Hyundai Accent gekocht
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 18:45 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ik ben totaal niet thuis in verzekeringen, maar is dit niet uitermate lomp en is het niet makkelijker, aantrekkelijker (noclaim b.v.) en mogelijk ook goedkoper als jij dat bedrag direct aan je moeder geeft?Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 01:12:
Ik heb mijn moeders auto in de prak gereden (ja kom maar op haters het was mijn eigen schuld).
Ze krijgt 1800euro vergoed van de verzekering maar dit gaan ze wel bij mij verhalen.
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 05-03-2012 03:31 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Dat kan eigenlijk niet anders (tenzij de verzekering niet alle schade wil verhalen). De moeder gaat er ten slotte op achteruit omdat de no-claim een paar treden terug gaat en de schade aan de auto + omgeving wordt schijnbaar (logisch gezien het verhaal) toch verhaald. Het kan dus haast niet anders dan dat het goedkoper is om de schade zelf te regelen met zijn moeder. Ik zou dit iig maar eens met de verzekering overleggen, die kunnen zo uitrekenen wat de kosten zijn als zij moeten uitbetalen en wat het kost om het zelf te betalen.W3ird_N3rd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 02:40:
[...]
Ik ben totaal niet thuis in verzekeringen, maar is dit niet uitermate lomp en is het niet makkelijker, aantrekkelijker (noclaim b.v.) en mogelijk ook goedkoper als jij dat bedrag direct aan je moeder geeft?
Zou je niet kijken wat de persoonlijke smaak van je moeder is ? Jij mag nog niet eens in die auto rijden en het is natuurlijk haar auto. Ik zou dus maar voor een niet te snelle simpele 5-deurs benzine gaanVerwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 01:12:
Als ik zelf nog een persoonlijke smaak mag uiten dan vind ik duitse auto's het beste.
[removed]
[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 05-03-2012 07:14 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Signatures zijn voor boomers.
[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 05-03-2012 08:24 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Verwijderd
Als ik er op klik werkt het perfect. Toch maar even de zoekcriteria.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ik gok zomaar "wegenbelasting"??Waarom eigenlijk een benzine als de vorige een diesel was?
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 13:21 ]
Tenzij de verzekering heeft aangegeven dat wat jij zegt klopt zou ik toch maar eens contact opnemen over wat nu precies de consequenties zijn. Het liefst voordat de keuze al voor je gemaakt is, je zou anders nog wel eens voor verrassingen komen te staan. Hetzelfde geldt trouwens over wat ze precies op jou gaan verhalen, als ze b.v. ambulance kosten + schade aan de paal + kosten opruimen van de auto e.d. mee gaan rekenen zou het nog een duur geintje kunnen worden (ik zou er dus niet standaard maar van uit gaan dat het alleen om die 1800 euro gaat)Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:52:
Dat snap ik maar in dit geval is het zonder toestemming van mijn moeder (joyriden) en daar hoeft ze dus niet extra voor te betalen, alleen ik.
[removed]
Oslik blyat! Oslik!
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Gaat via de verzekering. Die zal de schade aan de wegbeheerder uitkeren en daarna verhalen op TS.dion_b schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:41:
Met redwing mbt het ongeval. Ga er iig vanuit dat Rijkswaterstaat de schade aan paal/vangrail gaat verhalen. Dat kan fors oplopen, dus idd tref een betalingsregeling - en zorg voor inkomsten.
[ Voor 36% gewijzigd door t_captain op 07-03-2012 11:19 ]
Het voordeel van zo'n Picasso is dat jij er niet gezien mee wil worden (ik ook niet btw) en dus kan je m ook niet crashenVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:38:
Maximaal bedrag aan wegenbelasting per maand 60euro
Maximaal verbruik 1 op 10
Station, hatchback of sedan hatchback
Minimaal vermogen ze wilt niet op vermogen achteruitgaan
Minimaal hoeveelheid kofferruimte ze wil er niet op achteruitgaan
Maximale leeftijd 11 jaar
Hoeveel km/jaar gereden gaat worden 8 duizend
Maximale aantal km op de teller 1,8 ton
Trekhaak en 5 deuren is dus ook noodzaak. Alleen ik vroeg dus wat ze een mooie auto vond maar ze had dus al een C5 getest dat vond ze prima. Maar het liefst wil ze een Picasso Bah!
