[Win7x64] Energiemodus*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Mede tweakers,

Voor mijn studie heb ik nu een nieuwe laptop. Ik merk dat mijn laptop met gamen aanzienlijk trager is als de laptop niet op netvoeding is aangesloten.

Is het geval dat de laptop niet genoeg stroom kan krijgen zodat de videokaart niet optimaal kan werken of is het een software instelling?

Laptop: Asus N54V-S1766V

- Alle nieuwste drivers zijn geïnstalleerd
- Energiebesparing op accu is uitgeschakeld (windows en driver software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 16:46
Je hebt bij enegriebeheer bij je configuratie scherm een optie hoge prestaties.
Zet die aan dan zal het verholpen zijn.

Ik denk dat de Drivers hier ook iets over te zeggen hebben maar ik denk dat je eerst die optie in het configuratie scherm eens moet proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door Kavaa op 04-03-2012 20:35 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Bedankt voor je reactie. Deze optie had ik al aangepast maar dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
In energiebeheer zit een instelling dat als je hem op "energiebesparende" modus hebt staan hij de processor niet tot zijn maximal multiplier brengt. (Maximale processorstatus)

Dit kan ook gelden voor je Videokaart, alleen heeft windows daar geen opties voor. Controleer je videokaart driver voor een dergelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Hmm kijk dan eens in het energie beheer bij de drivers (software van je laptop) die hebben meestal z'n knopjes FN en dan nog een toets op het keyboard dan heb je verschillende speed steps.

Batterij besparend
Normale prestaties
Hoge prestaties
enz.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
jeroen3 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:03:
In energiebeheer zit een instelling dat als je hem op "energiebesparende" modus hebt staan hij de processor niet tot zijn maximal multiplier brengt. (Maximale processorstatus)

Dit kan ook gelden voor je Videokaart, alleen heeft windows daar geen opties voor. Controleer je videokaart driver voor een dergelijke optie.
Klopt maar dit sluit je als het goed is al uit met de hoge prestatie keuze.

Wat het dan nog kan zijn is de software van de Laptop in samen werking met de drivers. Asus heeft van die eigen software enz.
Ook heb je op het toetsenbord van die FN toetsen ik denk dat het hem dan daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Ja, dat is alleen actief bij gebalanceerd en energiebesparing modus. Maar het was ook meer een inleidend stukje.

Mijn Intel Graphics configuratie dinges heeft namelijk een zelfde functie, je moet er alleen even naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
*titelfix*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Ik kan het niet vinden in de intel driver. Ik ga nog even verder zoeken. Zodra ik de optie heb gevonden dat laat ik hier weten.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1