Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CharlieFox
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 05:56
Op woensdag 29 feb is mijn vrouw haar HTC Sensation verloren bij Epe op de Veluwe. Heel jammer. Wij hebben Google Latitude "aan staan" op onze apparaten en nu is de route van het verloren toestel te traceren via o.a. Google Maps. De history is zelfs te zien met diverse time stamps. Vanmorgen was het toestel bijvoorbeeld om en nabij de Dam in Amsterdam. Nauwkeurigheid is ca 300 m, aldus het plaatje in Latitude. Refresh rate is ca 1-2x per uur.

Ik vraag me af hoe zoiets werkt en vooral: Of het nauwkeuriger kan. De politie doet er namelijk niets mee, zelfs niet nu ik bovenstaande gemeld heb. Officieel zijn "verloren voorwerpen" sinds 1 jan 2012 een zaak van de gemeentes. Daar gaan alle verloren spullen heen, aldus de pliesie. Het was volgens hen een ander verhaal geweest als we het toestel als gestolen hadden opgegeven (gerold). Nou, schiet mij maar lek. Spijt als haren op m'n hoofd dat we dat niet gedaan hebben ...

Ik heb de volgende vragen:

1) Hoe werkt dat Latitude technisch gezien? Mijn vrouw gebruikt inmiddels al een andere sim kaart en de oude is geblokkeerd.

2) Waarschijnlijk werkt het dus op het imei of serienummer? Alhoewel we die destijds nooit hebben hoeven invoeren in Google Latitude.

3) Er stond een code op het toestel zelf. Je kon erin komen door met de vinger een letter te "schrijven" op het touch screen. Niemand kon er dus in komen (denk ik). Toestel moet dus wel gereset zijn naar factory default maar Latitude blijft het toestel toch zien.

4) Bij de BB van mijn dochter kan er een txt bericht gezonden worden naar het toestel. Of een luide ringtone, ook als de BB op stil staat. Kan dit bij een HTC Sensation ook?

5) Iemand een idee om het localiseren nauwkeuriger te krijgen of wellicht nog andere tips die ik over het hoofd zie?

Hartelijk dank alvast voor het meedenken!

[ Voor 0% gewijzigd door CharlieFox op 05-03-2012 10:15 . Reden: Typo's + titel gewijzigd ]

Alvast hartelijk dank voor de replies!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:39
CharlieFox schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:13:
Op woensdag 29 feb is mijn vrouw haar HTC Sensation verloren bij Epe op de Veluwe. Heel jammer. Wij hebben Google Latitude "aan staan" op onze apparaten en nu is de route van het verloren toestel te traceren via o.a. Google Maps. De history is zelfs te zien met diverse time stamps. Vanmorgen was het toestel bijvoorbeeld om en nabij de Dam in Amsterdam. Nauwkeurigheid is ca 300 m, aldus het plaatje in Latitude. Refresh rate is ca 1-2x per uur.

Ik vraag me af hoe zoiets werkt en vooral: Of het nauwkeuriger kan. De politie doet er namelijk niets mee, zelfs niet nu ik bovenstaande gemeld heb. Officieel zijn "verloren voorwerpen" sinds 1 jan 2012 een zaak van de gemeentes. Daar gaan alle verloren spullen heen, aldus de pliesie. Het was volgens hen een ander verhaal geweest als we het toestel als gestolen hadden opgegeven (gerold). Nou, schiet mij maar lek. Spijt als haren op m'n hoofd dat we dat niet gedaan hebben ...

Ik heb de volgende vragen:

1) Hoe werkt dat Latitude technisch gezien? Mijn vrouw gebruikt inmiddels al een andere sim kaart en de oude is geblokkeerd.

2) Waarschijnlijk werkt het dus op het imei of serienummer? Alhoewel we die destijds nooit hebben hoeven invoeren in Google Latitude.

3) Er stond een code op het toestel zelf. Je kon erin komen door met de vinger een letter te "schrijven" op het touch screen. Niemand kon er dus in komen (denk ik). Toestel moet dus wel gereset zijn naar factory default maar Latitude blijft het toestel toch zien.

4) Bij de BB van mijn dochter kan er een txt bericht gezonden worden naar het toestel. Of een luide ringtone, ook als de BB op stil staat. Kan dit bij een HTC Sensation ook?

5) Iemand een idee om het localiseren nauwkeuriger te krijgen of wellicht nog andere tips die ik over het hoofd zie?

Hartelijk dank alvast voor het meedenken!
Als het toestel een reset heeft gehad zoals jij onder punt 3 aangeeft, kan Latitude natuurlijk ook niet meer aangemeld zijn. Kan het zijn dat die letter die je op het scherm moet schrijven zichtbaar was in de vorm van vegen over het scherm?

