Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies vervanging astra G

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hyundai Accent gekocht

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 18:45 ]

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Voor 2000e een duitse 5 deurs wagen welke op benzine rijdt. Verder nog eisen qua modernheid? Kijk eens bij een Skoda Fabia (2000-2002), die zijn 5 deurs maar zo groot (klein) als een Polo en zien er niet snel 'oud' uit.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 01:12:
Ik heb mijn moeders auto in de prak gereden (ja kom maar op haters het was mijn eigen schuld).
Ze krijgt 1800euro vergoed van de verzekering maar dit gaan ze wel bij mij verhalen :o .
Ik ben totaal niet thuis in verzekeringen, maar is dit niet uitermate lomp en is het niet makkelijker, aantrekkelijker (noclaim b.v.) en mogelijk ook goedkoper als jij dat bedrag direct aan je moeder geeft?

[edit]Lees nu pas dat je zonder rijbewijs was gaan rijden.. WTF.. Ik heb daar wel eens nachtmerries over gehad maar jij doet het gewoon..

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 05-03-2012 03:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 02:40:
[...]

Ik ben totaal niet thuis in verzekeringen, maar is dit niet uitermate lomp en is het niet makkelijker, aantrekkelijker (noclaim b.v.) en mogelijk ook goedkoper als jij dat bedrag direct aan je moeder geeft?
Dat kan eigenlijk niet anders (tenzij de verzekering niet alle schade wil verhalen). De moeder gaat er ten slotte op achteruit omdat de no-claim een paar treden terug gaat en de schade aan de auto + omgeving wordt schijnbaar (logisch gezien het verhaal) toch verhaald. Het kan dus haast niet anders dan dat het goedkoper is om de schade zelf te regelen met zijn moeder. Ik zou dit iig maar eens met de verzekering overleggen, die kunnen zo uitrekenen wat de kosten zijn als zij moeten uitbetalen en wat het kost om het zelf te betalen.
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 01:12:
Als ik zelf nog een persoonlijke smaak mag uiten dan vind ik duitse auto's het beste.
Zou je niet kijken wat de persoonlijke smaak van je moeder is ? Jij mag nog niet eens in die auto rijden en het is natuurlijk haar auto. Ik zou dus maar voor een niet te snelle simpele 5-deurs benzine gaan :)

Enne je snapt toch wel dat je heel veel geluk gehad hebt, zowel met de uitkomst van het ongeluk als dat je niemand anders hebt geraakt als dat de politie niet al te moeilijk deed. Het zal nu al zat kosten, maar als er iemand gewond was geraakt was je voorlopig nog heel wat jaartjes bezig geweest met afbetalen.

[removed]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Modbreak:Dit topic gaat om de vervanging van een Opel Astra, niet om hoe het ongeluk is gebeurd of hoe onverantwoord het is om zonder rijbewijs te gaan rijden. Probeer daarom ontopic te blijven en negeer het deel van de topicstart dat gaat over de aanleiding van het ongeluk.

Ik begrijp overigens ook niet helemaal waarom de TS dat vermeldt, vraag gewoon naar welke auto je zou moeten halen als vervanging van de Astra, de rest doet er niet toe bij het keuzeproces. Met al die extra informatie loopt je topic het risico om te ontsporen en dat hoop ik met deze modbreak voor te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 05-03-2012 07:14 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou een Citroën uit midden jaren 90 willen voorstellen. Die hebben een startonderbreker met cijfercode. Kun je de auto ook niet zonder toestemming jatten.
Misschien zijn er wel meer auto's die die feature hebben.

En A3's zijn niet altijd 3-deurs.

Signatures zijn voor boomers.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

kijk ook even wat je moeder er mee moet gaan doen...
trekhaak nodig bijv. ?

Maar goed ben ik de enige die je gewoon aanraadt op basis van het budget eens te kijken naar op autoscout / autotrack?

Let ook op het gewicht van de auto want anders betaalt je moeder weer meer wegenbelasting.
Ik zou persoonlijk ook gaan kijken naar een auto met bijv airco en die er voor de rest nog netjes uitziet.

(Deze) Ford Focus is ook een mooi karretje : http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/8643053

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 05-03-2012 08:24 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Die focus is wel een zeer mooie bak. Ja trekhaak is een noodzaak.

Maasluip ik ben ze nog niet tegen gekomen.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

Focusjes tot aan ~2003 kunnen nogal hard roesten, dus mocht je daarvoor gaan kijken, neem iemand mee die daar kijk op heeft.
Zo'n Citroen zoals hierboven genoemd zal een Xsara worden of anders een Saxo.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Als het je moeder niets uitmaakt hoe het eruit ziet dan is er maar één wijsheid voor deze eisen:

Toyota Corolla.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/lijst/1/15/kmstand_asc

Het is niet Duits maar wel het meest betrouwbare op vier wielen in dezelfde klasse als de Astra. Ik heb de vraagprijs 500 euro hoger gezet want onderhandelen kan altijd.

• Krentenbol
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

Hij past geen zoekcriteria toe via je link ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Krentenbol schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:43:
Hij past geen zoekcriteria toe via je link ;)
Als ik er op klik werkt het perfect. Toch maar even de zoekcriteria.

Toyota Corolla
Benzine
5 deurs
tot 2500

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Als er verder niet te veel eisen op het uiterlijk zijn zou ik inderdaad voor een Corolla gaan. Als je er een uit '98 neemt, dan is ie echt lekker simpel waardoor je nooit rare hoge rekeningen van de garage zult ontvangen. Kun je zelfs een 5 deurs station vinden, of zelfs eentje met 6 versnellingen :) Geen gezeik met roest, want gegalvaniseerd. Iets nieuwer met VVTI motorblokken ook interessant, want dan hoef je nooit meer je distributie riem te vervangen, is namelijk een ketting.

Waarom eigenlijk een benzine als de vorige een diesel was?

Verder heeft redwing denk ik gelijk bij zo'n bedrag. Je moet het zelf met je moeder regelen, de verzekeringsmaatschappij gaat er alleen maar dik op verdienen, zeker als ze het ook nog op jou verhalen. Dat gun je ze toch niet lijkt me.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Waarom eigenlijk een benzine als de vorige een diesel was?
Ik gok zomaar "wegenbelasting"??

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja ik wacht het af met die verzekering en ik kan het zoweerzo niet betalen want ik verdien niks.
Die Astra had label D en had nogal veel onderhoud ik denk dat dat de reden is.
Ik heb mijn moeder dus gemailt met wat Skoda Fabia's, een Ford Focus en een Corolla.
Maar ze vond de Toyota te lelijk en misschien speelt het wel mee dat toen die tijd het gaspedaal wel eens vast liep bij een bepaalt model want ze vind het geen goed merk. Ik heb wel geprobeert de Toyota aan te raden maar hij is gewoon te lelijk.

