding. Ik krijg dan de melding bij zoeken naar problemen: Er is geen geldige IP configuratie. Dit is niet automatisch op te lossen...

IPConfig /release > Ipconfig /renew werkt dan niet.

Ik heb alles nu uitgezet opnieuw aangesloten en gereset. Maar die router blijft op 192.168.1.225 staan en blijft z'n instellingen behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nog even een eigen update:
Inmiddels is het gelukt. Oplossing tot het resetten zat hem in de volgende handelingen:
Reset knopje indrukken (20 seconden)
Stekker eruit/rest knopje inblijven drukken (20 seconden)
Stekker weer erin/reset knopje nog steeds inblijven drukken.

Toen waren de instellingen eindelijk weg.

Via 10.0.0.1 kon ik de router weer opnieuw gaan instellen.
Wat ik nu anders gedaan heb, weet ik niet, maar inmiddels is de router wel weer benaderbaar op het door mij toegewezen ip adres 192.168.1.225.
Pagina: 1