Toon posts:

Windows start niet, blue screen met error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vrijdag heb ik op een voor mij nog onbekende manier een stukje spyware op gelopen waardoor ik zodra ik bij google een zoek opdracht gegeven heb en op de link klikte niet op die website terecht kwam maar op een en de zelfde advertentie website. Erg vervelend dus ik heb AVG virus scanner geïnstalleerd en gescand. prima 27 bedreigingen waarvan 4 ernstig. Heb deze verwijderd... krijg nog een melding of ik zeker weet of ik een trojan horse wil verwijderen, ja dat wil ik dus heb ik gedaan. vervolgens moet de pc opnieuw opstarten en hier gaat het mis.

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/2580/ecgbbfad738344.th.png

Heb al verschillende dingen geprobeerd. Zo had ik ergens gevonden dat het veroorzaakt werd door avg en dat je het verwijderd dat het dan opgelost zou zijn. enkel start de pc niet dus heb ik het geprobeerd via een live cd, dit werkte niet. op de site van avg heb ik een live cd gevonden die volgens een forum veel problemen kan fixen, maar dit werkt ook niet

http://forums.avg.com/ww-...=thread&act=show&id=68967

met de windows cd windows herstellen werkt ook niet, en heb niet zn zin om windows opnieuw te instaleeren.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.. Ik heb al verschillende websites af gezocht, maar nederlandse sites kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:56
en kun je middels de windows cd niet terug gaan naar een goed werkende configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er helaas nooit aan gedacht om systeem herstel uberhoud aan te zetten, dus ik heb geen herstel punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Werkt de veilige modus ook niet?

En tja, na een virusinfectie is het gewoon vaak verstandig om een herinstallatie te doen. De integriteit van het systeem is verloren gegaan, en is het beste terug te krijgen door herinstallatie.

Het is ook een goede les om backups te hebben, zowel van data als van software :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn pc nog niet in veilige modus geprobeerd. ik krijg daar volgens mij ook niet de kans voor, als ik de pc aan doe krijg ik een scherm van asus (mijn moederbord) vervolgens een stukje met text waarin de hardeschijven gezocht worden. en vervolgens weer een scherm van asus met als ik op del druk kom ik in het smart bios.

http://www.overclock3d.ne.../2011/02/02224443226l.jpg

(Foto van google)

verder als ik dit vorbij laat gaan komt windows al met die animatie van die raampjes, en 20 sec later het blauwe scherm.. hoe en waar moet in mijn pc vertellen dat die in veilige modus moet starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

F8 in blijven drukken tot je een keuzescherm krijgt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veilige modus werkt niet, ik krijg inderdaad het keuze menu.. heb alle drie de mogelijk heden geprobeerd maar hij loopt vast op het laden van driver avgidseh.sys ik weet niet of het toeval is, maar het avg in de naam kan dit er op wijzen dat de veroorzaker de virus scanner is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
van al mijn belangrijke data heb ik wel een backup, dus inprenciepe kan die hele windows er wel van af. enkel waar ik geen back up van heb en wat ik toch graag wil bewaren is mijn fire fox bookmarks en alle wachtwoorden die ik in firefox gebruikt/opgeslagen heb. Ook al mijn emails uit outlook en de gehele configuratie hier van.. ik ben altijd in de war met het instellen van de email, ben ik soms dagen mee bezig :P. Is het misschien mogelijk om deze drie dingen te vinden en te copieren naar een usb en op de nieuwe windows weer te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 14:52

Pablo

Rito pls

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:03:
van al mijn belangrijke data heb ik wel een backup, dus inprenciepe kan die hele windows er wel van af. enkel waar ik geen back up van heb en wat ik toch graag wil bewaren is mijn fire fox bookmarks en alle wachtwoorden die ik in firefox gebruikt/opgeslagen heb. Ook al mijn emails uit outlook en de gehele configuratie hier van.. ik ben altijd in de war met het instellen van de email, ben ik soms dagen mee bezig :P. Is het misschien mogelijk om deze drie dingen te vinden en te copieren naar een usb en op de nieuwe windows weer te plaatsen?
Bookmarks kan je eruit halen.
Of hier ook de opgeslagen Wachtwoorden inzitten , durf ik niet te zeggen.
Als je Microsoft (office) Outlook gebruikt , kun je de .pst file kopieren. hier zitten alle mailtje en instellingen in.

Wat je hiervoor nodig hebt is een Linux boot cd of een ERD Boot schijf.
Dan kan je je bestanden bekijken en kopiëren naar een externe disk

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Pagina: 1