• !null
  • Laatst online: 20-11 22:12
Haha hij is niet moeders mooiste nee, maar dat gaspedaal verhaal is geen argument. En om aan te geven, de Astra G serie kent volgens mij al enkele terugroep acties. De door jou aangegeven stuurinrichting, de te zwakke dynamo icm elektrische stuurbekrachtiging en wellicht nog iets. Daarnaast heeft de Astra G van m'n ouders al twee keer ergens een lek in het dieseltraject gehad omdat het gebruikte materiaal gewoon niet goed genoeg is, best een dure reparatie. Verder rijdt hij prima en vind ik het geen hele slechte auto o.i.d. Maar wel een hoop gedoe wat je niet hebt bij zo'n Corolla. Die net zo saai is als een Astra, en ik kan begrijpen dat men hem lelijker vind. De Corolla na het 'kikkerogen-model' is iets mooier, maar nog steeds niet echt spannend (net als een Focus of een Astra).

Verder vroeg ik me dus af vanwaar de overstap naar benzine, wordt er toch minder gereden met de auto dan gedacht?

En over die verzekering, ik zou het echt even goed op een rijtje zetten. Je hebt het geld niet, maar je moeder of de verzekering komt het vroeger of later wel bij je verhalen begrijp ik uit je verhaal. 2000 euro lijkt misschien veel, maar als je even gaat uitrekenen wat de verzekering hier over de volgende 5 jaar meer aan premie binnen gaat krijgen kun je je realiseren dat het beter niet geclaimd kunt worden.
Heb al eerder een verhaal gehoord van een jongen die een ongeluk had veroorzaakt op eigen auto en eigen verzekering, die de schade (aan de ander) niet zelf hoefde te betalen. Maar hij moest wel zo veel meer premie betalen iedere maand dat de verzekering al binnen anderhalf jaar winst op het ongeval maakte...

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik maar in dit geval is het zonder toestemming van mijn moeder (joyriden) en daar hoeft ze dus niet extra voor te betalen, alleen ik.

Ja het wegenbelasting verhaal klopt ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 13:21 ]

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:52:
Dat snap ik maar in dit geval is het zonder toestemming van mijn moeder (joyriden) en daar hoeft ze dus niet extra voor te betalen, alleen ik.
Tenzij de verzekering heeft aangegeven dat wat jij zegt klopt zou ik toch maar eens contact opnemen over wat nu precies de consequenties zijn. Het liefst voordat de keuze al voor je gemaakt is, je zou anders nog wel eens voor verrassingen komen te staan. Hetzelfde geldt trouwens over wat ze precies op jou gaan verhalen, als ze b.v. ambulance kosten + schade aan de paal + kosten opruimen van de auto e.d. mee gaan rekenen zou het nog een duur geintje kunnen worden (ik zou er dus niet standaard maar van uit gaan dat het alleen om die 1800 euro gaat)

Oftewel als je slim bent ga je er zelf snel achteraan en als je het een beetje slim aanpakt heb je zelfs een goede kans dat je daarmee een heel wat betere regeling kunt treffen. Het blijven mensen en dus zullen ze eerder geneigd zijn met je mee te denken als je duidelijk maakt dat je stom bezig was en dat je het goed op wilt lossen. Bij gewoon afwachten valt er weinig te regelen en zullen ze gewoon met een eis komen dat je alles mag betalen.

Daarnaast zou ik maar snel een baantje gaan zoeken. De verzekering zal sowieso wat gaan verhalen en dan kom je er niet mee weg dat je geen geld hebt/geen baan hebt (je hebt ten slotte al ruim de leeftijd om makkelijk wat geld te kunnen verdienen). En als het al niet om de verzekering gaat dan wel om je mam, die heb je nu al aardig op kosten gejaagd waarbij het wel heel netjes zou zijn als je er iets voor terug doet :)

En over de auto, ik zou voor een focus oid gaan. Mooie ruime auto's, betrouwbaar, goed betaalbaar (ook onderhoud) en ze rijden gewoon fijn. Voor de keuze benzine/diesel moet je even een rekensommetje maken om te kijken welke beter is. Een ruime schatting is dat je minimaal rond de 20-25k moet rijden per jaar om met diesel beter uit te zijn.

[removed]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met redwing mbt het ongeval. Ga er iig vanuit dat Rijkswaterstaat de schade aan paal/vangrail gaat verhalen. Dat kan fors oplopen, dus idd tref een betalingsregeling - en zorg voor inkomsten. Al is het maar een bijbaantje, al kun je maar EUR 50 per maand betalen, men zal al snel accoord gaan met willekeurig welke realistische betalingsregeling, maar "niets" zal geen enkele schuldeiser mee accoord gaan :o

Ik heb nog steeds geen concrete eisen mbt vervangende auto gezien muv budget, 5 deuren en trekhaak.

Dingen die relevant zijn en waarmee wij voor jou kunnen zoeken:
  • Maximaal bedrag aan wegenbelasting per maand
  • Maximaal verbruik
  • Station, hatchback of sedan
  • Minimaal vermogen
  • Minimaal hoeveelheid kofferruimte
  • Maximale leeftijd
  • Hoeveel km/jaar gereden gaat worden
  • Maximale aantal km op de teller
Overigens hoeft die ruime schatting van 20-25k rijden om uit diesel te komen absoluut niet altijd op te gaan. Naarmate je lichtere diesels rijdt zakt dat snel. Er zijn diesels die je er met 13k al uit hebt, terwijl fors zwaardere diesels door (veel) hogere wegenbelasting tegen de 30k eisen. Voor mijn auto (Seat Cordoba Vario 1.9SDI) heb ik bijv berekend dat het bij 17k al rendeert. Wij rijden het dubbele, dus dat zit goed.

Oslik blyat! Oslik!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Vervanging voor je moeders astra G, waarom niet weer een zo veel mogenlijk overeenkomende (KM stand, uitvoering, bouwjaar) astra G alleen dan geen diesel. Gewoon je moeder schadeloos proberen te stellen. Wie joyrijdt moet op de blaren zitten....

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
dion_b schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:41:
Met redwing mbt het ongeval. Ga er iig vanuit dat Rijkswaterstaat de schade aan paal/vangrail gaat verhalen. Dat kan fors oplopen, dus idd tref een betalingsregeling - en zorg voor inkomsten.
Gaat via de verzekering. Die zal de schade aan de wegbeheerder uitkeren en daarna verhalen op TS.

TS moet sowieso contact opnemen met de verzekering. De situatie die je namelijk niet wilt is dat je alles moet terugbetalen en ze ook nog schade boeken op de polis (verlies bonuskorting). Vaak geldt als voorwaarde voor behouden van no-claim na een schade, dat de schade volledig op derden kan worden verhaald. Dat zou in deze situatie inderdaad kloppen, TS is de derde waarop wordt verhaald. Voor de details moet je echter met de maatschappij of agent bellen.