Ik weet niet of ik nog mee wil zoeken naar een auto want ik heb echt niks met zo een lelijke Picasso.

Dat betekent dat hij max 1350kg mag wegen. Geen dikke Mercedes of Rolls. verder kan alles wel.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:38:
Maximaal bedrag aan wegenbelasting per maand 60euro
Ook hier: je moet je best doen om slechter dan dit te doen (US auto oid).Maximaal verbruik 1 op 10
OKStation, hatchback of sedan hatchback
Aangezien ze diesel had met 60kW/82pk is dat niet al te moeilijk.Minimaal vermogen ze wilt niet op vermogen achteruitgaan
Hier beginnen we kaf van koren te scheiden.Minimaal hoeveelheid kofferruimte ze wil er niet op achteruitgaan
OK, 2001 dus.Maximale leeftijd 11 jaar
Duidelijk waarom het benzine moet zijn danHoeveel km/jaar gereden gaat worden 8 duizend
No problem, zeker aangezien benzinebakken meestal minder km rijden.Maximale aantal km op de teller 1,8 ton
Ik weet niet hoeveel keuze jij hebt als aanstichter van deze zoektochtTrekhaak en 5 deuren is dus ook noodzaak. Alleen ik vroeg dus wat ze een mooie auto vond maar ze had dus al een C5 getest dat vond ze prima. Maar het liefst wil ze een Picasso Bah!
Ik weet niet of ik nog mee wil zoeken naar een auto want ik heb echt niks met zo een lelijke Picasso.
Oslik blyat! Oslik!
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
TS vroeg om een hatchback, geen station.
Als je er een binnen budget en km-stand kunt vinden een aanrader. Mooie auto met Mazda Honda techniek onder de motorkap (dus itt eerdere Rovers betrouwbaar)Rover 45 1.8
Kofferbak is kleiner.Rover 25 1.4 of 1.6 (2001/2002)
Als je klein bent een prima auto. Let op roest!Hyundai Accent 1.3 2003
Ik zou gewoon uitgaan van eisen van TSHeb als eisen gewoon gedacht aan vergelijkbaar qua ruimte, gemak en kosten. Bovenstaande voertuigen zijn geen spectakel stukken, maar passen wel in het lijstje Astra G etc. Jammer dat de Astra G pas vanaf 3000 aan te schaffen is, vind het leuke auto's om te zien.
[ Voor 0% gewijzigd door dion_b op 08-03-2012 15:57 . Reden: Discrimineren: verschillende japanners niet van elkaar kunnen onderscheiden ]
Oslik blyat! Oslik!
Je hebt weinig te willen aangezien jij de enige reden bent waarom er een andere auto moet komenVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:38:
[removed]
Misschien kun je beter de dagwaarde contant betalen en je verder buiten de zoektocht houdenVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:38:
Trekhaak en 5 deuren is dus ook noodzaak. Alleen ik vroeg dus wat ze een mooie auto vond maar ze had dus al een C5 getest dat vond ze prima. Maar het liefst wil ze een Picasso Bah!
Honda. Niet dat dat mindere kwaliteit is dan mazda.dion_b schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:53:
[...]
Als je er een binnen budget en km-stand kunt vinden een aanrader. Mooie auto met Mazda techniek onder de motorkap (dus itt eerdere Rovers betrouwbaar)
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Vangrail kostte een aantal jaren geleden zo'n 500 euro per meter. Het zou zo maar eens kunnen dat de schade aan de weg dus veel hoger is dan de schade aan de auto. Dus zorg inderdaad zo snel mogelijk voor inkomsten.dion_b schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:41:
Met redwing mbt het ongeval. Ga er iig vanuit dat Rijkswaterstaat de schade aan paal/vangrail gaat verhalen. Dat kan fors oplopen, dus idd tref een betalingsregeling - en zorg voor inkomsten. Al is het maar een bijbaantje, al kun je maar EUR 50 per maand betalen, men zal al snel accoord gaan met willekeurig welke realistische betalingsregeling, maar "niets" zal geen enkele schuldeiser mee accoord gaan
Kijk dan verder dan Marktplaats alleen. Ik heb je nota bene link gegeven en lijst van wat je dan vindt, dat was allemaal binnen budget en voldoend aan je eisen, incl trekhaak.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:18:
Ik ben nu aan het kijken naar de Rover 45 alleen vraag ik het me af hoe duur het is er een trekhaak onder te zetten? Want de auto's op marktplaats met trekhaak zijn eigenlijk niet erg in trek of te duur.
