[Mac Mini] na sleep verkeerde resolutie op hdmi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Een vreemd geval. Wij hebben een Mac Mini 2011 onder onze TV staan, een Samsung. Via HDMI verbonden, op een resolutie van 1080P. Werkt prima. Tot vrij recent. Elke keer als de Mini in slaap gaat, of in ieder geval het beeld echt uit zet komt hij terug op een andere resolutie, namelijk 960x540 hiDPI. En dat kijkt zo raar aangezien XBMC dat niet snapt. Als de TV ook uit is geweest ('s nachts bijvoorbeeld) is er de volgende dag geen probleem.

Via Google zie ik wel eens dat het te maken kan hebben met de HDMI handshake, maar er is niks veranderd de afgelopen maanden (op een Mac OS X update na dan, we draaien nu 10.7.3). Volgens mij is het ook begonnen met 10.7.3 maar weet dat niet 100% zeker.

Mac Mini Mid 2011 (instapmodel), Mac OSX 10.7.3, HDMI, Samsung TV, XBMC Dharma RC2.

Iemand een tip hoe ik dit (zonder hackwerk) kan oplossen? Via Google kwam ik niet veel verder dan 'het is het HDMI signaal omdat je de boel door een versterker lust' en dat doen wij al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Dit komt door de nieuwe update van Lion, ik had dit ook. Dit is de oplossing:
Download XCode from the Mac app store, run Quartz Debug (one of the performance tools that comes with XCode), go to menu bar Window -> UI Resolution, disable HiDPI modes, logout and log back in again. This should disable those annoying modes from System Preferences.
Om quartz Debug te installeren moet je dit doen:
Sinds Xcode via de AppStore als updatable App wordt aangeboden (de laatste versie) kun je Quartz Debug (en andere tools) los downloaden via het Xcode menu 'Xcode --> Open developer Tool --> More Developer Toos' en dan via de website (na aanmelden als developer) de 'Graphics Tools For Xcode (February 2012)' te installeren.