[ Voor 36% gewijzigd door t_captain op 07-03-2012 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maximaal bedrag aan wegenbelasting per maand 60euro
Maximaal verbruik 1 op 10
Station, hatchback of sedan hatchback
Minimaal vermogen ze wilt niet op vermogen achteruitgaan
Minimaal hoeveelheid kofferruimte ze wil er niet op achteruitgaan
Maximale leeftijd 11 jaar
Hoeveel km/jaar gereden gaat worden 8 duizend
Maximale aantal km op de teller 1,8 ton

Trekhaak en 5 deuren is dus ook noodzaak. Alleen ik vroeg dus wat ze een mooie auto vond maar ze had dus al een C5 getest dat vond ze prima. Maar het liefst wil ze een Picasso Bah!

Ik weet niet of ik nog mee wil zoeken naar een auto want ik heb echt niks met zo een lelijke Picasso.

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 11:23
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:38:

Trekhaak en 5 deuren is dus ook noodzaak. Alleen ik vroeg dus wat ze een mooie auto vond maar ze had dus al een C5 getest dat vond ze prima. Maar het liefst wil ze een Picasso Bah!

Ik weet niet of ik nog mee wil zoeken naar een auto want ik heb echt niks met zo een lelijke Picasso.
Het voordeel van zo'n Picasso is dat jij er niet gezien mee wil worden (ik ook niet btw) en dus kan je m ook niet crashen ;).

Sorry daarvoor trouwens, de meest interessante opties zijn al genoemd denk ik. Maar kijk ok eens op autotrack.nl (die heeft een uitgebreide zoek functie waarin je waarschijnlijk alle eisen kwijt kunt) of op autoweek.nl (daar kun je eerst de astra zoeken en dan vergelijkbare modellen selecteren).

Verwijderd

Topicstarter
deze misschien:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedace.info/automotive_directory/citroen/citroen_images/citroen_picasso_body_kit_gull_wing_doors_red_racing_car.jpg

Nee maar serieus franse auto's doen het echt niet voor mij. Fiat ook eigenlijk niet en Volvo ook niet. Eerlijk gezegd heb ik te veel vooroordelen over de kwaliteit van dit soort auto's. Zag laatst nog op Radar een item over nieuwe Peugeots en Renaults over de Turbo High Pressure Motor en dat die het maar 30duizend kilometer uit houdt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat betekent dat hij max 1350kg mag wegen. Geen dikke Mercedes of Rolls. verder kan alles wel.
Ook hier: je moet je best doen om slechter dan dit te doen (US auto oid).
OK
Aangezien ze diesel had met 60kW/82pk is dat niet al te moeilijk.
Hier beginnen we kaf van koren te scheiden.

Kofferbak is 370l, met de bank neergeklapt 1180l.
OK, 2001 dus.
Duidelijk waarom het benzine moet zijn dan ;)
No problem, zeker aangezien benzinebakken meestal minder km rijden.

Ik weet niet hoeveel keuze jij hebt als aanstichter van deze zoektocht :P

Maar goed, hatchback (of MPV als ze Picasso OK vindt) van max EUR 1800, benzine, min 370l kofferbak,5 deurs met trekhaak van max 11j oud. Die meuk kun je bijv op www.autotrack.nl invoeren.

Resultaat: welgeteld 1 hit. Een Fiat Multipla (jawel :+ ) uit 2001 voor EUR 1750 :P

Als je je budget naar EUR 2000 oprekt krijg je er wat meer bij...
  • Hyundai Accent 1.5LS (2002)
  • Fiat Brava 1.6 16V ELX (2002)
  • Daihatsu Gran Move 1.6 EFI 16V CX (2001)
  • Citroen Berlingo 1.6i 16V Multispace (2001)
  • Citroen Xsara 1.6I Ligne Prestige (2002)
  • Hyundai Elantra 1.6 16V GL (2002)
  • Toyota Corolla 1.6 EL (2001)
Nogal gemengde lijst. Zou je moeder hem laten zien. Mijn voorkeur of jouw voorkeur hoeft haar voorkeur niet te zijn...

Voor dat budget moet je je eis van 180000km loslaten als je een Xsara Picasso of C5 wilt hebben, en dan nog is alleen de allergoedkoopste (en dus ws -brakste) binnen budget.

Oslik blyat! Oslik!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vergeet ook niet:
Kia Rio 1.3 LS 2002 (station)
Rover 45 1.8
Rover 25 1.4 of 1.6 (2001/2002)
Hyundai Accent 1.3 2003

Heb als eisen gewoon gedacht aan vergelijkbaar qua ruimte, gemak en kosten. Bovenstaande voertuigen zijn geen spectakel stukken, maar passen wel in het lijstje Astra G etc. Jammer dat de Astra G pas vanaf 3000 aan te schaffen is, vind het leuke auto's om te zien.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

noes schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:54:
Vergeet ook niet:
Kia Rio 1.3 LS 2002 (station)
TS vroeg om een hatchback, geen station.
Rover 45 1.8
Als je er een binnen budget en km-stand kunt vinden een aanrader. Mooie auto met Mazda Honda techniek onder de motorkap (dus itt eerdere Rovers betrouwbaar)
Rover 25 1.4 of 1.6 (2001/2002)
Kofferbak is kleiner.
Hyundai Accent 1.3 2003
Als je klein bent een prima auto. Let op roest!
Heb als eisen gewoon gedacht aan vergelijkbaar qua ruimte, gemak en kosten. Bovenstaande voertuigen zijn geen spectakel stukken, maar passen wel in het lijstje Astra G etc. Jammer dat de Astra G pas vanaf 3000 aan te schaffen is, vind het leuke auto's om te zien.
Ik zou gewoon uitgaan van eisen van TS :z

[ Voor 0% gewijzigd door dion_b op 08-03-2012 15:57 . Reden: Discrimineren: verschillende japanners niet van elkaar kunnen onderscheiden ]

Oslik blyat! Oslik!

• redwing
  • Nu online
Je hebt weinig te willen aangezien jij de enige reden bent waarom er een andere auto moet komen ;) Je hebt wat goed te maken dus zoek maar lekker door. Heb je verder al contact gehad met de verzekering ? Als ik je hier zo hoor klink je nogal laks (ik ken je verder niet, dus dit is alleen gebaseerd op je postings in deze thread) , maar je gaat echt problemen krijgen als je hier niet snel zelf achteraan gaat. Dat betekent dus ook dat je het niet door je moeder of iemand anders moet laten regelen, het komt echt veel beter over (meer kansen op een goede regeling) als je er zelf achteraan zit.

Zoek ook eens snel een baantje zodat je 500/1000 euro bij kan leggen zodat je mam met haar budget van 2000 euro op 2500-3000 uit komt en weer echt een auto terug kan kopen die aan haar eisen voldoet. 2000 euro is nl. eigenlijk net te weinig voor de eisen die ze heeft (wat je ook wel kunt zien aan de auto's en prijzen die al genoemd zijn)

[removed]

• t_captain

Misschien kun je beter de dagwaarde contant betalen en je verder buiten de zoektocht houden :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dion_b schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:53:

[...]

