Waar kan ik een A-Merk PC133 128 MB module kopen...:(

Pagina: 1
Acties:

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb laatst al een topic geplaatst over waar ik VCM geheugen kan kopen; nergens dus. HSDRAM moet helemaal uit de US komen, dus wordt het "gewoon" PC133 geheugen. Omdat nooit op een prijslijst vermeld staat wat voor geheugen ze kopen, ben ik mijn hele woonplaats (Eindhoven) rond geweest om te gaan KIJKEN :(. Wat blijkt, ze hebben nergens modules met chips van een 'goed' (lees bekend) merk. Alleen merken als "Xelo", "Semi" en meer van die crapnamen. Ik wil gewoon een normale module met b.v. Hyundai of Siemens chips erop! Weet iemand waar ze die gegarandeerd kunnen leveren? Moet toch ergens te krijgen zijn :( :(.

Thanx.

PC Specs

Verwijderd

Ik heb bij Powerline (www.powerline.nl) 128 mb Hyunday 133 Mhz ram gekocht. 7.5 ns.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 16:27
CD-ROM-LAND in roosendaal en breda hebben hyundai of siemens geheugen.

• Bomberman
Weten jullie of dat CAS2 is?

PC Specs

Verwijderd

133 Mhz geheugen van Hyundai is niet CAS2.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Ik heb bij Klein Computer Parts een 128 mb PC133 dimmetje gekocht laatst.

Is Cas2 :P en nog niet eens zo superduur ook :)

Staat wel op de Tweakers.net Pricewatch

• Bomberman
Goingin, zou je willen kijken wat Sandra van de module zegt? Bij mij zegt het b.v. PC133U-333-542. Ik wil zeker weten dat het een CAS2 module IS, niet dat je hem op CAS2 hebt draaien maar dat het eigenlijk een CAS3 is... :). Alvast bedankt voor de moeite!

PC Specs

Verwijderd

Ik heb ooit eens Siemens/LGS bij www.informatique.nl gekocht, maar je moet wel van te voren vragen wat ze op dit moment leveren!

Verwijderd

Vreemd .. ik heb 3 jaar geleden deze bak gewoon bij Commodore gekocht (voorheen Escom) en er zit gewoon Hyundai in (PC66 ??)

Is een P166MMX@200 met 32 Mb (16 standaard)

Verwijderd

Computerland.

M.Tec = Micron Technology

is 133 MHz cas/ras 222

• Bomberman
Ik heb een MSI 6309, en MOET :( SPD op enabled zetten! Als in het SPD dus 2-2-2 staat, loopt hij ook op 2-2-2. Als in het SPD 3-3-3 staat, kan ik het geheugen (zonder snelheidsverlies) niet op 2-2-2 zetten :'(. Dus Darryl, zou je misschien kunnen kijken wat SANDRA ervan zegt? Heel belangrijk voor mij (daar gaat het dus om, wat in de SPD staat en wat Sandra ervan zegt).
Thanx i.a.

PC Specs

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 10:13
Hoezo moet je de meuk op SPD zetten? Ik heb ook zo'n bordje maar heb nog niet kunnen merken dat ik het verplicht aan moet zetten... wat gaat er allemaal mis dan als je het toch uit zet?

• Bomberman
Als je de SPD uit zet bij het MSI 6309 bord, dropt je geheugen performance enorm. Test zelf maar met Sandra (ik vertel hier trouwens echt niets nieuws hoor :)). Natuurlijk werkt het ook als je je SPD uitschakelt, maar vraag niet hoe... :(.

PC Specs

Verwijderd

Klopt Bomberman, bij mijn MSI6163Pro ook, en als de SPD gelezen wordt dan heb je gelijk de exacte snelheid info van/over je memory, bij mij gaf die 6ns aan.
Terwijl op mijn Asus met AlladinV chipset de SPD ook door de BIOS gelezen wordt, maar Sandra er geen uitgebreide snelheid info over geeft, maar er zit het zelde geheugen in.

• Bomberman
Nou, ik heb net 128 Infinion geheugen bij Powerline besteld :). Ze waren wel behoorlijk prijzig, maar als je kwaliteit wil moet je meestal ook meer betalen :(. Thanx Lazy Devil (and the rest)!

PC Specs

• 4of9
  • Laatst online: 15-04 15:52
Bij Alternate hebben ze nog heel veel siemens PC133 geheugen voor dezelfde prijs als OEM PC133 op vooraad.
Gewoon ff naar vragen anders krijg je OEM! www.alternate.nl of 0180-440844

En ik kan het weten :)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Bomberman
Ja, nou heb ik hem al besteld bij powerline ;)... Toch bedankt voor de tip.

PC Specs

Pagina: 1