Ik heb (voor mij dan) iets vreemds.
Ik heb mijn Netgear WNDR3700 router als accepoint ingesteld met een vast ip van 192.168.1.225.
Nu lukt het mij niet meer om die router te benaderen om zo e.e.a. anders in te stellen.
Aansluiting is als volgt:
Telfort Internet->(WAN) Zyxel Modem/Router->(LAN)Netgear router->(LAN)Laptop.
Ik zie de router (of het ip daarvan) ook nergens terug.
Ook de kabels al verwisseld. Router uit- en aangezet. Andere laptop geprobeerd.
Via cmd: ipconfig/all zie ik de router er niet tussen staan.
Heb zelf te weinig verstand van netwerken maar nu heb ik een appje gevonden dat via mijn iPhone mijn netwerk kan scannen en daar zie ik de volgende onderdelen staan:
SSID wordt gewoon uitgezonden. Wifi werkt verder prima. Ik kan alleen niets meer wijzigen in de router omdat ik dus niet kan inloggen.
Ik zie bijvoorbeeld wel dat de netgear 'hidden' is, maar ja dat is de Synology NAS ook en die kan ik wel gewoon vinden en benaderen.
Resetten is een optie natuurlijk, maar dan moet ik alle instellingen weer terug gaan zetten. En daarnaast wil ik ook weten wat ik fout heb gedaan of wat er fout is gegaan. En wellicht kan ik met een heel simpele (maar voor mij onbekende) opdracht de netgear router weer terug vinden en het mogelijk maken om er op in te loggen.
Dan nog een kort tweede vraagje:
Wat kan het ding op 192.168.1.155 (Buffalo Inc.) zijn? Is dat een netwerk switch? Ik heb 2 goedkope switches in huis (Netgear en Sweex). Zo ja, waarom zie ik dan maar 1 Switch? En heeft Buffalo iets met Sweex te maken?
Anders zou ik niet weten wat ik van Buffalo Inc. in huis heb staan dat op het netwerk zit aangesloten.
Ik heb mijn Netgear WNDR3700 router als accepoint ingesteld met een vast ip van 192.168.1.225.
Nu lukt het mij niet meer om die router te benaderen om zo e.e.a. anders in te stellen.
Aansluiting is als volgt:
Telfort Internet->(WAN) Zyxel Modem/Router->(LAN)Netgear router->(LAN)Laptop.
Ik zie de router (of het ip daarvan) ook nergens terug.
Ook de kabels al verwisseld. Router uit- en aangezet. Andere laptop geprobeerd.
Via cmd: ipconfig/all zie ik de router er niet tussen staan.
Heb zelf te weinig verstand van netwerken maar nu heb ik een appje gevonden dat via mijn iPhone mijn netwerk kan scannen en daar zie ik de volgende onderdelen staan:
Als ik in de browser 192.168.1.225 intyp dan krijg ik een paginafout (kan niet vinden of zoiets) als ik http://www.routerlogin.com of http://www.routerlogin.net intyp, dan kom ik op een algemene pagina van Netgear uit.1-Humax Decoder IP: 192.168.1.100 (vast IP)
Hidden: No
Vendor: HUMAX Co., Ltd.
Open Ports: Not scanned...
2 - Synology NAS (vast) IP:192.168.1.150
Hidden: Yes
Vendor: Synology Incorporated
Bonjour services: none
3 – iPhone IP:192.168.1.151
Vendor: Apple, Inc.
Open Ports:Not scanned...
4 – HP Printer IP:192.168.1.153
Vendor: Hewlett-Packard Company
Bonjour services:
• Printer Page Description Language Data Stream (vendor-specific)
• World Wide Web HTML-over-HTTP
5 – 192.168.1.155 (is dit een network switch?)
Vendor: Buffalo Inc.
6 - 192.168.1.156 Hidden: No
Vendor: Dell Inc.
7 - 192.168.1.157 Hidden: No
Vendor: Sony Computer Entertainment Inc.
7 - 192.168.1.158 Hidden: No
Vendor: Sony Bravia Inc.
8 – Telfort Modem/Router IP:192.168.1.200 (vast)
Vendor: ZyGate Communications, Inc.
Open Ports:
• Port 80 - World Wide Web HTTP
• Port 443 - http protocol over TLS/SSL
• Port 8080 - HTTP Alternate (see port 80)
9 – Netgear Router (accespoint) IP:192.168.1.225
Hidden: Yes
Vendor: NETGEAR
Open Ports:Not scanned...
10 – Belkin Router (accesppoint) IP:192.168.1.250
Vendor: Belkin International Inc.
SSID wordt gewoon uitgezonden. Wifi werkt verder prima. Ik kan alleen niets meer wijzigen in de router omdat ik dus niet kan inloggen.
Ik zie bijvoorbeeld wel dat de netgear 'hidden' is, maar ja dat is de Synology NAS ook en die kan ik wel gewoon vinden en benaderen.
Resetten is een optie natuurlijk, maar dan moet ik alle instellingen weer terug gaan zetten. En daarnaast wil ik ook weten wat ik fout heb gedaan of wat er fout is gegaan. En wellicht kan ik met een heel simpele (maar voor mij onbekende) opdracht de netgear router weer terug vinden en het mogelijk maken om er op in te loggen.
Dan nog een kort tweede vraagje:
Wat kan het ding op 192.168.1.155 (Buffalo Inc.) zijn? Is dat een netwerk switch? Ik heb 2 goedkope switches in huis (Netgear en Sweex). Zo ja, waarom zie ik dan maar 1 Switch? En heeft Buffalo iets met Sweex te maken?
Anders zou ik niet weten wat ik van Buffalo Inc. in huis heb staan dat op het netwerk zit aangesloten.