Al geprobeerd het nummer van je vrouw te bellen overigens? Dit haal ik niet uit de tekst namelijk.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Volgens mij is Latitude gekoppeld aan het Google account, en stuurt het de locatie (dus via cellphone tower of via GPS, afhankelijk van je instellingen) via een internetverbinding naar Google. Ik denk niet dat er een IMEI bij komt kijken, en denk ook niet dat het nog werkt na een factory reset. Het gokken van het veegpatroontje aan de hand van vettige lijnen op het scherm is waarschijnlijker... of misschien hebben ze hem gewoon gelocked gelaten.

Bellen kan natuurlijk niet als je de SIM hebt gedeactiveerd. Misschien een Google Talk-berichtje proberen? Kennelijk is het apparaat nog steeds ingelogd op het account van je vrouw.

[ Voor 15% gewijzigd door djc op 05-03-2012 10:27 ]

Rustacean

• Puc van S.
  • Laatst online: 16:21
Ik weet dat HTC zelf ook een dienst heeft waarmee je (indien aangemeld) inderdaad berichtjes kan sturen naar je telefoon, en ook daar dmv gps locatie kan bepalen waar de telefoon zich bevind.

Die dingen werken overigens natuurlijk wel via de inet verbinding van je telefoon en als je je SIM gedeactiveerd hebt dient het wel op een locatie met wifi te zijn (SIM gedeactiveerd is natuurlijk ook geen 3g)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• CharlieFox
Nee, bellen hebben we de dagen na verlies wel gedaan maar kregen de direct de voice mail. Waarschijnlijk was de accu leeg. Ging nogal vlug bij dat toestel, ook bij mijn eigen Sensation. En de geheime traceren middels veegsporen op het scherm zou kunnen inderdaad.

Maar misschien nog ingelogd in Google Latitude dus ook Google algemeen? Is dus ook haar email account! Gmail kon namelijk gewoon geopend worden zonder ww invoeren. maar ze belt nu wel met 'n andere sim kaart. Hoe werkt dat dan?

We zouden het ww kunnen wijzigen in Google maar dan is de kans groot dat het verloren toestel niet meer traceerbaar is via Latitude.

En is het überhaupt mogelijk een toestel te kraken "langs" de toestel code? Ik weet dat het met een complete reset kan, maar kan het ook middels een andere manier?

• agoNITE
  • Laatst online: 15:39
CharlieFox schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:36:
Nee, bellen hebben we de dagen na verlies wel gedaan maar kregen de direct de voice mail. Waarschijnlijk was de accu leeg. Ging nogal vlug bij dat toestel, ook bij mijn eigen Sensation. En de geheime traceren middels veegsporen op het scherm zou kunnen inderdaad.

Maar misschien nog ingelogd in Google Latitude dus ook Google algemeen? Is dus ook haar email account! Gmail kon namelijk gewoon geopend worden zonder ww invoeren. maar ze belt nu wel met 'n andere sim kaart. Hoe werkt dat dan?

We zouden het ww kunnen wijzigen in Google maar dan is de kans groot dat het verloren toestel niet meer traceerbaar is via Latitude.

En is het überhaupt mogelijk een toestel te kraken "langs" de toestel code? Ik weet dat het met een complete reset kan, maar kan het ook middels een andere manier?
Ik zou zelf sowieso van bv. mijn Gmail account het wachtwoord veranderd hebben. Eigenlijk van alle accounts die op de Sensation gebruikt worden..

• Puc van S.
  • Laatst online: 16:21

Mja het is mogelijk, je kan namelijk als je de toestelcode niet weet hem resetten door in te loggen met je gmail account, maarja, de kans dat degene die nu de telefoon heeft zowel de email als wachtwoord weet is wel heel klein natuurlijk..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 15:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Aangezien die niet gestolen is lijkt het me eerder een eerlijke vinder. Stuur (als het kan) er via HTC zo een waarschuwsbericht naartoe dat je het toestel graag komt ophalen, en dat je weet dat het toestel zich nu ergens in Amsterdam bevind (krijgen de meeste, niet criminelen, het al warm genoeg van).

Overigens vermoed ik dat het toestel ergens op een wifi netwerk zit aangezien het eenzelfde locatie is, en de sim dus geblokkeerd is.

Politie doet niks aan dit soort dingen (telefoons in het algemeen) behalve proces verbalen uitschrijven. En eigenlijk valt ze daar ook niks te verwijten want als ze op elke gestolen telefoon een resercheur moeten zetten gaat het wel erg druk worden natuurlijk.

Hier staat wat

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57

Rmg

Wat wil je bereiken? De politie gaat niets doen, en wat wil je zelf doen? een manhunt houden?

Hoe zuur het ook is waarschijnlijk kan je dat ding gewoon afschrijven. In je email staan ook vaak dingen als wachtwoorden en betalingsgegeven, wil je dat soort dingen echt gewoon op straat hebben?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Flappiewappie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:46:
Aangezien die niet gestolen is lijkt het me eerder een eerlijke vinder. Stuur (als het kan) er via HTC zo een waarschuwsbericht naartoe dat je het toestel graag komt ophalen, en dat je weet dat het toestel zich nu ergens in Amsterdam bevind (krijgen de meeste, niet criminelen, het al warm genoeg van).