Als je er een binnen budget en km-stand kunt vinden een aanrader. Mooie auto met Mazda techniek onder de motorkap (dus itt eerdere Rovers betrouwbaar)
Honda. Niet dat dat mindere kwaliteit is dan mazda.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou gisteren 3 auto's zien maar het werd er maar 1. Ik had van te voren niet gebeld omdat ze alle drie bij bedrijven stonden en ik dacht dat er wel mensen aanwezig waren. Maar 1 Focus was al bijna helemaal doorgeroest bij de uitlaat de trommelremmen achter en op het chassis zat al aardig wat roest.

Ook nog een Corrola gezien maar die was al verkocht (vergeten van marktplaats te zetten). Echt een teleurstelling. En dan nog wil mijn moeder nog steeds liever de C5 kopen nadat ik van !null al te horen kreeg dat een Corrola toch echt het beste was.....

Daarna nog naar een Focus toe gereden maar uiteindelijk hebben we niet het juiste adres gevonden....
Het helpt ook niet dat de leen auto 1 op 5 rijdt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het kijken naar de Rover 45 alleen vraag ik het me af hoe duur het is er een trekhaak onder te zetten? Want de auto's op marktplaats met trekhaak zijn eigenlijk niet erg in trek of te duur.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Enkele honderden euro's, e.e.a. is erg afhankelijk van de garage waar je hem naar toe brengt. Een nieuwe, vaste trekhaak kost aan onderdelen al snel 150 euro en moet dan nog gemonteerd worden.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
dion_b schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:41:
Met redwing mbt het ongeval. Ga er iig vanuit dat Rijkswaterstaat de schade aan paal/vangrail gaat verhalen. Dat kan fors oplopen, dus idd tref een betalingsregeling - en zorg voor inkomsten. Al is het maar een bijbaantje, al kun je maar EUR 50 per maand betalen, men zal al snel accoord gaan met willekeurig welke realistische betalingsregeling, maar "niets" zal geen enkele schuldeiser mee accoord gaan :o
Vangrail kostte een aantal jaren geleden zo'n 500 euro per meter. Het zou zo maar eens kunnen dat de schade aan de weg dus veel hoger is dan de schade aan de auto. Dus zorg inderdaad zo snel mogelijk voor inkomsten.

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
http://www.vdplaats.nl/au...mvraagprijs&ordertype=asc

dit geen mooie optie als vervanger van de astra

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:18:
Ik ben nu aan het kijken naar de Rover 45 alleen vraag ik het me af hoe duur het is er een trekhaak onder te zetten? Want de auto's op marktplaats met trekhaak zijn eigenlijk niet erg in trek of te duur.
Kijk dan verder dan Marktplaats alleen. Ik heb je nota bene link gegeven en lijst van wat je dan vindt, dat was allemaal binnen budget en voldoend aan je eisen, incl trekhaak.

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:02
c0ne schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:28:
Enkele honderden euro's, e.e.a. is erg afhankelijk van de garage waar je hem naar toe brengt. Een nieuwe, vaste trekhaak kost aan onderdelen al snel 150 euro en moet dan nog gemonteerd worden.
Hangt heel erg van de auto af. Het stukje staal is voor elke auto bijna gelijk qua kostprijs, bij de een hangt ie er zomaar onder, bij de ander mag je eerst nog een stuk uit de bumper hakken voor ie eronder kan, zit zomaar 50 euro verschil in montagekosten.
Waar het echte verschil in zit, is de kabelset. Oude auto's kunnen af met een universele kabelset van 5 euro die je aftapt op de achterlichten. Iets nieuwere auto's moeten al een kabelset van 70 euro die je vervolgens in de kofferbak aansluit en nog nieuwere auto's moeten een kabelset met computermodule die van achter naar voor doorgevoerd moet worden en evt ook aangemeld moet worden bij de boordcomputer. De prijs van het stukje staal en de montagekosten vallen in het niet bij de prijs van die kabelset. Voor mijn Peugeot 206 uit 2004 met passende kabelset was ik iets van 275 kwijt, voor de Seat Leon uit 2006 van mijn ouders kwam 700 euro meer in de richting.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:37:
[...]

Kijk dan verder dan Marktplaats alleen. Ik heb je nota bene link gegeven en lijst van wat je dan vindt, dat was allemaal binnen budget en voldoend aan je eisen, incl trekhaak.
Ik weet het maar ik heb geen verstand van auto's en het is moeilijk een goeie uit te zoeken...

Op wikipedia stond trouwens dat de 45 en 75 beide van BMW zijn....

Een kennis van mij vond dit een goede keuze:

http://link.marktplaats.nl/539987579

Maar ik woon in Groningen,Leek dus ik kan niet zomaar even naar Brabant om een auto te testen :( als ik daar naartoe ga moet de auto dus eigenlijk wel gelijk meegenomen worden....

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:39:
Maar ik woon in Groningen,Leek dus ik kan niet zomaar even naar Brabant om een auto te testen :( als ik daar naartoe ga moet de auto dus eigenlijk wel gelijk meegenomen worden....
Brabant, hoe kom je daar bij? Volgens die advertentie staat de auto in Hilversum, Noord-Holland. Dat is toch al een stukje dichterbij. Nog steeds 180 km though :O

HD4Life @ Full-HD

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:39:
[...]

Ik weet het maar ik heb geen verstand van auto's en het is moeilijk een goeie uit te zoeken...
Gewoon een site zoeken waar je je eisen in kunt voeren en kijken wat eruit komt. Vervolgens googlen op de dingen die eruit komen en kijken naar ervaringen, betrouwbaarheid en known issues. Zo moeilijk is het niet...
Op wikipedia stond trouwens dat de 45 en 75 beide van BMW zijn....
De 75 is inderdaad grotendeels BMW tech, de 45 is gewoon een Honda Civic met andere plaatwerk, ook al is het onder BMW-eigendom gemaakt. Later is trouwens een Ford versnellingsbak toegevoegd.
Een kennis van mij vond dit een goede keuze:

http://link.marktplaats.nl/539987579
Lijkt me een prima auto, maar duurder in aanschaf, wegenbelasting en verbruik dan de Astra, Denk niet dat je moeder zo blij zal zijn daarmee.
Zeer slecht plan. Gehaast een auto kopen is een sluwe verkoper een gouden kans geven je onder druk te zetten om iets mee te nemen waar je blij van wordt. Sowieso, waar hebben we het over? NL is een klein kikkerlandje en zelfs vanuit Groningen is overal muv Zeeland en Zuid-Limburg makkelijk in 3u te bereiken. Man, ik woon in A'dam en rij vrijdag naar R'dam, zaterdag naar Marum en Zuidhorn (bij jou om de hoek), zondag weer naar huis, donderdag erop naar Leeuwarden voor het werk en de vrijdag dan naar Düsseldorf om een vliegtuig te pakken. En ik zou exact hetzelfde met OV doen als m'n motor stuk was en m'n vriendin de auto niet wilde uitlenen :P

IMHO moet je moeder die auto gewoon kopen, zij mag rijden en kan waarschijnlijk beter oordelen dan jij wat ze wil, maar als je per se iets binnen 100km van Leek wil hebben kun je ook dat in die zoeksites invoeren.