Oslik blyat! Oslik!
Hangt heel erg van de auto af. Het stukje staal is voor elke auto bijna gelijk qua kostprijs, bij de een hangt ie er zomaar onder, bij de ander mag je eerst nog een stuk uit de bumper hakken voor ie eronder kan, zit zomaar 50 euro verschil in montagekosten.c0ne schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:28:
Enkele honderden euro's, e.e.a. is erg afhankelijk van de garage waar je hem naar toe brengt. Een nieuwe, vaste trekhaak kost aan onderdelen al snel 150 euro en moet dan nog gemonteerd worden.
Ik weet het maar ik heb geen verstand van auto's en het is moeilijk een goeie uit te zoeken...dion_b schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:37:
[...]
Kijk dan verder dan Marktplaats alleen. Ik heb je nota bene link gegeven en lijst van wat je dan vindt, dat was allemaal binnen budget en voldoend aan je eisen, incl trekhaak.
Brabant, hoe kom je daar bij? Volgens die advertentie staat de auto in Hilversum, Noord-Holland. Dat is toch al een stukje dichterbij. Nog steeds 180 km thoughVerwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:39:
Maar ik woon in Groningen,Leek dus ik kan niet zomaar even naar Brabant om een auto te testenals ik daar naartoe ga moet de auto dus eigenlijk wel gelijk meegenomen worden....
HD4Life @ Full-HD
Gewoon een site zoeken waar je je eisen in kunt voeren en kijken wat eruit komt. Vervolgens googlen op de dingen die eruit komen en kijken naar ervaringen, betrouwbaarheid en known issues. Zo moeilijk is het niet...Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:39:
[...]
Ik weet het maar ik heb geen verstand van auto's en het is moeilijk een goeie uit te zoeken...
De 75 is inderdaad grotendeels BMW tech, de 45 is gewoon een Honda Civic met andere plaatwerk, ook al is het onder BMW-eigendom gemaakt. Later is trouwens een Ford versnellingsbak toegevoegd.Op wikipedia stond trouwens dat de 45 en 75 beide van BMW zijn....
Lijkt me een prima auto, maar duurder in aanschaf, wegenbelasting en verbruik dan de Astra, Denk niet dat je moeder zo blij zal zijn daarmee.
Zeer slecht plan. Gehaast een auto kopen is een sluwe verkoper een gouden kans geven je onder druk te zetten om iets mee te nemen waar je blij van wordt. Sowieso, waar hebben we het over? NL is een klein kikkerlandje en zelfs vanuit Groningen is overal muv Zeeland en Zuid-Limburg makkelijk in 3u te bereiken. Man, ik woon in A'dam en rij vrijdag naar R'dam, zaterdag naar Marum en Zuidhorn (bij jou om de hoek), zondag weer naar huis, donderdag erop naar Leeuwarden voor het werk en de vrijdag dan naar Düsseldorf om een vliegtuig te pakken. En ik zou exact hetzelfde met OV doen als m'n motor stuk was en m'n vriendin de auto niet wilde uitlenenMaar ik woon in Groningen,Leek dus ik kan niet zomaar even naar Brabant om een auto te testenals ik daar naartoe ga moet de auto dus eigenlijk wel gelijk meegenomen worden....
Oslik blyat! Oslik!
Nederlands is makkelijker als je denkt
[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 13:22 ]
Nogal onnozel om dat achteraf te vragen - jullie hebben hem al gekochtVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:30:
Nog geen reactie? Vinden jullie het een goede koop?
Oslik blyat! Oslik!
wat nou als hij nog niet gekocht was dan? dan had je hem afgekraakt?dion_b schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:44:
[...]
Nogal onnozel om dat achteraf te vragen - jullie hebben hem al gekocht
Audi: Vorsprung durch Technik
[removed]
Vaak bu'j te bang!
Welke verzekeraar, auto of zorg?Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:12:
Kreeg laatst een rekening van mijn verzekeraar voor 590 euro vanwege mijn eigen risico.
