Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande powerline?

Ik vraag dat omdat ik deze waarschijnlijk ga halen en wel om de volgende reden:

Ik heb nu een Linksys E4200 router en deze bevindt zich in de woonkamer (kabel komt binnen in de meterkast en deze is via de kruipruimte doorgetrokken naar de router midden in de woonkamer) en een meter of 6 / 7 verder staat mijn pc (wel het hoekie om). Heb daar een redelijk goede wifi usb ontvanger in zitten en met de E4200 zou ik geen problemen moeten kennen.

Toch is dat anders, van de 4 signaalstreepjes op mijn pc, heb ik er vaak maar 1 of 2 en daarbij valt de verbinding om de zoveel tijd (paar keer per week) uit. Opnieuw de usb ontvanger in de pc steken helpt, maar is natuurlijk geen oplossing.

Hierbij denk ik dat netwerk via powerline een mogelijke oplossing is? Wat denken jullie?

Bedraad is geen optie, anders had ik dat natuurlijk al gedaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Volgende keer is het wel handig als je even een link naar het product toevoegt aan de TS, ipv alleen een naam.

pricewatch: Devolo dLAN 500 AVmini Starter Kit

Mag ik vragen waarom het trekken van een kabel geen optie is? Eventueel buiten het huis langs of een gaatje in het plafond/de vloer boren is een kleine moeite voor een tig keer beter netwerk als via WiFi of PL?

Edit: of via de kruipruimte als de kamer zich op dezelfde verdieping bevind.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 04-03-2012 19:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
6-7 meter zou echt geen enkel probleem moeten zijn voor die router, ook als het om de hoek is.
Er is misschien iets mis met die "redelijk goede" wifi usb ontvanger. Wat voor een is het?

Zit ie direct voor of achter in je PC geplugd? Probeer een USB verleng kabeltje en bevestig het ding op enige afstand van je PC en experimenteer met de optimale positie.
Desktop computers zijn vaak een grote bron van storing en als de antenne er dicht op zit, dan is het vragen om ellende.

Zorg ook dat de router een beetje vrij staat, niet tegen metalen constructies zoals CV leidingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik zal de volgende keer een link naar het product bijvoegen.

Via de kruipruimte gaat niet, onder gedeelte van de kamer waar de pc staat is geen kruipruimte. Boren vindt de vriendin niet zo goed (en ik zelf eigenlijk ook niet).

De usb zit boven in de kast geplugd. Maar ik zal eens experimenteren met een usb verlengkabel.

Misschien helpt het.