Gewoon houden aan de eisen die zij opgegeven heeft, dan kom je vanzelf opties tegen. En nee, daar zit geen Rolls Royce of Ferrari tussen, wel veel betrouwbare gezinsauto's waar zij mee vooruit kan.

Oslik blyat! Oslik!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt een Hyundai Accent 2001 met 20k kilometers, de koop is eigenlijk al rond.... Na de proefrit morgen wordt hij gekocht.

Yep gekocht....

Het is een 1.5gls met airco en trekhaak en 5 deurs benzine eigenlijk zag hij er nog helemaal nieuw uit en de distributie riem was al vervangen alle banden helemaal nieuw eigenlijk snap ik niet hoe we hem hebben kunnen kopen voor maar 2500euro.

http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Kenteken17-HP-KR
Kilometerstand 19.621 km
Bouwjaar 10-2001
APK geldig tot14-08-2012
BrandstofBenzine
Verbruik14,3 km per liter
CarrosserievormHatchback
Aantal deuren5
TransmissieHandgeschakeld
GeïmporteerdNee

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen reactie? Vinden jullie het een goede koop?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:30:
Nog geen reactie? Vinden jullie het een goede koop?
Nogal onnozel om dat achteraf te vragen - jullie hebben hem al gekocht 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar anders had iemand anders hem al gekocht lijkt me toch wel een goeie koop met 20.000km? Hij wordt woensdag afgeleverd dus met enige moeite kan die nog wel geannuleerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:44:
[...]

Nogal onnozel om dat achteraf te vragen - jullie hebben hem al gekocht 8)7
wat nou als hij nog niet gekocht was dan? dan had je hem afgekraakt?

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

20k km in 10,5 jaar houdt in dat de auto wel heel erg veel stil heeft gestaan. Wellicht is het blok nog nooit op bedrijfstemperatuur geweest.

Begin maar met voorzichtig inrijden ;)

Ik ga er van uit dat je wel de garantie er bij genomen hebt? Dan kun je volgens mij geen slechte koop hebben gedaan. De eventuele gebreken (van het vele silstaan) zul je binnen de garantie wel hebben ontdekt.

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Topicstarter
Hm ja ik heb hem gewoon bij een Fiat dealer weg daar kan ik altijd wel zeuren als ik wil. Maar ik denk niet dat het een auto is waar een omatje in heeft gereden. De pedalen en grill, radio en het dashboard was al "gepimpt". Ik heb voor de grap wat rijst onder de uitlaat gelegd want volgens mij was deze auto wel van een "ricer" geweest.

• redwing
  • Nu online
Leuk autootje :)

Heb je al wat van de verzekering gehoord en hoe dit verder geregeld gaat worden ? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zoiets nu verder in zijn werk gaat, wat de kosten van het ongeluk nu zijn en hoeveel en hoe ze die op jou gaan/willen verhalen.

[removed]

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg laatst een rekening van mijn verzekeraar voor 590 euro vanwege mijn eigen risico.
Toen ik dat auto ongeluk kreeg had ik alleen maar een klein sneetje in mijn hand en ik wou niet in de ambulance. Ik heb ook aangegeven dat ik dat niet wou. En toen hebben ze me soort van gedwongen om in de ambulance te gaan en nu moet ik toch mijn eigen risico betalen. Als ik de agent tegen kom die mij dit opgelegd heb dan is die niet jarig.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Wat ga je precies doen dan?

Vaak bu'j te bang!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:12:
Kreeg laatst een rekening van mijn verzekeraar voor 590 euro vanwege mijn eigen risico.
Toen ik dat auto ongeluk kreeg had ik alleen maar een klein sneetje in mijn hand en ik wou niet in de ambulance. Ik heb ook aangegeven dat ik dat niet wou. En toen hebben ze me soort van gedwongen om in de ambulance te gaan en nu moet ik toch mijn eigen risico betalen. Als ik de agent tegen kom die mij dit opgelegd heb dan is die niet jarig.
Welke verzekeraar, auto of zorg?

Indien zorgverzekering: heb je zelf een extra hoog eigen risico gekozen (boven het wettelijke eigen risico), of viel de snee in je hand buiten de dekking?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf mijn hoge eigen risico gekozen en die valt binnen het wettelijke eigen risico. Het punt is echter dat ik helemaal geen ambulance nodig had maar dat het me is opgedwongen.
Zorgverzekering...

• t_captain
Eerder in dit topic las ik iets over 140 km/h en een betonblok (als ik me goed herinner). Ik snap wel dat een agent na zo'n klap het zekere voor het onzekere neemt. Sommige verwondingen zijn niet meteen zichtbaar en kunnen met de uren erger worden. Wel verstandig om alle inzittenden dan naar het ziekenhuis te sturen.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:12:
Op zulke uitspraken zitten we natuurlijk niet te wachten, dit slaat natuurlijk nergens op.

Wat betreft je eigen risico, het is inderdaad je "eigen risico" dat je dit hebt verhoogd en nu zul je dat dus moeten betalen. Je hoeft niet te verwachten dat je daar onderuit gaat komen.

• ErgoStijn
  • Laatst online: 20-11 15:56
t_captain schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:45:
Eerder in dit topic las ik iets over 140 km/h en een betonblok (als ik me goed herinner). Ik snap wel dat een agent na zo'n klap het zekere voor het onzekere neemt. Sommige verwondingen zijn niet meteen zichtbaar en kunnen met de uren erger worden. Wel verstandig om alle inzittenden dan naar het ziekenhuis te sturen.
Dit dus. En vele mensen kunnen verward zijn, en het daarom niet willen. Verstandige beslissing van die agent, in mijn ogen. Als je nu overleden was door een inwendige bloeding/onzichtbare fractuur ergens dan was de familie van je juist kwaad geweest dat de agent niks gedaan zou hebben. Mbt zoiets, beter zekere voor onzekere nemen.

Verwijderd

En een wijze les voor de volgende 140km/u en betonblokken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Dus we hebben de Accent nu een tijdje maar hij begint te trillen boven 120kp/u.
Dus blijkbaar zijn de wielen uit balans, dat kan je volgens mij niet zelf repareren.
Of kan het ook iets anders zijn?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:56
Het kunnen inderdaad onbalans in de wielen zijn. Dat is vrij eenvoudig bij de garage op te lossen (12,50 per wiel oid?)

Het kan ook andere oorzaken hebben, maar laten we eerst van het meest eenvoudige (en goedkoopste) uitgaan.

Verwijderd

Zeer waarschijnlijk balanceren ja, goedkoop op te lossen bij elke bandenboer/garage

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heeft die auto wel een 100.000 teller? 120.000 lijkt me een logischere kilometerstand bij die leeftijd als hij niet van een omaatje is geweest (ook gezien de distributieriem vervangen is, dat is vaak bij 100k.)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn Excel (voorganger van Accent, zelfde onderstel) was ook niet bepaald 'smooth' op 120km/u. Gek genoeg gingen de trillingen rond de 135km/u weer over, maar tenzij je in DE op de Autobahn rijdt zou ik niet aanraden dat als oplossing te nemen.

Mogelijk dat bij jou ook de wielen uit balans zijn, maar heb geen al te hoge verwachting, dit is Hyundai-meuk uit de tijd dat het nog echte koekblikken waren.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien moet hij gebalanceerd worden misschien ook niet.
Ik weet wel zeker dat het 20k is dat zie je aan de lak en hoe schoon hij is ook onder de motorkap.
Maar als het wat anders kan zijn hoe kom ik daar dan achter?

Is er niet een soort troubleshooting guide voor automonteurs die moeten kijken waar trillingen vandaan komen?
Want ik voel het ook in het stuur dus ik weet al zeker dat het de voorste wielen moeten zijn.
Misschien is het de vering misschien de rubbers die het bij elkaar houden?

• ErgoStijn
  • Laatst online: 20-11 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:44:
Ik weet wel zeker dat het 20k is dat zie je aan de lak en hoe schoon hij is ook onder de motorkap.

Is er niet een soort troubleshooting guide voor automonteurs die moeten kijken waar trillingen vandaan komen?
Want ik voel het ook in het stuur dus ik weet al zeker dat het de voorste wielen moeten zijn.
Tja, als ik een motor goe ontvet, en een oude auto een poets, klei, polijst en waxbeurt geef dan scheeltndat veel;) zegt t interieur ook dathet maar 20k zijn, en de koppeling? T kan verder wel hoor. Daar niet van.

Tja, monteur zijn is niet erg moeilijk, maar t klinkt alsof je dr nu soeieso al niet veel van snapt.. Als je evt googled, vind je miss wat. Verder zou je idd kunnen kijken of het uitlijnen is, of een evt bevriende monteur vragen, of een garage even 10 min laten kijken wat het is..

• Freezerator
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:44:

LOL, als het te schoon is onder de motorkap bij 120k gaan bij mij juist de alarmbellen rinkelen.

Maar wat is je doel? Wil je het zelf gaan oplossen? Zoja, tja dan controleer je rustig je rubbers, of je wiellagers enz enz. Het is een combinatie van factoren die zoiets kan veroorzaken, maar als je dit troubleshoot begin je gewoon simpel met eerst de banden uitbalanceren. Hoe staat het met de slijtage van de banden, hoeveel mm profiel per band? Aan het einde van de levensduur kan je onbalans krijgen puur door slijtage/slechte uitlijning enz.

Verwijderd

Topicstarter
Freezerator schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:17:
[...]

LOL, als het te schoon is onder de motorkap bij 120k gaan bij mij juist de alarmbellen rinkelen.

Maar wat is je doel? Wil je het zelf gaan oplossen? Zoja, tja dan controleer je rustig je rubbers, of je wiellagers enz enz. Het is een combinatie van factoren die zoiets kan veroorzaken, maar als je dit troubleshoot begin je gewoon simpel met eerst de banden uitbalanceren. Hoe staat het met de slijtage van de banden, hoeveel mm profiel per band? Aan het einde van de levensduur kan je onbalans krijgen puur door slijtage/slechte uitlijning enz.
Ja de koppeling is erg direct er kraakt verder niks en de auto klinkt erg beschaaft een kennis van mij zijn dat hij wat meer geluid hoort te maken en dat het lijkt alsof de motor nog niet goed ingebroken is.

De banden hebben nog zo rond de 2cm profiel die zijn net nieuw. En ik heb gekeken en even mijn hand langs de banden gehaald en ik kan niks raars voelen. Desondanks de paar burnouts die mijn zusje heeft gemaakt die nog niet goed met de koppeling overweg kan.

Het liefst los ik het wel zelf op ja, al is het alleen maar om wat ervaring op te doen. Ik heb sinds 2 dagen mijn rijbewijs zelf ook.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je hebt de oude auto van je moeder met 140 tegen betonblokken gereden zonder rijbewijs en je zusje maakt burnouts met de nieuwe? Je maakt het erg moeilijk voor ons dat te negeren (of probeer je je nick eer aan te doen?)

/▌

• Freezerator
2 cm profiel :D Meet je hoe breed een vlakje is of heb je crossbanden erop gezet? Hoe heb je de profieldiepte gemeten?

Meten = weten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet gemeten die 2cm ik gokte dat ongeveer. Ik heb nu even gemeten het is dus tussen de 0,9 en 1cm.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
Hoe schoon het onder de motorkap is zegt niks over de kilometerstand. Oude mensen hebben veel tijd om te poetsen :+ Ik ken auto's die smeriger zijn onder de kap dan de mijne, maar ruim 10 jaar jonger zijn.

Als de auto echt maar 20000km heeft gelopen en er liggen net nieuwe banden onder, dan is het waarschijnlijk een kwestie van balanceren. Slechte ophangrubbers zijn bij die kilometerstand vrijwel uitgesloten.

Ik zie dat Freezerator hetzelfde dacht als ik :P : Zitten er crossbanden onder of zo? 2cm profieldiepte is namelijk érg veel voor een doorsnee autoband.

Voortaan sneller op verstuur klikken, je hebt al gemeten in de tussentijd :P

[ Voor 6% gewijzigd door Peenutzz op 31-05-2012 20:44 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:39:
Ik heb het niet gemeten die 2cm ik gokte dat ongeveer. Ik heb nu even gemeten het is dus tussen de 0,9 en 1cm.
Gewoon even laten balanseren de bandjes

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:02
Bekijk ook even de DOT-code op die bandjes, als die auto uit 2001 is en nog maar 20K heeft gereden heb je ook redelijke kans dat die banden er al 11 jaar onder zitten.
Gezien je 9mm profiel denk ik overigens dat de oude banden vol met scheuren zaten vanwege de leeftijd en dat ze er recent nog een set nieuwe ondergezet hebben, maar je kunt het altijd controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tip gekregen om de voorste 2 wielen te verwisselen met de achterste 2 wielen en om dan te kijken of de trillingen weg gaan. Ik denk dat ik dat ga proberen.

• t_captain
Voor/achter wissel dient om de slijtage van de 4 banden gelijkmatiger te maken. Dat kan invloed hebben op de trillingen want die verplaats je naar een andere plek op de auto en misschien dat je geluk hebt en een bepaalde trilling achter net wat beter wordt gedempt dan voor. Verschillen in geometrie van de ophanging, onafgeveerd gewicht en eventueel veer- of demperconstantes.

Maar voor trillingen is het normale recept nog steeds om de wielen te laten balanceren :)

• Peenutzz
t_captain schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 08:13:
Voor/achter wissel dient om de slijtage van de 4 banden gelijkmatiger te maken. Dat kan invloed hebben op de trillingen want die verplaats je naar een andere plek op de auto en misschien dat je geluk hebt en een bepaalde trilling achter net wat beter wordt gedempt dan voor. Verschillen in geometrie van de ophanging, onafgeveerd gewicht en eventueel veer- of demperconstantes.

