T-mobile prijsstijging 2012

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb vandaag even gekeken wat de prijzen zijn en of er korting op de ismart abbo zit!
Zo gek zijn de prijzen nog niet naar mijn mening:

Zelf heb ik oude iSmart uit 2010 29,50 p/m met een Iphone 3gs

Zou ik de 4s vorige week kopen bij t-mobile met een iSmart 29,50 p/m dan was ik op 993 euro uitgekomen.

Nu (met 3 maanden korting oehhh) is het in totaal 1074 euro voor een iSmart 75 +Iphone 4s.

80 euro verschil. Maar wel onbeperkt sms. Nu werkt dit wel voor mij aangezien ik nog vrienden en familie heb die geen ping, whatsap etc. hebben.
En mijn 150 belminuten maak ik ook nooit op. Misschien is het raar dat ik de i75 met oude i150 vergelijk, maar realiseer je wel dat het alleen nog belminuten zijn!

Het is natuurlijk wel een ander verhaal als je alleen zou bellen met je oude i150 abbo en nu dus wel naar de nieuwe (duurdere) i150 moet overstappen als je de belminuten gelijk wil houden!

Toch stap ik over naar sim-only van Ben for the time being. Want ik zit mezelf gek te maken dat ik een nieuwe iPhone nodig heb, maar eigelijk werkt mijn 3gs na twee jaar nog prima! Gelukkig is een Ben abbo per maand opzegbaar. Dus mocht mijn phone er mee kappen dan heb ik wel nog iets om over na te denken.

En oja 2 jaar een sim only bij Ben en los een Iphone 4s kopen is nog steeds even duur als een abbo + Iphone bij T-mobile (1068 euro voor 2 jaar Ben soms 100 min/sms + Ben internet veel 2mb/s 1000mb limiet + iphone ~600 euro ) :9

Maar ja... duur blijft het wel allemaal :(

Zegt het me alsjeblieft als ik iets over het hoofd zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt een HI i125 toch wel goedkoper, 125 belminuten/250 sms + 500mb voor 32,50 of met dataverdubbelaar die 5 euro kost totaal 1GB voor 37,50 per maand.. 113 euro bijbetalen. Komt nog het voordeel bij dat KPN een veel betere dekking heeft! (data verdubbelaar kan je ook nog eens per maand aan- en uitzetten, dus praktisch zet je die aan als je tegen de 500mb aan zit)

oww en ook nog eens eerste 6 maanden gratis 500mb erbij dmv spotify bundel die normaal 10 euro per maand kost, maar die je na de 6e maand uit kan zetten.

optie 1: €893
optie 2: €1013

https://www.studentmobiel...al=#product-provider-tabs

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Nee het is niet goedkoper, het is appels met peren vergelijken. Bij Hi reken je af per minuut, en bij T-mobile per seconde;

2) Bij T-mobile kun je voor 5 euro je data teller laten resetten;

3) Het enige voordeel van Hi is dan de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.
ik heb het vanuit mijn eigen perspectief bekeken.. ik hou niet van lange gesprekken via de telefoon, als ik lang met iemand wil praten ga ik wel naar diegene om te praten. Indien dat onmogelijk is ivm lange afstanden (internationaal) wordt het sowieso VOIP. Aangezien de eerste minuut ook bij tmobile in zijn geheel wordt gefactureerd, maakt dit wat mij betreft niet uit.

2.
de totaalprijs maakt wel degelijk een verschil, namelijk indien je de 500mb niet overschrijdt, levert dat een voordeel van 181 euro op. Overschrijdt je die wel is dat de eerste 6 maanden gratis ivm spotify aanbieding, en voor de resterende 18 maanden zou je dat maximaal 90 euro kunnen kosten. Heb je nog altijd 91 euro voordeel tov T-Mobile en nog altijd een beter netwerk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) >1 minuut is een lange gesprek? Okay, raar. Maar goed, zoals je zei, eigen perspectief.

2) Daar gaat het nou juist om. Appels met peren vergelijken. Plus dat je bij t-mobile op dit moment gratis "onbeperkt" internet krijgt (snelheidsverlaging). Het enige voordeel is idd het betere netwerk. Maar goed, Ik denk dat de TS dat zal moeten overwegen; kostenbesparing van max 90 euro over 2 jaar = verschil van 3,75 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:04:
Mij lijkt een HI i125 toch wel goedkoper, 125 belminuten/250 sms + 500mb voor 32,50 of met dataverdubbelaar die 5 euro kost totaal 1GB voor 37,50 per maand.. 113 euro bijbetalen. Komt nog het voordeel bij dat KPN een veel betere dekking heeft! (data verdubbelaar kan je ook nog eens per maand aan- en uitzetten, dus praktisch zet je die aan als je tegen de 500mb aan zit)

oww en ook nog eens eerste 6 maanden gratis 500mb erbij dmv spotify bundel die normaal 10 euro per maand kost, maar die je na de 6e maand uit kan zetten.

optie 1: €893
optie 2: €1013

https://www.studentmobiel...al=#product-provider-tabs
Bedankt voor je reactie. Ik vind dit ook een aantrekkelijke optie! 1 om te onthouden! Maar volgens mij moet je bij hi ook betalen als je je datalimiet overschrijdt. Dan is T-mobile wel handiger dat ze je snelheid naar beneden zetten en je nog kan beslissen of je wel of niet betaald voor een reset. Maar daar staat idd weer een betere dekking tegen over. De download snelheid waar T-mobile mee komt neem ik ook maar met een korrelzout ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je internetten en af en toe bellen en smsen dan kan je niks voor onder de 30 bij T-mobile. Jaren klant geweest maar nu met het debacle met de Relax abonnementen en die zieke prijzen ga ik denk voor een sim-only met een los toestel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57

Quad

Doof

ArnieSchmitz schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:39:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik vind dit ook een aantrekkelijke optie! 1 om te onthouden! Maar volgens mij moet je bij hi ook betalen als je je datalimiet overschrijdt. Dan is T-mobile wel handiger dat ze je snelheid naar beneden zetten en je nog kan beslissen of je wel of niet betaald voor een reset. Maar daar staat idd weer een betere dekking tegen over. De download snelheid waar T-mobile mee komt neem ik ook maar met een korrelzout ;) .
Bij Hi gaat je snelheid naar 32KB/s als je over limiet gaat, dus je betaald níet extra.
Was laatst nog op de FP geweest.

Gevonden (klik)

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 06-03-2012 13:42 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:40:
[...]

Bij Hi gaat je snelheid naar 32KB/s als je over limiet gaat, dus je betaald níet extra.

Gevonden (klik)
dat geldt nu nog niet voor de huidige iphone abonnementen van Hi (na bundel 0,05 cent per mb).. Op de site staat ook dat de nieuwe structuur de huidige Hi Bel&SMS, Hi Web en Messaging abonnementen vervangt, wat er gaat gebeuren met de huidige i-abonnementen van Hi valt niks over te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat klopt, maar de TS is toch ook op zoek naar een nieuw abbo, en ik tip dit alleen maar aan zodat het wellicht helpt om een keuze te maken voor sim only zonder iphone of een met Android of wat dan ook.
Voor bestaande gebruikers verandert er niets, behalve als ze een nieuw abonnement afsluiten. Na overschrijding van de bundel kan de gebruiker verder internetten op 32Kbps, volgens Hi genoeg om berichten te blijven versturen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:39:
1) >1 minuut is een lange gesprek? Okay, raar. Maar goed, zoals je zei, eigen perspectief.

2) Daar gaat het nou juist om. Appels met peren vergelijken. Plus dat je bij t-mobile op dit moment gratis "onbeperkt" internet krijgt (snelheidsverlaging). Het enige voordeel is idd het betere netwerk. Maar goed, Ik denk dat de TS dat zal moeten overwegen; kostenbesparing van max 90 euro over 2 jaar = verschil van 3,75 euro per maand.
1. 90% van mijn gesprekken gaan niet over de minuut heen, inhoud is meestal ¨he waar ben je¨ of iets dergelijks.
de uitgebreidere zaken gaan tegenwoordig via whatsapp of viber :)
2. aangezien jij veel waarde hecht aan het onbeperkte internet, neem ik aan dat jij een intensieve gebruiker bent van mobiele internet.ik heb zelf nog een tmobile abonnement met onbeperkt internet zonder snelheidsverlaging, ik lees mails, online nieuws, zit op facebook, kijk af en toe youtube films, whatsapp en dergelijke en ben tot op heden niet boven de 300MB uitgekomen.. dus voor mij zou het indien ik moest kiezen 181 euro opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
Quad schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:40:
[...]

Gevonden (klik)
Bedankt voor de tip, had deze gemist omdat ik in het buitenland zat. Maar of ik hier blij van moet worden. Als ik het zo zie betaal ik dan 27 euro voor 75 belmin en 1gb internet(+onbeperkt sms). Maar daar komen dus nog de kosten van je telefoon bij! En wat dat is zou nu bekend moeten zijn? maar kan het nergens vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
Gevonden wat de nieuwe Hi abbo gaan doen http://www.hi.nl/Abonnementen/Messaging.htm

Ik kom dan op ((22.5+21+5)*12)+((48.5/2)*12)=36.4 euro effectief per maand uit incl. de 50% korting en toestel lease (iphone 4s).

Maar wat de kosten zijn als je de toestel wil kopen aan het eind?????? no were to be found!

Het is weer goochelen met getalen!

[ Voor 5% gewijzigd door ArnieSchmitz op 06-03-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
Ook weer gevonden in de FAQ van Hi.

Betaal ik met Hi ToestelLease meer voor mijn toestel dan wanneer ik hem los koop?

Het bedrag wat je voor Hi ToestelLease betaalt, is lager dan de losse aanschafprijs van het toestel. Als je besluit je toestel aan het einde van de contractsperiode over te nemen dan betaal je een overname bedrag over de dan geldende toestelprijs. In totaal kom je dan alsnog gelijk of goedkoper uit dan de losse toestelprijs. Bij een 1-jarig contract kan dit bij de duurste toestellen iets afwijken in verband met de hoge restwaarde van het toestel na 1 jaar.

