Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobayagi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 21:04
Dag allemaal,

Hier is waarschijnlijk wel iemand die mij wel kan helpen, ik heb een paar oude videocassettes en wil die graag omzetten naar een DVD.

- Wat is de beste manier om dat te doen?

Ik heb gelezen over de Plextor PX-AV200U, waarschijnlijk zijn er meer apparaten als deze, maar ik vraag me af, is dit wel helemaal noodzakelijk en kan het niet op een andere manier?

Ik moet ze dus eerst overzetten naar de computer en dan branden op een DVD, maar waar moet ik dus opletten, ook met de kwaliteit van het beeld etc.

En hoe doe ik dit allemaal, heb ik ook speciale hardware nodig zoals boven genoemd.

Bij voorbaat dank,

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar met de computer is dit het handigst. Hierbij is extra hardware wel noodzakelijk (tenzij de computer al een TV-kaart ingebouwd heeft zitten met een video-input). Anders zul je een PCI-kaart of een los USB-apparaat nodig hebben (oa Pinnacle heeft hier mooie oplossingen voor). Met deze hardware komt meestal wel een programma mee om de video op DVD te kunnen branden.
Een andere manier zou een DVD-recorder zijn. Sommige DVD-recorders hebben een video-input. Heb hier een Panasonic DMR-EH65 DVD-recorder staan, waarmee ik een paar jaar geleden wat videobanden heb gedigitaliseerd.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 22:49
Dit topic past beter in FVW, dus even een schopje daarheen.

Heb je al zelf gezocht naar een oplossing? Op GoT staan een aantal topics over dit onderwerp als ik snel zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt meerdere oplossingen en de kwaliteit is afhankelijk van hoeveel geld je bereid bent er in te steken. Je hebt in feite 3 oplossingen:

1) De el-cheapo oplossingen met een USB connector naar je PC en composiet video ingang. Let wel op dat niet al die goedkope USB dingen de volledige resolutie ondersteunen. Soms gaan ze niet verder dan 640x480, tewijl PAL 720x576 is. Vaak is bij die goedkope dingen het uitvoerformaat meteen MPG2, zodat je eigenlijk niet meer lekker kan editen. (MPG2 is een eindformaat, geen edit formaat).
2) Je hebt ook diverse videokaarten met een S-video ingang. S-video heeft een betere kwaliteit dan composiet omdat de diverse signalen daar beter gescheiden zijn. Dit is vaak al een stuk beter dan die USB dingen. Nadeel hier is ook weer dat het formaat vaak meteen MPG2 is.
3) Moet het super de luxe en wil je nog veel nabewerken, dan zijn er ook speciale externe kastjes te krijgen, bijv van Canopus. Het voordeel is dat je dan een perfect beeld krijgt (DV kwaliteit) en goede synchronisatie van beeld en geluid (dat wil bij de goedkope oplossingen nog wel eens falen) en kleur/time correctie en meer dan dat soort zaken.

Zelf heb ik een Canopus ADVC300 en dat werkt perfect. Heb al >100 banden (VHS en S-VHS) omgezet en het resultaat is prima. Er komt DV uit, dus ik kan alles mooi editten en zorgen dat het perfect op DVD komt. Gaat het je echter maar om een paar banden, wees dan geen dief van je portemonee en probeer zo'n USB oplossing, daar zijn er meerdere van.

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 05-03-2012 17:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De Camex hier in de stad* doet het voor 25,- per band. Dan hoef je geen (prijzige) hardware te kopen waar je achteraf mee zit plus het scheelt je al het gedoe (of je moet het leuk vinden natuurlijk). Je kan er ook voor kiezen om het naar HDD of USB weg te laten schrijven, mocht je nog willen editen.

(* Om maar een bedrijf te noemen, er zijn er nog best een aantal, zie Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Lol, mijn vriendin heeft 2 koffers vol met elk zo'n 50 banden met jeugdfilmpjes die nog een keer digitaal gemaakt moeten worden. Good luck a 25 euro per band, beetje duur voor een proces wat je volledig kan automatiseren. Ik zou gewoon zo'n usb stickje kopen hiervoor, zoiets:

http://www.centralpoint.n...B+S-Video+en+Composiet+Au

Bespaart je een hoop centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja, het is wel afhankelijk van hoeveel tapes je hebt. Laatst had een maat van me één band. Dan kun je wel allemaal van die spullen gaan kopen, maar dan is 1x 25 euro neerleggen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobayagi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 21:04
Dank jullie wel, ik ben al een stuk wijzer.

Het gaat om een paar oude familie banden, dus een professioneel apparaat zoals Microkid voorstelt zal het niet worden, ivm de kosten.

Ik zal naar de usb oplossingen of de website die hfos noemt kijken.
Het laten doen zal waarschijnlijk mooie en professionele resultaat opleveren, tegen hogere kosten. Ik zal nog even verder google en voor een oplossing kiezen.

Ik weet voorlopig voldoende.

Bedankt.
Pagina: 1