Toen ik dat auto ongeluk kreeg had ik alleen maar een klein sneetje in mijn hand en ik wou niet in de ambulance. Ik heb ook aangegeven dat ik dat niet wou. En toen hebben ze me soort van gedwongen om in de ambulance te gaan en nu moet ik toch mijn eigen risico betalen. Als ik de agent tegen kom die mij dit opgelegd heb dan is die niet jarig.
Op zulke uitspraken zitten we natuurlijk niet te wachten, dit slaat natuurlijk nergens op.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:12:
Kreeg laatst een rekening van mijn verzekeraar voor 590 euro vanwege mijn eigen risico.
Toen ik dat auto ongeluk kreeg had ik alleen maar een klein sneetje in mijn hand en ik wou niet in de ambulance. Ik heb ook aangegeven dat ik dat niet wou. En toen hebben ze me soort van gedwongen om in de ambulance te gaan en nu moet ik toch mijn eigen risico betalen. Als ik de agent tegen kom die mij dit opgelegd heb dan is die niet jarig.
Dit dus. En vele mensen kunnen verward zijn, en het daarom niet willen. Verstandige beslissing van die agent, in mijn ogen. Als je nu overleden was door een inwendige bloeding/onzichtbare fractuur ergens dan was de familie van je juist kwaad geweest dat de agent niks gedaan zou hebben. Mbt zoiets, beter zekere voor onzekere nemen.t_captain schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:45:
Eerder in dit topic las ik iets over 140 km/h en een betonblok (als ik me goed herinner). Ik snap wel dat een agent na zo'n klap het zekere voor het onzekere neemt. Sommige verwondingen zijn niet meteen zichtbaar en kunnen met de uren erger worden. Wel verstandig om alle inzittenden dan naar het ziekenhuis te sturen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Oslik blyat! Oslik!
Tja, als ik een motor goe ontvet, en een oude auto een poets, klei, polijst en waxbeurt geef dan scheeltndat veel;) zegt t interieur ook dathet maar 20k zijn, en de koppeling? T kan verder wel hoor. Daar niet van.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:44:
Ja misschien moet hij gebalanceerd worden misschien ook niet.
Ik weet wel zeker dat het 20k is dat zie je aan de lak en hoe schoon hij is ook onder de motorkap.
Maar als het wat anders kan zijn hoe kom ik daar dan achter?
Is er niet een soort troubleshooting guide voor automonteurs die moeten kijken waar trillingen vandaan komen?
Want ik voel het ook in het stuur dus ik weet al zeker dat het de voorste wielen moeten zijn.
Misschien is het de vering misschien de rubbers die het bij elkaar houden?
LOL, als het te schoon is onder de motorkap bij 120k gaan bij mij juist de alarmbellen rinkelen.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:44:
Ja misschien moet hij gebalanceerd worden misschien ook niet.
Ik weet wel zeker dat het 20k is dat zie je aan de lak en hoe schoon hij is ook onder de motorkap.
Maar als het wat anders kan zijn hoe kom ik daar dan achter?
Is er niet een soort troubleshooting guide voor automonteurs die moeten kijken waar trillingen vandaan komen?
Want ik voel het ook in het stuur dus ik weet al zeker dat het de voorste wielen moeten zijn.
Misschien is het de vering misschien de rubbers die het bij elkaar houden?
Ja de koppeling is erg direct er kraakt verder niks en de auto klinkt erg beschaaft een kennis van mij zijn dat hij wat meer geluid hoort te maken en dat het lijkt alsof de motor nog niet goed ingebroken is.Freezerator schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:17:
[...]
LOL, als het te schoon is onder de motorkap bij 120k gaan bij mij juist de alarmbellen rinkelen.
Maar wat is je doel? Wil je het zelf gaan oplossen? Zoja, tja dan controleer je rustig je rubbers, of je wiellagers enz enz. Het is een combinatie van factoren die zoiets kan veroorzaken, maar als je dit troubleshoot begin je gewoon simpel met eerst de banden uitbalanceren. Hoe staat het met de slijtage van de banden, hoeveel mm profiel per band? Aan het einde van de levensduur kan je onbalans krijgen puur door slijtage/slechte uitlijning enz.
/▌
[ Voor 6% gewijzigd door Peenutzz op 31-05-2012 20:44 ]
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Verwijderd
Gewoon even laten balanseren de bandjesVerwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:39:
Ik heb het niet gemeten die 2cm ik gokte dat ongeveer. Ik heb nu even gemeten het is dus tussen de 0,9 en 1cm.