In verband met introductiekorting van 50% op je Hi Messaging abonnement, Hi ToestelLease en je bel- en sms bundel betaal je sowieso minder voor je toestel dan als je hem los zou kopen.

Stel je neemt het toestel over en gaat door met sim-only moet je dus bij dokken! Eigelijk komt het er op neer dat zij dus de winst van recyclen zoals "cash for mobile" er af trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Off: Je kan beter eventjes de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop gebruiken volgende keer ;).

Maar dan nog is het lastig om te weten wat je 'restwaarde' dan zal zijn.
Een iphone zal na een jaar veel minder in waarde zijn gedaalt dan een Android telefoon in diezelfde prijsklasse, en dus zal je bij de iphone meer bij betalen dan een Android telefoon.

Heb het zelf nog niet helemaal uitgezocht, maar volgens een collega kwam erop neer dat je voor een twee jarig abbo beter een normale abo kon nemen dan een lease, omdat je aan het eind zo veel bij moet betalen dat het niet interessant is om er uberhaupt aan te denken.
Bewijs heb ik even niet omdat ik daar de tijd niet voor gehad hebt, maar het zal niet gek veel schelen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we het hier over T-Mobile houden? Voor andere providers kunnen aparte topics worden geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@antraxbomb:

Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij bij je gegevens en het exact voor je nakijken. Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. Ik kan dan nakijken wat ik voor je kan betekenen :)

Kim
T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@ArnieSchmitz:

Zou jij ook je vraag willen stellen op het T-Mobile Forum Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. Misschien kunnen we je een interessant aanbod doen!

Kim
T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:25
Voor veel mensen loopt de komende maanden de oude-i abonnementen af. Mijn vraag is of deze gewoon door loopt of door T-Mobile automatisch wordt omgezet in een huidige vergelijkbare abonnementsvorm. Ik heb zelf een oude i 150 abonnement wat inhoudt een belbundel van 150 minuten+ 150 smsjes plus "onbeperkt" internet voor €30,-. Ik gebruik gemiddeld zo'n 1,5 GB inclusief de dual-sim die in mijn iPad zit.

Hoi Yash100, nogmaals welkom op GoT!

Jouw vraag is behoorlijk eenvoudig zelf op te zoeken op de site van T-mobile of via een zoekactie met een zoekmachine. Daar zal je zien dat je abonnement nooit zonder jouw instemming aangepast zal worden en dat je huidige abonnement dus gewoon door loopt.

Op GoT verwachten we eigen initiatief van bezoekers. Simpelweg je vraag in een topic neergooien is niet echt de bedoeling. Hou daar dus rekening mee bij eventuele volgende posts op ons forum

[ Voor 37% gewijzigd door PaT op 23-04-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:37
T-Mobile Webcare schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:31:
@ArnieSchmitz:

Zou jij ook je vraag willen stellen op het T-Mobile Forum Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. Misschien kunnen we je een interessant aanbod doen!

Kim
T-Mobile Webcare
Nou ik heb ook zo'n interessant bod gehad dat dus nog hoger lag dan een sim only van simyo.Bij Simyo kom ik voor 110 min en 500mb internet op 14, - p/m bij T-mobile zou dit op 19,95 uitkomen. Resultaat dat ik per 13 mei mijn contract opzeg en naar simyo ga dus zo graag wil T-Mobile zijn klanten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
edebee schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:16:
[...]

Nou ik heb ook zo'n interessant bod gehad dat dus nog hoger lag dan een sim only van simyo.Bij Simyo kom ik voor 110 min en 500mb internet op 14, - p/m bij T-mobile zou dit op 19,95 uitkomen. Resultaat dat ik per 13 mei mijn contract opzeg en naar simyo ga dus zo graag wil T-Mobile zijn klanten houden.
Ik zit exact het zelfde te denken.
Ik heb zelf een overzichtje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dbi2Ml.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:46

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

ReTechNL schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:55:
[...]

Ik zit exact het zelfde te denken.
Ik heb zelf een overzichtje gemaakt:
[afbeelding]
Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je prioriteiten zijn. Ik bel/sms helemaal niet zo veel (meer) met m'n telefoon, maar maak wel veel gebruik van internet. In dat opzicht vind ik persoonlijk 2Mbit / 100Kbit wel heel karig en zou ik daar graag een paar euro extra voor over hebben.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:37
Mad Marty schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:56:
[...]

Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je prioriteiten zijn. Ik bel/sms helemaal niet zo veel (meer) met m'n telefoon, maar maak wel veel gebruik van internet. In dat opzicht vind ik persoonlijk 2Mbit / 100Kbit wel heel karig en zou ik daar graag een paar euro extra voor over hebben.
Denk dat je van de 2Mbit netto meer overhoudt bij Simyo dan het niet al te beste netwerk van T-mobile.
Simyo gaat wel via het KPN netwerk.
Pagina: 1