• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo,

Ik heb een Dell U2412m scherm gekocht laatst en omdat ik van kamer ben verhuist heb ik nu geen directe boxen meer op mijn pc aangesloten. Ik zat zo op de dell site te kijken en ik zag daar een soundbar op staan en dit leek mij wel wat netjes een box onder je scherm. Nu kan ik hier weinig goede informatie over vinden dus wilde hier vragen is dit een goede soundbar of weten jullie een betere?

pricewatch: Dell AY511PA Sound Bar (kit)

Alvast bedankt,
Michel

(PS dit is misschien niet het goede topic maar omdat het ook over een monitor ging dacht ik dat ik hem hier wel kon plaatsen.)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Dat is een hoop geld voor die soundbar, alleen al daarom zou ik het je afraden. Er passen maar hele kleine speakertjes in zo'n bar, dus het zal niet veel beter klinken dan een goede wekkerradio.

Je hebt denk ik al veel meer plezier van een goedkoop setje Logitech of Creative speakertjes voor de helft van die prijs, als het niet perse een soundbar hoeft te zijn.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mijn ervaring met die dingen is dat je voor die 60E vaak een alternatief kunt vinden dat stukken beter is ;).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Prijzen tot 60 euro ff pricewatch en je hebt het

[ Voor 4% gewijzigd door J.S. Bach op 05-03-2012 11:38 ]

Johann Sebastian Bach

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:38

Wimmel

Hello

Ik heb zelf ook de 2412M en ik heb daar via Ebay de Dell ax510pa voor 15 euro ondergehangen. Voor de dagelijkse piepjes en kraakjes uit Windows is het ruim voldoende, zelfs films kijken is prima te doen, verwacht echter geen uitgebreide laagweergave. Waneer ik serieus muziek wil luisteren zet ik toch even de koptelefoon erbij op.

De 2412M heeft een poweraansluiting voor bovengenoemde soundbar, je hebt er dus geen externe adapter voor nodig, wat ik een plus vind. Daarnaast heeft de soundbar ook nog eens 2 koptelefoonuitgangen en een eigen volumeregeling. Losse speakers kunnen beter klinken maar de ruimte die je wint door een soundbar te gebruiken is niet te versmaden.

Waarschuwing, de ax510 heeft aan de voorzijde een zeer felle witte led die aangeeft dat hij aan staat. Ik heb na 2 uur de bar opengeschroefd en de led van de print geknipt. De bar gaat bij mij toch tegelijkertijd uit met mijn scherm.
edit:
Waarschuwing toegevoegd

[ Voor 22% gewijzigd door Wimmel op 05-03-2012 11:58 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 05 maart 2012 @ 04:24:
Je hebt denk ik al veel meer plezier van een goedkoop setje Logitech of Creative speakertjes voor de helft van die prijs, als het niet perse een soundbar hoeft te zijn.
Mee eens, voor een stuk minder dan 60 euro kun je een simpel 2.1 setje halen. Klinkt waarschijnlijk nog beter ook, niet dat het geweldig is, maar dat heb je in die prijsklasse.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 08:44
Heb net als Wimmel de AX510PA Soundbar, bevalt uitstekend. Voor mij weegt het voordeel van minder rommel op het bureau zeker op tegen het nadeel van een wat matige laagweergave - hoewel dat me voor het formaat nog meeviel.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik ken me ook aansluiten bij Wimmel. Ik heb diverse saoundbars van Dell al voorbij zien komen. De ax510pa is dan wel een van de beter met een redelijk/goed geluid.

En ja de felle led is storend. In de oude soundbars zat geen led die daarna een blauwe en in deze dus een felle witte.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hartelijk dank voor jullie reacties, ik zal eens kijken naar de AX510PA dan omdat het eigenlijk ook alleen maar is bedoeld om windows geluidjes en af en toe een zacht muziekje tijdens het werk is. Als ik echt muziek wil luisteren gebruik ik mijn home cinema systeem wat via een optische kabel verbonden is met mijn systeem.
Pagina: 1