DVI naar HDMI splitter - geen signaal

Pagina: 1
Acties:

• vixztr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 15:34
Zoals het topic naam al doet vermoeden heb ik een probleem met het beeld krijgen door gebruik van een DVI naar HDMI splitter.

Ik gebruik een 8600GT graph. kaart en gebruik een DVI naar 2x HDMI splitter waar 2 HDMI kabels aan verbonden zijn naar 2 beeldschermen maar ik krijg op beide geen beeld.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 16:17
De splitter, is die passief of aktief?

Even een beetje rondgegoogled voor je, schijnt een driver probleem te zijn om digitaal dvi naar hdmi te versturen naar beeldschermen.

Standaard windowsdrivers werken maar alle drivers vanaf WHQL 160.0 weigeren dienst.

Iemand heeft een oplossing gevonden:
I've discovered a workaround for this problem. Basically you can use a registry key to override the monitor advertising itself as an HDTV (by setting the number of EDID extensions to 0). Using the following steps, I am now getting proper 1920x1200 resolution on my LG monitor:

1. Start the installation of the latest Nvidia drivers and cancel out once the files are extracted
2. Open nv_disp.inf. By default for the current drivers this is in CNVIDIA\WinVista\169.25
3. In the [nv_SoftwareDeviceSettings] section add the following:
CODE
HKR,, OverrideEdidFlags0, %REG_BINARY%, 1E,6D,3F,56,00,00,FF,FF,04,00,00,00,7E,01,00

NOTE
The first 4 bytes (1E,6D,3E,56) in my OverrideEdidFlags0 are specific to the LG monitor I'm using. For other monitors, you will need to replace them. Using Phoenix EDID Designer (Google it), extract the current EDID and open up the byte viewer. The bytes are in byte 8 through 11.

4. Uninstall your current drivers and reboot
5. Install the modified drivers by running the previously extracted setup.exe. By default for the current drivers this is in CNVIDIA\WinVista\169.25. You'll get a warning about the driver not being signed because of the modified inf. Just press OK.
Link: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=123790

[ Voor 95% gewijzigd door T.Rijkers op 04-03-2012 19:35 ]

• vixztr
Hartstikke bedankt voor het zoeken! Ik zal het maar eens proberen

• vixztr
Net even gekeken, maar in de meest recente drivers kan ik ze niet vinden (versie 293.73) en in de versie er voor ook niet. (versie 285.62)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HDMI en DVI zijn manieren om videokaarten aan beeldschermen te koppelen. Topics erover horen dus niet in Overige Hardware gedumpt maar (gek genoeg blijkbaar...) in Videokaarten & Beeldschermen.

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!