[Pricewatch] precieze weergave van de prijzen

Pagina: 1
Acties:

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Hoi

Is het mogelijk om een meer gedetailleerde weergave te voorzien bij de grafiek van de Pricewatch? :)
Zo zou het makkelijker om de prijzen van vroeger te bekijken. Het aflezen van de Y-as is niet altijd zo precies..

Voorbeelden:
http://www.reuters.com/finance/stocks/chart?symbol=AAPL.O
http://finance.yahoo.com/...scale=on;source=undefined

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ja, dat zou ongetwijfeld mogelijk zijn. Al zie ik niet snel de ubertoegevoegde waarde is van het weten wat de prijs x op dag y. Hoogstens leuke weetjes. Wat het belangrijkste is, is dat je de prijsontwikkeling makkelijk kunt zien, daar heb je niet meteen veel details nodig

• filenox
Een leuk weetje zou ik het niet noemen, ik zou het bijvoorbeeld handig vinden om precies te kunnen zien wat een harde schijf vorige week koste, zonder dat ik er voor moet gokken.

• filenox
Een andere suggestie is misschien het koppelen van artikelen/reviews aan de piekmomenten.

Bijvoorbeeld: de Crucial M4 had in augustus 2011 enorm veel views, waarom was dit eigenlijk? Door een review? Door een artikel waar stond dat er veel chips crashten?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik denk dat dat kwam door pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB (tweakers.net review), en dan die van 1 september. Mogelijk gecombineerd met pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB (artikel over firmwareupdate)

M.a.w., als er dusdanige spike inzitten kan je dat meestal op de andere tabs wel redelijk verklaren. Persoonlijk kijk ik zelf nooit echt naar de views en dergelijke dus voor mij zou het niet zo heel vele toevoegen. Eerlijk gezegd zie ik ook niet zoveel in een specifieke prijs bij een specifieke dag. Dan kan ik zien dat ik de HDD beter de vorige week had kunnen kopen? Voor een globale indicatie van het prijsverloop kan ik mij er iets bij voorstellen: een product is vaak best wel aan de pijs bij de introductie en zakt dan langzaam wat naar beneden. Maar als een product 2 jaar in de PW staat ga je dat nooit meer helemaal duidelijk krijgen wat het product kostte op dag Y lijkt mij. Of je moet maar een stukje van de grafiek laten zien waardoor je het totale overzicht kwijt bent.

[ Voor 94% gewijzigd door Rupie op 06-03-2012 09:53 ]

Desktop | Server | Laptop

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
filenox schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:20:
Een andere suggestie is misschien het koppelen van artikelen/reviews aan de piekmomenten.

Bijvoorbeeld: de Crucial M4 had in augustus 2011 enorm veel views, waarom was dit eigenlijk? Door een review? Door een artikel waar stond dat er veel chips crashten?
Dat is ook niet meer dan een leuk weetje. Nice to have, maar ik zie niet in dat we dat rap moeten implementeren
Pagina: 1