Maar voor trillingen is het normale recept nog steeds om de wielen te laten balanceren :)
Het scheelt ook dat de achterwielen niet kunnen sturen en dus een vrijheidsgraad minder hebben. Wanneer de trillingen minder worden of weg zijn na het wisselen weet je in ieder geval zeker dat dat er gebalanceerd moet worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik had gezien dat als je de wielen er opnieuw opzet dat je dat met een bepaald aantal Torque moet vastdraaien. Doormiddel van zo een momentsleutel die klikt als je ver genoeg gedraait hebt. En dat het aantal torque zou dus in de handleiding moeten staan. Is dat echt nodig?

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Het is inderdaad wel aan te raden, vooral als je weinig ervaring hebt met het wisselen van wielen. Wielbouten/moeren té vast of té los aandraaien is nooit goed.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Peenutzz
Een over het algemeen goed bruikbare vuistregel is de moeren met de hand helemaal aandraaien en dan met de wielmoersleutel nog een kwart tot een halve slag aantrekken, dan kan er weinig misgaan :)

• Freezerator
En na een dag natrekken. Onthou, vast is vast. Zeker de wat minder behendige medemens die toch veel kracht heeft kan soms onbedoeld daarmee de boel kapot draaien. Ben je verder van huis ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de bandjes opgepompt nu blijkt dus dat sommige gewoon een veel te lage bandendruk hadden. Nu is het trillen wel een beetje verholpen maar trekt hij opeens vrij veel naar rechts. Echt super raar of degene die mij heeft geholpen met de banden op te pompen heeft een foutje gemaakt.

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-11 16:48
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:26:
Ik heb net de bandjes opgepompt nu blijkt dus dat sommige gewoon een veel te lage bandendruk hadden. Nu is het trillen wel een beetje verholpen maar trekt hij opeens vrij veel naar rechts. Echt super raar of degene die mij heeft geholpen met de banden op te pompen heeft een foutje gemaakt.
Fouten maken tijdens het oppompen van banden? Dat moet je kunnen :9~

Verwijderd

Topicstarter
Naja ik weet al wat het is namelijk de rechtervoorband is veel verder versleten dan de linker. En daarom leunt hij ook naar rechts. Ik weet niet of dit altijd al zo was omdat de banden eerst nogal leeg waren maar goed het trillen is in ieder geval opgehouden.

Waar ik nu wel moeite mee heb is nu ik mijn rijbewijs een paar weken heb is de achteruit versnelling. Soms dan denk ik dat ik in de 2 of 4 zit maar eigenlijk zit hij in zijn achteruit. Als ik dan de koppeling op laat komen begint de versnellings bak met "tandjes poetsen". Het is me 1x gebeurd in de les auto en nu laatst ook in de Accent, maar ik kan de auto ook niet zomaar in de eerste versnelling drukken als hij nog 30 rijd. Zelfs al heb ik de koppeling volledig ingedrukt begint de versnellings bak te kraken. Ik denk misschien dat de koppelings kabel nagekeken moet worden. Want er zit zoveel speling in, hiervoor zaten onoriginele pedalen in die nu zijn vervangen. En voordat de koppeling opkomt zit je pedaal al vrij hoog heb ik het idee, maar ik weet het niet zeker. Ik schakel vrij vaak meestal zit ik bij 60kp/h al in de 5e versnelling, en in de bmw waarin ik lesde bij zo een 70kp/h en 100 kon in zijn 6. Maar kan een versnellingsbak ook kraken terwijl je de koppeling helemaal heb ingedrukt? Of pakt hij de versnelling soms niet helemaal?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Accent/Excel heeft een vrij korte 5e versnelling icm erg brede powerband, ik deed zelfs 50 in z'n 5 - iets wat ik zelfs met onze huidige diesel niet moet proberen. Dat is dus niets om je zorgen om te maken.

1e versnelling en achteruit moet je gewoon niet aankomen als je in beweging bent, als het bij andere versnellingen ook kraakt heb je een probleem (gemaakt...).

Test voor koppeling is om vanuit stilstand op te proberen te trekken in hoge versnelling (4 of 5).

Koppeling indrukken, motor starten en in z'n 5 zetten. Redelijk gas geven (tot 2500rpm ofzo). Koppeling heel rustig op laten komen en kijken wat er gebeurt. Als de motor afslaat is koppeling OK (en je bent nog een beetje lomp met het pedaal, wat normaal is voor een nieuwe bestuurder ;) ). Als je uitermate langzaam koppeling op laat komen en het gaat allemaal geleidelijk, dan is koppeling ook OK en je bent een ster in het ontkoppelen :P

Maar als de motor niet afslaat en je rijdt weg alsof het een automaat is, dan is je koppeling aan gort. Ook als het je lukt om weg te rijden maar het niet geleidelijk gaat, met af en toe gierende motor, dan is dat een teken van een zwakke koppeling.

Oslik blyat! Oslik!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:32:

maar ik kan de auto ook niet zomaar in de eerste versnelling drukken als hij nog 30 rijd. Zelfs al heb ik de koppeling volledig ingedrukt begint de versnellings bak te kraken. Ik denk misschien dat de koppelings kabel nagekeken moet worden.
De meeste bakken protesteren wel een beetje als je bij 30 terugschakeld in 1.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de koppeling zelf is wel goed ik bedoel meer de speling in het pedaal.
Nog een trukje wat ik ken is hem op de handrem zetten en in zijn 2 rustig weg proberen te rijden. Als hij stationair in zijn 2 draait terwijl die stil blijft staan is de koppeling ook aan gort.

Maar het zou ook kunnen dat de koppeling kabel na verloop van tijd iets losser is geworden? Of zeg ik iets raars? De eerste 10cm dat je het pedaal op laat komen is gewoon speling in het pedaal zelf.

• Freezerator
De koppelingkabel kan ook gesteld worden, dus je "vrije" slag voordat ie aangrijpt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:32:
Naja ik weet al wat het is namelijk de rechtervoorband is veel verder versleten dan de linker. En daarom leunt hij ook naar rechts.
Ik denk dat het eerder andersom is en dat je rare bandenslijtage hebt omdat die auto niet recht stuurt.
Waar ik nu wel moeite mee heb is nu ik mijn rijbewijs een paar weken heb is de achteruit versnelling. Soms dan denk ik dat ik in de 2 of 4 zit maar eigenlijk zit hij in zijn achteruit. Als ik dan de koppeling op laat komen begint de versnellings bak met "tandjes poetsen". Het is me 1x gebeurd in de les auto en nu laatst ook in de Accent, maar ik kan de auto ook niet zomaar in de eerste versnelling drukken als hij nog 30 rijd. Zelfs al heb ik de koppeling volledig ingedrukt begint de versnellings bak te kraken. Ik denk misschien dat de koppelings kabel nagekeken moet worden. Want er zit zoveel speling in, hiervoor zaten onoriginele pedalen in die nu zijn vervangen. En voordat de koppeling opkomt zit je pedaal al vrij hoog heb ik het idee, maar ik weet het niet zeker. Ik schakel vrij vaak meestal zit ik bij 60kp/h al in de 5e versnelling, en in de bmw waarin ik lesde bij zo een 70kp/h en 100 kon in zijn 6. Maar kan een versnellingsbak ook kraken terwijl je de koppeling helemaal heb ingedrukt? Of pakt hij de versnelling soms niet helemaal?
Dat lijkt me normaal. Ik denk niet dat je instructeur je geleerd heeft de auto in zijn 1 of achteruit te zetten als je 30 rijdt. Dat de koppeling een dood stuk heeft kan slijtage zijn van kabel of koppeling, maar het kan ook zo horen. Als hij prima schakelt dan zou ik er niets aan doen.

