Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ik heb nog nooit met een Sonos gewerkt, dus ik kan niet zeggen hoe dat is ten opzichte van een Squeezebox maar Squeezebox is zo lastig niet. Op de NAS of een PC Squeezebox Server installeren, map(pen) kiezen die geïndexeerd moeten worden en zodra dat klaar is kan je streamen. Er is wel extreem veel in te stellen en mogelijk, maar de basis is - naar mijn inziens - redelijk simpel.Hari-Bo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 06:59:
- Er is nog een mogelijkheid met Logitech Squeeze server, maar dit schijnt een hoog hobby bob gehalte te hebben.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Als je NAS een shared iTines library ondersteund kan je het direct op de iPad/iPhone/iPod (touch) afspelen. Zo doe ik het ook, library sharen en vervolgens op alle iOS devices streamen. Werkt eg goed en handig ook icm Airplay naar de receiver toe.mr.paaJ schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:53:
Met je iOS apparaat kun je ook iTunes bedienen, maar die moet dan ergens op een draaien. Ik kan straks wel even kijken of de iPad app direct van een NAS iTunes server kan spelen, maar ik denk het niet.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Dus je data streamt dan vanaf de NAS via je iOS device naar de reciever via airplay, ik zoek een oplossing dat je iOS device alleen als afstanbediening functioneerd en de data vanaf NAS direct naar de reciever via airplay.j-phone schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:20:
[...]
Als je NAS een shared iTines library ondersteund kan je het direct op de iPad/iPhone/iPod (touch) afspelen. Zo doe ik het ook, library sharen en vervolgens op alle iOS devices streamen. Werkt eg goed en handig ook icm Airplay naar de receiver toe.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Mijn laptop met spotify of itunes verbinden met de bluetooth adapter.
Spotify kan ik dan gewoon bedienen met ReMote op mijn galaxy s+.
Deze bluetooth adapters kosten rond de €30. Vraag me alleen af of het geluid en de verbinding goed zullen zijn.
edit:
Gaat met een NAS niet werken natuurlijk
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 16:17 ]
Dat zou met een Synology moeten kunnen, alleen bij mij werkt dat nog niet vlekkeloos.Hari-Bo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:18:
[...]
Dus je data streamt dan vanaf de NAS via je iOS device naar de reciever via airplay, ik zoek een oplossing dat je iOS device alleen als afstanbediening functioneerd en de data vanaf NAS direct naar de reciever via airplay.
Metal up your ass
Hoi Fear, heb je hiernaast nog wel een losse Squeezebox nodig zeker? Ik lees ergens op internet dat het idd icm een SB werkt.FeaR schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:03:
[...]
Ik heb nog nooit met een Sonos gewerkt, dus ik kan niet zeggen hoe dat is ten opzichte van een Squeezebox maar Squeezebox is zo lastig niet. Op de NAS of een PC Squeezebox Server installeren, map(pen) kiezen die geïndexeerd moeten worden en zodra dat klaar is kan je streamen. Er is wel extreem veel in te stellen en mogelijk, maar de basis is - naar mijn inziens - redelijk simpel.
Ik zoek namelijk ook al een tijdje naar de beste oplossing om muziek te streamen naar mijn receiver. (zonder de tv aan staat) En SB schijnt toch wel een goede oplossing te zijn. Nadeel is wel dat er weer een extra kastje bij komt.
Mijn toekomstige NAS en huidige receiver ondersteunen ook DLNA. En de android app op mijn mobiel kan ik dan gebruiken om door de muziek te bladeren en mijn receiver te bedienen. Ik denk dat ik daar eerst een poging mee ga wagen. Hoop dat dat een beetje lekker werkt.
Verder ben ik erg benieuwd hoe jij het opgelost hebt Hari-Bo!
[ Voor 23% gewijzigd door wolverine3141 op 09-03-2012 15:39 ]
Apple heeft een remote app om je muziek te starten vanaf wel apparaat je maar wilt, dus ook je NAS. Je iOS device is dan alleen een afstandsbediening. Dat is dus precies wat je zoekt.Hari-Bo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:18:
[...]
Dus je data streamt dan vanaf de NAS via je iOS device naar de reciever via airplay, ik zoek een oplossing dat je iOS device alleen als afstanbediening functioneerd en de data vanaf NAS direct naar de reciever via airplay.
De remote app heeft ook de mogelijkheid om je NAS via Airplay te laten spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door j-phone op 09-03-2012 20:40 . Reden: Link toegevoegd ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."