Overigens vermoed ik dat het toestel ergens op een wifi netwerk zit aangezien het eenzelfde locatie is, en de sim dus geblokkeerd is.

Politie doet niks aan dit soort dingen (telefoons in het algemeen) behalve proces verbalen uitschrijven. En eigenlijk valt ze daar ook niks te verwijten want als ze op elke gestolen telefoon een resercheur moeten zetten gaat het wel erg druk worden natuurlijk.
Heb al twee verhalen gehoord van mensen die hun telefoon (of Macbook) met hulp van de pliesie terugkregen. Maar dan moet je wel geluk hebben dat je een goede agent treft

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:02
Al eens bij nagedacht dat hij misschien niet gereset is omdat diegene hem later vandaag nog bij de pliesie wil afgeven?

Toegegeven, kleine kans maar toch ;)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

KnoxNL schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:55:
Al eens bij nagedacht dat hij misschien niet gereset is omdat diegene hem later vandaag nog bij de pliesie wil afgeven?

Toegegeven, kleine kans maar toch ;)
Misschien ligt hij daar ook wel, maar heeft het voor hun niet zo'n hoge prioriteit om uit te zoeken van wie het toestel is en hoe ze haar kunnen bereiken.... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Bartpetat
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Misschien dat je Plan B nog kan gebruiken. Heb het zelf (gelukkig) nog nooit gebruikt maar volgens die pagina kan je heel makkelijk je telefoon nog nauwkeuriger terug vinden.

Succes!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Coach4All schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:56:
[...]
Misschien ligt hij daar ook wel, maar heeft het voor hun niet zo'n hoge prioriteit om uit te zoeken van wie het toestel is en hoe ze haar kunnen bereiken.... :X
De kans is redelijk klein dat-ie bij de politie ligt, want zij zullen de vinder doorsturen naar de gemeente ;)
Dat begrijp ik uit de TS

@TS: Heb je de gemeente eigenlijk al gebeld? Dat is me niet helemaal duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 05-03-2012 11:03 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• CharlieFox
Iemand dan enig idee hoe ik via HTC zo'n txt berichtje stuur? Ik heb net met HTC gebeld maar die zeggen dat ze het voorheen wel hadden (Sense of zoiets) maar dat de software verouderd is. Ze werken er wel aan, aldus de service desk medewerker.

Wellicht ergens 'n progje om via het imei nummer een txt bericht te zenden? Met de vraag of de vinder het toestel naar het dichtstbijzijnde bureau wil brengen.

En ja, gemeente Amsterdam al gebeld. Met het gevonden voorwerpen depot. Maar daar ligt ie uiteraard nog niet omdat ie, op moment van schrijven, nog steeds in een straal van 300 m op de Dam ligt :-(

[ Voor 19% gewijzigd door CharlieFox op 05-03-2012 11:06 . Reden: Aanvulling op 'n reactie ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

CharlieFox schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:04:

Wellicht ergens 'n progje om via het imei nummer een txt bericht te zenden? Met de vraag of de vinder het toestel naar het dichtstbijzijnde bureau wil brengen.
Dat lijkt me niet mogelijk. Elk (mobiel) apparaat heeft een IMEI nummer en deze staan niet ergens gekoppeld aan een telefoonnummer.

Je kan natuurlijk naar de Dam gaan en hopen dat Bluetooth aanstaat zodat je hem kan vinden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Afvalzak op 05-03-2012 11:11 ]

Last.fm | Code Talks

• CharlieFox
Goede tip, dat Plan B! Net eerst even op m'n eigen toestel geïnstalleerd. Kan gewoon remote via de Android Market website. Is op de een of andere manier gekoppeld aan je Google account. Je telefoon kun je selecteren in een dropdown list.

Vervolgens zet de app de GPS aan en ontvang je emailtjes waar het toestel zich bevindt. Vrij nauwkeurig! Ik schat op 20-30 m. Dat geeft hoop. Direct daarna geïnstalleerd op het verloren toestel (op afstand) maar helaas nog geen email reactie binnen. Misschien toestel uit of zo. De laatste locatie update is ook alweer van 2 uren geleden.

Ik las hierboven een reactie over "manhunting". Nee, ga ik zeker niet doen. Kan echter wel mbv een agent mits ik de locatie exact weet. Zojuist nagevraagd op het bureau. BTW: We wonen trouwens (ook) in Amsterdam, dus de telefoon is in de buurt :-(

• Blackchrome
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-03 14:58
http://www.androidlost.com

Deze zou je ook nog kunnen proberen, kan je ook op afstand installeren.
Pagina: 1