Mijn pc is helaas afgelopen weekend overleden.
Mijn pc gebruik is als volgt: internetten, tekstverwerking, ik bewerk wat foto’s en hd video’s. Echte grafische games speel ik niet. Mijn kinderen spelen alleen de hyves spellen.
Wanneer ik hd video’s bewerk, weet ik dat ik altijd geduld moet hebben maar het werkt wel.
De pc staat in de kamer. Overclocken is niet echt aan mij besteed.
De harddisks die erin zitten zijn nog prima en de behuizing ook.
Ik ben aan het denken om het volgende moederbord te nemen:
Gigabyte GA-Z68X-UD3H
samen met een i5-2500 of i5-2400
8 GB intern geheugen.
Nexus voeding 430w.
Vraag1.
Heeft het zin om een extra GPU erin te plaatsen of kan ik bij mijn computergebruik volledig gebruik maken van de IGP op het moederbord/processor. Het enige belastende dat ik doe is HD films bewerken en af en toe handbrake om films te converteren naar apple formaten. (Dat dit laatste langer duurt vind ik niet zo erg)
Wanneer de interne IGP krachtig genoeg is kan ik ook voor een H67 moederbord gaan. Welk raden jullie dan aan?
Ik heb nu een passieve GPU dus hier gaat mijn voorkeur naar uit.
Vraag 2.
Wanneer ik toch voor een externe GPU moet gaan, welke raden jullie dan aan?
is een HD radeon 6450 dan voldoende voor wat ik doe of moet het bv. een radeon hd 6670 zijn.
Mijn pc gebruik is als volgt: internetten, tekstverwerking, ik bewerk wat foto’s en hd video’s. Echte grafische games speel ik niet. Mijn kinderen spelen alleen de hyves spellen.
Wanneer ik hd video’s bewerk, weet ik dat ik altijd geduld moet hebben maar het werkt wel.
De pc staat in de kamer. Overclocken is niet echt aan mij besteed.
De harddisks die erin zitten zijn nog prima en de behuizing ook.
Ik ben aan het denken om het volgende moederbord te nemen:
Gigabyte GA-Z68X-UD3H
samen met een i5-2500 of i5-2400
8 GB intern geheugen.
Nexus voeding 430w.
Vraag1.
Heeft het zin om een extra GPU erin te plaatsen of kan ik bij mijn computergebruik volledig gebruik maken van de IGP op het moederbord/processor. Het enige belastende dat ik doe is HD films bewerken en af en toe handbrake om films te converteren naar apple formaten. (Dat dit laatste langer duurt vind ik niet zo erg)
Wanneer de interne IGP krachtig genoeg is kan ik ook voor een H67 moederbord gaan. Welk raden jullie dan aan?
Ik heb nu een passieve GPU dus hier gaat mijn voorkeur naar uit.
Vraag 2.
Wanneer ik toch voor een externe GPU moet gaan, welke raden jullie dan aan?
is een HD radeon 6450 dan voldoende voor wat ik doe of moet het bv. een radeon hd 6670 zijn.
hans