Het scheelt ook dat de achterwielen niet kunnen sturen en dus een vrijheidsgraad minder hebben. Wanneer de trillingen minder worden of weg zijn na het wisselen weet je in ieder geval zeker dat dat er gebalanceerd moet wordent_captain schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 08:13:
Voor/achter wissel dient om de slijtage van de 4 banden gelijkmatiger te maken. Dat kan invloed hebben op de trillingen want die verplaats je naar een andere plek op de auto en misschien dat je geluk hebt en een bepaalde trilling achter net wat beter wordt gedempt dan voor. Verschillen in geometrie van de ophanging, onafgeveerd gewicht en eventueel veer- of demperconstantes.
Maar voor trillingen is het normale recept nog steeds om de wielen te laten balanceren
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Fouten maken tijdens het oppompen van banden? Dat moet je kunnenVerwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:26:
Ik heb net de bandjes opgepompt nu blijkt dus dat sommige gewoon een veel te lage bandendruk hadden. Nu is het trillen wel een beetje verholpen maar trekt hij opeens vrij veel naar rechts. Echt super raar of degene die mij heeft geholpen met de banden op te pompen heeft een foutje gemaakt.
Oslik blyat! Oslik!
De meeste bakken protesteren wel een beetje als je bij 30 terugschakeld in 1.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:32:
maar ik kan de auto ook niet zomaar in de eerste versnelling drukken als hij nog 30 rijd. Zelfs al heb ik de koppeling volledig ingedrukt begint de versnellings bak te kraken. Ik denk misschien dat de koppelings kabel nagekeken moet worden.
Ik denk dat het eerder andersom is en dat je rare bandenslijtage hebt omdat die auto niet recht stuurt.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:32:
Naja ik weet al wat het is namelijk de rechtervoorband is veel verder versleten dan de linker. En daarom leunt hij ook naar rechts.
Dat lijkt me normaal. Ik denk niet dat je instructeur je geleerd heeft de auto in zijn 1 of achteruit te zetten als je 30 rijdt. Dat de koppeling een dood stuk heeft kan slijtage zijn van kabel of koppeling, maar het kan ook zo horen. Als hij prima schakelt dan zou ik er niets aan doen.Waar ik nu wel moeite mee heb is nu ik mijn rijbewijs een paar weken heb is de achteruit versnelling. Soms dan denk ik dat ik in de 2 of 4 zit maar eigenlijk zit hij in zijn achteruit. Als ik dan de koppeling op laat komen begint de versnellings bak met "tandjes poetsen". Het is me 1x gebeurd in de les auto en nu laatst ook in de Accent, maar ik kan de auto ook niet zomaar in de eerste versnelling drukken als hij nog 30 rijd. Zelfs al heb ik de koppeling volledig ingedrukt begint de versnellings bak te kraken. Ik denk misschien dat de koppelings kabel nagekeken moet worden. Want er zit zoveel speling in, hiervoor zaten onoriginele pedalen in die nu zijn vervangen. En voordat de koppeling opkomt zit je pedaal al vrij hoog heb ik het idee, maar ik weet het niet zeker. Ik schakel vrij vaak meestal zit ik bij 60kp/h al in de 5e versnelling, en in de bmw waarin ik lesde bij zo een 70kp/h en 100 kon in zijn 6. Maar kan een versnellingsbak ook kraken terwijl je de koppeling helemaal heb ingedrukt? Of pakt hij de versnelling soms niet helemaal?
/▌
[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 19-07-2012 12:09 . Reden: Verkeerd gelezen ]
Oslik blyat! Oslik!
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dan zou ik de garage bellen waar hij vandaan komt, want dat is niet normaal, ook niet voor een tweedehandsje. Of je gaat 110 of 130 rijdenMaar je moet niet vergeten dat bij de Hyundai als hij 120kp/h rijdt dat dan de hele auto begint te trillen alsof er een aardbeving is.
Oslik blyat! Oslik!
Nederlands is makkelijker als je denkt
Klinkt als auto "van ouder echtpaar" die al eens de kreukelzones goed getest heeft en kromgebogen is. Sowieso, Alfa van ouder echtpaar? Dat is iets als Opel Agila van SchumacherAls je het stuur los laat dan wil de auto constant naar links rijden hij heeft gewoon een afwijking naar links.
Oslik blyat! Oslik!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq