MacBook Pro herkent geen enkele harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Heel raar. M'n 2010 MacBook Pro 13" 2.4ghz bevroor opeens, reageerde niet meer. Dus ik probeer te restarten, herkent hij m'n harde schijf niet meer. Wat ik vervolgens heb geprobeerd:
  • PRAM & NVRAM etc gereset, helpt niets
  • Booten vanaf OSX install DVD, in Disk Utility herkent hij de HD wel, maar kan hem niet fixen (en geeft ook niet aan wat er kapot aan is)
  • 3 (ja, drie!) andere harde schijfen in gedaan, alledrie worden niet herkent! M'n HD is dus niet dood, het ligt echt aan de MacBook
  • suf gegoogled
De MacBook is anderhalf jaar oud dus ik heb geen garantie meer. Ik heb nu OS X op een 16GB USB stick geinstalleerd, het is net genoeg om een beetje erop te kunnen browsen maar een permantente oplossing is het zeker niet (langzaam!). Wat moet ik doen? Ik overwoog nog m'n tweaker-kant te omarmen en de harde schijf aan de DVD drive proberen te connecteren (de superdrive werkt nog wel), maar eigenlijk hoortie het gewoon "normaal" ook te doen. Moet ik gewoon naar de Apple Store brengen en hopen dat ze 'm voor niet al te duur (<€300) kunnen fixen? Ik denk niet dat de moederbord kapot is want booten vanaf USB lukt gewoon.

Any thoughts on this one? Alles is welkom!

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je hebt wel degelijk garantie, waar heb je hem gekocht? Elke NL winkel (MediaMarkt zelfs) kan je gewoon garantie geven. Eigenlijk heb je zelfs bij Apple direct recht op 2 jaar garantie.

Overigens zou dit wel eens de SATA kabel kunnen zijn, die zijn betaalbaar te krijgen.

http://www.ifixit.com/Gui...0-Hard-Drive-Cable/4304/1

Maar ik zou eerst eens proberen die kabel los te halen bij het moederbord en opnieuw vast te prikken.

[ Voor 27% gewijzigd door sebastius op 04-03-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Ik heb 'm online besteld via de officiele Apple Store, en Apple geeft 1 jaar garantie op de MBP. Heb al twee keer gebeld naar Apple om garantie af te dwingen onder het mom van die ene Europese wet. Na 40 minuten wilden ze er nog niet aan toegeven dus dat zit er helaas niet in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ok, ik ga even het juridische voorbij en naar het technische. Kijk even naar die guide die ik gepost heb en probeer dus die SATA kabel los te halen en vast te drukken (je hoeft niet het hele ding te demonteren, gewoon het uiteinde eventjes los trekken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Heb die guide 3x gebruikt voor het replacen van de harde schijf. Is het mogelijk dan om de kabel aan de moederbordkant los te halen en opnieuw te pluggen? Als dit het zou zijn zou het wel heel chill zijn natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ja dat bedoel ik, de moederbordkant even nalopen. Kan zomaar zoiets stoms zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Zojuist de connecter nog eens in en uit de moederbord gehaald, goed aangedrukt, maar het mocht niet baten :(. Any thoughts, somebody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 09:22
Technisch gezien even een andere kabel proberen? Klinkt misschien dom en zou ook niks uit mogen maken maar zijn die 3 andere schijven apple certified disk, anders dat nog eens proberen! Daarnaast kun je ook om het probleem misschien te traceren een apple hardwaretest doen?

Qua garantie, heb je geen rechtsbijstand verzekerig? Brief van een advocaat kan wonderen doen! En anders kun je altijd kort geding aanspannen waar je wel je recht haalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Gelukkig viel mijne onder apple care.

Ze hadden de hardeschijf kabel vervangen, toen was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Als ik jou was, en als Amsterdam niet onmogelijk ver is voor je, zou ik de Apple Store van vorige week Zaterdag bezoeken. Daar weet je in 1 keer wat je probleem is, of het iets gaat kosten, en kun je waarschijnlijk meteen weer weg lopen met een werkende MBP. Ik geef je een 80% kans dat het daar kosteloos (buiten tijd) opgelost kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door coptician op 05-03-2012 08:02 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1