Toon posts:

Probleem Banshee Drivers - geen directx of typen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dacht een paar dagen geleden slim nieuwe drivers voor m'n Banshee d'r op te gooien. |:( Toen kreeg ik problemen met tekstverwerken (deleten van letters doet ie niet). Uiteindelijk oude driver gevonden, maar nu weigert m'n hardware met directx te werken. :(

Ik heb een APAC Voodoo Banshee 16 MB AGP, hun sites zijn al weken uit de lucht heeft iemand toevallig nog (nieuwe) originele drivers van APAC????

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Hey dat geintje had ik ook met m'n Creative Banshee toen ik de nieuwe drivers erop gooide. Toen maar weer de originele gedaan, doen het ook best. Die originele heb ik nog wel, maar zijn wel van Creative. Of die met jou kaart werken weet ik niet. Mail anders maar ff ofzo.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik heb ook een Voodoo banshee. nou en ik ben aan het aftellen, want over een paar maanden komt er bij mij een GeForce kaart erin.

vraagje heb je Win2000/ME???

w00t

Verwijderd

Zit je op 32 bits kleuren? Zo ja, zet de kleuren dan op 24 bit. Toen was het probleem bij mij verholpen

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:30
Op zaterdag 24 maart 2001 15:56 schreef Mental_M het volgende:
Zit je op 32 bits kleuren? Zo ja, zet de kleuren dan op 24 bit. Toen was het probleem bij mij verholpen
THANKS!
Ik heb ook een VoodooBanshee en ik had ook dit probleem... en nu ik hem op 24bit heb is het probleem opgelost *D THANKS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had em dus inderdaad op 32-bits staan, eens kijken of ie 't nu weer doet. Ik heb trouwens Win 98, geen 2000 of ME (binnenkort zet ik ME er wel op trouwens... kunnen we waarschijnlijk weer gaan kloten, hehe).

In ieder geval bedankt voor de reply mensen.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik had eerst ook een Voodoo Banshee, zelfde probleem. Een voodoo banshee kan niet op 32 bit werken. Dus doe dat dan ook niet :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Leuke dingen die Banshee's, heb er ook 1 in mijn k6-2/400. Als ik de originele Creative drivers gebruik, dan heb ik geen 3d ondersteuning (echt waar). Gebruik ik de nieuwe creative drivers dan kan in ut'en maar geen q3, gebruik ik de 3dfx drivers dan kan ik q3 spelen, maar weer geen UT.

Na veel gescheld, en paniek aanvallen, heb ik toen een driver bouwer gevonden die ze alletwee ondersteunde. Dat was wicked 3d, sindsdien geen probs meer.

conclusie, die kaart is best wel goed ( super stabiel, ondanks de heethoofdigheid van de gpu ) maar die drivers, blijft een gemier.

Verwijderd

wicked3d is geen driver maar opengl ondersteuning voor 3dfx kaarten, je moet daar dus wel de drivers voor geinstalleerd hebben. Het is een soort van driver "addon". 3dfx zelf had ook een soort wicked3d, genaamd miniGL.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm nou wordt ie leuk, heb em inderdaad van 32 naar 24-bit gezet. Doet ie 't weer, voor de grap 256 geprobeerd |:(

doet ie dus niks meer, ik zie windows opstartscherm, daarna... grijs scherm, desktop verschijnt niet meer

wat is de makkelijkste oplossing mensen, begin een beetje genoeg te krijgen... misschien toch maar een GeForce kopen :P
Pagina: 1