Hallo,
Ik kom er niet meer uit, hopelijk kunnen jullie mij nog helpen, word er echt moedeloos van. Ik moet bepaalde gegevens 2x gebruiken, terwijl deze maar één keer in de database staan. Het script is om vliegtuigen te kunnen registreren.
Momenteel heb ik dit:
Het is zo dat orignal_date en leave_original een verschillende datum kunnen hebben, vandaag komt de vlucht binnen, morgen vertrekt de vlucht weer.
Via PHP word er een output gegeven, alle vluchten voor vandaag worden netjes weergegeven door deze te selecteren aan de hand van de datum, maar als een vlucht morgen vertrekt moet de leave_original datum geselecteerd worden, de datum van gister moet dus in het lijstje van vandaag komen.
Nu heb ik zitten denken door één vak aan te maken met 'selectdatum' en daar de datum in te zetten dat de vlucht vertrekt, alleen heb je daar niets aan als de vlucht gister is binnen gekomen...
Ik denk zelf dat er niets anders op zit dan de vlucht 2x in de database toe te voegen?
Ik kom er niet meer uit, hopelijk kunnen jullie mij nog helpen, word er echt moedeloos van. Ik moet bepaalde gegevens 2x gebruiken, terwijl deze maar één keer in de database staan. Het script is om vliegtuigen te kunnen registreren.
Momenteel heb ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| CREATE TABLE IF NOT EXISTS `flights` ( `id` int(50) NOT NULL auto_increment, `flight_in` char(50) NOT NULL, `origin` char(50) NOT NULL, `original_date` date NOT NULL, `original_eta` time NOT NULL, `flight_out` char(50) NOT NULL, `destination` char(50) NOT NULL, `leave_original` date NOT NULL, `leave_takeoff` time NOT NULL, `engineer` char(50) NOT NULL, `mechanic` char(50) NOT NULL, `night` int(50) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=28 ; INSERT INTO `flights` (`id`, `flight_in`, `origin`, `original_date`, `original_eta`, `flight_out`, `destination`, `leave_original`, `leave_takeoff`, `engineer`, `mechanic`, `night`) VALUES (1, 'CX271', 'HKG', '2012-03-02', '06:20:00', 'CX271', 'CDG', '2012-03-02', '08:30:00', '2;1', 'x', 0); |
Het is zo dat orignal_date en leave_original een verschillende datum kunnen hebben, vandaag komt de vlucht binnen, morgen vertrekt de vlucht weer.
Via PHP word er een output gegeven, alle vluchten voor vandaag worden netjes weergegeven door deze te selecteren aan de hand van de datum, maar als een vlucht morgen vertrekt moet de leave_original datum geselecteerd worden, de datum van gister moet dus in het lijstje van vandaag komen.
Nu heb ik zitten denken door één vak aan te maken met 'selectdatum' en daar de datum in te zetten dat de vlucht vertrekt, alleen heb je daar niets aan als de vlucht gister is binnen gekomen...
Ik denk zelf dat er niets anders op zit dan de vlucht 2x in de database toe te voegen?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!