• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn monitor sinds een paar weken. Ik leg het even uit.

Ik heb een laptop (Asus n53JF) en een Samsung monitor (SyncMaster 206BW) Ik sluit elke dag de monitor op mijn laptop aan met geen enkel probleem maar sinds kort zijn er problemen bij de monitor.
Elke keer als ik hem aanzet gaat het beeld aan en uit aan en uit. Als ik de monitor vervolgens aansluit op mijn laptop blijft hij flikkeren. Zie dus de hele tijd mijn achtergrond op dat scherm voor 1 seconde. Ik weet niet hoe het komt maar pas na 1-5 minuten springt hij pas volledig aan.

Iemand een idee waarom hij niet gewoon meteen aangaat?

Edit: Ik sluit hem gewoon aan via VGA kabel

[ Voor 3% gewijzigd door LuckyLukeNL op 05-03-2012 10:26 ]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Wat heb je allemaaal al geprobeeerd ?

Tweakers.net is geen helpdesk en zou fijn zijn als je je eigen bevindingen ook vermeld.

Dingen die je kunt proberen:

1. Monitor aansluiten of een andere laptop/pc
2. kijken of kabels goed zijn aangesloten
3. Kijk eens of alle pinnen goed staan

Eventuele oorzaken:
1. Slechte vga kabel
2. Monitor kapot
3. Aansluiting op de laptop werkt niet goed meer/kan kapot zijn
4. Drivers zijn misschien niet goed meer (reinstall kan helpen)

Suc6

[ Voor 7% gewijzigd door Soundstorm2010 op 05-03-2012 11:09 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het zou me niets verbazen als de voeding het begint te begeven
Ik heb een jaar of twee geleden ook een dergelijke situatie gehad, tot het op een gegeven moment helemaal op hield. Misschien is het wat anders, maar dit sprong me meteen in gedachten.

De bw206 had schijnbaar wat slechte elcotjes. Gelijk ook het nadeel van ingebouwde voedingen.

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Oorzaak: Ouderdom.

Mijn 206BW had precies hetzelfde probleem een jaartje geleden en ik kan je nu al zeggen die 5 minuten zijn over een maand of twee waarschijnlijk het dubbele. De monitor heeft 3 jaar garantie bij Samsung, als die daar nog binnenvalt zeker gebruik van maken. Binnen de garantie betaald Samsung zelfs de verzendkosten voor je en wordt hij aan de deur opgehaald door de UPS.

Video met hetzelfde probleem, klik er twee keer op zodat je op youtube beland en lees de beschrijving voor de oplossing.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kHVw3K-Gfbo]

Samsung heeft volgens mij dezelfde lage kwaliteit capacitors gebruikt in de 226bw waar het ook een veelvoorkomend probleem is. Vraag me of de minimale kostenbesparing op onderdelen de hoeveelheid RMA's waard is.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-02 14:41
Dit probleem is echt te wijten aan een falende voeding in het beeldscherm. Als je geen garantie meer hebt, kun je het beeldscherm openschroeven, en de voedingsprint controleren op bolle elco's.

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Ik heb het beeldscherm al langer als 3 jaar dus garantie heb ik niet meer nee.. en ik heb precies hetzelfde als in het filmpje. Wordt dan denk ik toch tijd voor een nieuwe :(

• Daletumxa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 00:34
Bekend probleem met dat Samsung model, oorzaak is inderdaad de lage kwaliteit caps. Even de monitor openschroeven, checken op kapotte/lekkende caps. Lokaal voor een paar euries vervangende caps halen en de kapotte caps vervangen heb je weer een goed werkende monitor.

Vervangen van de caps is echt een eitje hoor, laat je daardoor niet afschrikken.

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke. zal eens gaan schroeven dan en ff kijken :P bedankt voor de info :)

• Dakdoef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07-2025
Ik heb ook hetzelfde probleem. Doet zich voor bij aansluiten op zowel gewone pc als op laptop, maakt niet uit of het met VGA of DVI is. Heb hem net al opengeschroefd maar zag geen kapotte capacitors op bolle Elco's. Kan het verder nog iets anders zijn wat zelf te verhelpen is, of is het gewoon einde verhaal. Scherm is 5 jaar oud, mag eigenlijk toch nog niet stuk zijn.

Update:
Bleken toch de elco te zijn. Stonden klein beetje bol, maar kon het bijna niet zien. Nieuwe gehaald en op gesoldeerd. hoppa, uurtje later weer up and running. Scheelt weer een nieuwe monitor kopen!

[ Voor 22% gewijzigd door Dakdoef op 27-08-2012 23:00 ]

Pagina: 1