Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rherle
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Heb sinds enkelen dagen een nieuw systeem bestaande uit Asus P8P67 Pro rev 3.1 moederbord een Intel I7 2600K processor en 4 x G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL geheugen.

Als ik alle 4 de banken bezet start het moederbord niet op krijg error melding van rode led bij geheugen, idem met 2 DIMMs maar als ik een DIMM plaatst werkt het wel.

Geheugen getest op ander systeem daar werkt het wel naar behoren.

Geheugen omgewisseld door 2 x Kingston HyperX werkt ook niet, 1 DIMM van Kingston werkt wel.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ( ik vermoed dat de geheugen controller van het moederbord defect is )

P.s.
Moederbord geupdated naar het laatste bios, zou meer geheugen ondersteunen, heeft niet gewerkt.
Probleem blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Hmm raar. En je zegt dat het werkt met 1 DIMM, in eender welk slot ?

Zoja dan ligt het niet aan de sloten maar misschien aan iets anders en heb je een defect bord. Probeer eens de MemOk! Knop als dit moederbord die heeft ?

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rherle
Mem werkt alleen in slot 2

MemOk knop geprobeerd hetzelfde probleem blijft zich herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rherle schreef op maandag 05 maart 2012 @ 06:34:
Mem werkt alleen in slot 2

MemOk knop geprobeerd hetzelfde probleem blijft zich herhalen.
De geheugencontroller zit op de CPU dus daar zal het niet aan liggen. Ik vermoed dat het moederbord niet lekker is, ik zou contact opnemen met de leverancier en een RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de goede orde: Het maakt niet uit welke van de 4 DIMM's je in dat socket plaatst?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rherle
Nee maakt niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rherle
Topic kan gesloten worden, probleem opgelost er was blijkbaar een contact van de processor socket wat niet ver genoeg naar boven kwam en daardoor geen contact maakte met de processor.
Pagina: 1