/▌

Verwijderd

Topicstarter
De auto is net bij de apk geweest en de wielen zijn gebalanceerd maar er is nog niet getest of dat heeft geholpen. Voor de rest is hij zonder problemen door de apk gekomen. Maar nu krijgt mijn moeder de kans om een Alfa Romeo 156 met 93.000km te kopen uit 1999 als inruil voor de Hyundai Accent en dan krijgt ze ook nog eens 600 euro terug met dealer garantie! Ik vraag me af of dat verstandig is vanwege de kosten maar het is een 1.6t spark met climaat controle en mooi interieur.

Ik vraag me even af of dat het waard is...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vreemde ruil. Die dealer is natuurlijk ook geen filantropische instelling, dus reken er maar op dat hij eraan verdient. Misschien iemand die graag die Hyundai wil hebben en niet die Alfa?

Verder: je hebt een Accent uit 2001 met 20.000 km + wat er in 4 maanden bij is gekomen en dat wil je inruilen voor een Alfa 156 uit 1999 met 97.000 km? De Alfa verbruikt 1,3 l/100 km meer benzine en zit twee tredes hoger in de wegenbelasting. Volgens autoweek zit hij ook nog eens veel hoger in de toeren in de 5e versnelling (voor wat die gegevens waard zijn), dus hij zal een stuk rumoeriger zijn.
Het enige voordeel wat ik kan vinden is 30pk meer.

Aangezien het voor je moeder is zou ik zeggen: niet doen.
Oh, en gezien je eigen aspiraties: ook als het voor je zelf is: niet doen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 19-07-2012 12:09 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Alfa 156 en mijn moeder vindt de Hyundai te saai ze gaat binnekort een flinke reis maken met de auto voor vakantie. En dan wil ze een auto "waar je voor valt" met een mooi interieur.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Liever dan een zuinige auto die niet te veel lawaai maakt?
Ik zou het wel weten als ik een lange reis moest maken.

Verwijderd

Topicstarter
3.350rpm voor de hyundai
3.700rpm voor de alfa
(bij 120kp/h theoretisch)
Maar je moet niet vergeten dat bij de Hyundai als hij 120kp/h rijdt dat dan de hele auto begint te trillen alsof er een aardbeving is.

Ik vindt het wel meevallen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik minder vind meevallen is betrouwbaarheid van Alfa's, zeker een vrij oude met opvallend weinig km voor z'n leeftijd. Juist als ik een lange rit wil maken, wil ik niet halverwege langs de weg komen te staan.

Is een Ford Focus of iets in die richting geen idee?

Maar goed, ben eerlijk gezegd bang dat noch jij noch je moeder van plan is om ook maar iets op dit vlak op rationele manier aan te pakken, dus dan helpt alle advies hier toch niet.

Oslik blyat! Oslik!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ik zou het gewoon doen.

Als je moeder looks belangrijker vind helemaal.

En als je je niet achter de oren krabt wanneer een garage je iets aanbied waarbij je geld terug krijgt, zou ik helemaal overstag zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Toch denk ik dat die Alfa wat comfortabeler is, zeker op lange afstanden, het is een 'totaal' andere klasse auto dan een Hyundai Accent.

Hoeveelheid toeren bij een versnelling hoeft weinig uit te maken, mijn Yaris was rumoeriger bij minder toeren als de Forester die ik nu rij.. kwestie van demping.

Alfa gaat je hoe dan ook meer kosten, alleen al aan verzekering, wegenbelasting en brandstof.

• Peenutzz
Maar je moet niet vergeten dat bij de Hyundai als hij 120kp/h rijdt dat dan de hele auto begint te trillen alsof er een aardbeving is.
Dan zou ik de garage bellen waar hij vandaan komt, want dat is niet normaal, ook niet voor een tweedehandsje. Of je gaat 110 of 130 rijden ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, zo abnormaal is dat niet, als we rekening houden met enige hyperbool van TS. Die dingen (Hyundai Excel/Accent) zijn lichtgebouwd en trillen inderdaad standaard rond die snelheden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb even een test ritje in de alfa gemaakt ik kwam snel tot de conclusie dat er wat irritaties bij zijn.

- als je de koppeling op laat komen trilt de hele auto en dat is vrij hinderlijk.
Tijdens het rijden voel je het ook nog een beetje trillen en lijkt het alsof het vliegwiel krom is. De garage zij dat dat komt omdat hij nog een beetje in moet lopen (de alfa was van een ouder echtpaar blijkbaar)?
- Als je het stuur los laat dan wil de auto constant naar links rijden hij heeft gewoon een afwijking naar links.
- Er zitten deukjes en scheuren in de voorbumper en een klein putje bij de deur van de bestuurder
- De versnellings bak kraakt behoorlijk ook al heb je de koppeling volledig ingedrukt.
- De roest vrij stalen uitlaat begint behoorlijk te roesten
- Als je al naar de remmen kijkt voelt het alsof je tegen een muur aan bent gereden zo stevig remt hij
- Heel veel windruis en geluid bij snelweg snelheden.
- De zonneklep bij de passagiers stoel kan niet meer dicht maar blijft gewoon omlaag hangen en dan kan je niks meer zien....
- Heb ik al gezegd dat hij relatief veel roest had?
- Het slot bij de bestuurders deur voelt erg losjes aan en ik vond een afgebroken sleutel in het dashbord kastje

Pluspunten zijn de vering het scherpe sturen en de schijnbaar goede remmen. Ook voelt de motor nog wel erg gezond aan... en volgens mijn moeder de mooie lak en het uiterlijk het houten stuur de bekleding etc.

De dealer zij dat hij de problemen misschien nog wel kon oplossen anders vindt ik het echt een miskoop.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

Een auto met 97000 km in de staat zoals je beschrijft lijkt me niet te kloppen. Vraag eens een NAP aan, dan weet je genoeg.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je het stuur los laat dan wil de auto constant naar links rijden hij heeft gewoon een afwijking naar links.
Klinkt als auto "van ouder echtpaar" die al eens de kreukelzones goed getest heeft en kromgebogen is. Sowieso, Alfa van ouder echtpaar? Dat is iets als Opel Agila van Schumacher :z Lulverhaal van verkoper dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 Laatste