Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hackers stalen mogelijk onuitgebrachte muziek Michael Jackso

Pagina: 1
Acties:

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
Sony betaalde voor de muziekrechten 190 miljoen euro aan de familie van de in 2009 overleden Michael Jackson.
eigenlijk heb ik maar één vraag: waar komt die 190 miljoen vandaan want ik kan geen bron vinden die dat bevestigd.

In dit artikel wordt wel gesproken over 190 miljoen, maar dan als de hoeveelheid aan gestolen materiaal (volgens Sony).

In datzelfde artikel, maar duidelijker in dit artikel van de NewYorkTimes wordt er gesproken over "up to $250 million in advances and other payments" (omgerekend ongeveer 190 miljoen euro) maar daar wordt aan toegevoegd "and offer an especially high royalty rate for sales both inside and outside the United States". Met andere woorden: die 250 miljoen is een beginnetje, daar komen de royalties nog bij...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 16:09
tes_shavon schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:23:
[...]

eigenlijk heb ik maar één vraag: waar komt die 190 miljoen vandaan want ik kan geen bron vinden die dat bevestigd.

In dit artikel wordt wel gesproken over 190 miljoen, maar dan als de hoeveelheid aan gestolen materiaal (volgens Sony).

In datzelfde artikel, maar duidelijker in dit artikel van de NewYorkTimes wordt er gesproken over "up to $250 million in advances and other payments" (omgerekend ongeveer 190 miljoen euro) maar daar wordt aan toegevoegd "and offer an especially high royalty rate for sales both inside and outside the United States". Met andere woorden: die 250 miljoen is een beginnetje, daar komen de royalties nog bij...
Uit de eerste bron in het artikel (The Guardian):
Jackson's estate signed the biggest recording deal in history, worth $250m (£164m) with the company in 2010, giving it the rights to sell his whole back catalogue as well as previously unreleased tracks.
En uit de oorspronkelijke bekendmaking van de deal door de WSJ in 2010:
Months after his death, Michael Jackson set a music-industry record, thanks to a deal between his estate and Sony Corp. valued at as much as $250 million, according to people familiar with the terms.

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
In dat geval verwijs ik graag naar het oorspronkelijke artikel uit de New York Times uit 2010 (http://www.nytimes.com/20...music/16jackson.html?_r=1) waar - zoals ik al zei - niet alleen wordt gesproken over
up to $250 million in advances and other payments and offer an especially high royalty rate for sales both inside and outside the United States
Met andere woorden: die 250 miljoen is een beginnetje, daar komen de royalties nog bij...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 16:09
Ik begrijp wat je bedoelt: de familie krijgt niet 'gewoon' 250 miljoen dollar, daar komen nog royalties en andere zaken bij. Maar het volledige exacte bedrag is ook niet bekend en dat uitzoeken ligt, wat mij betreft, niet in de scope van dit artikel.

Kortom, ik heb er dit van gemaakt: "Sony betaalde voor de muziekrechten meer dan 190 miljoen euro aan de familie van de in 2009 overleden Michael Jackson."

[ Voor 69% gewijzigd door Adrianb op 05-03-2012 16:20 ]