Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik weet niet precies waar ik dit kwijt kan hier op Tweakers dus daarom maak ik maar even een nieuw topic aan.

Ik heb nu een schuiflade waar ik al mij fotoapparatuur ik smijt, als ik nu die lade opentrek vallen al mijn body's om en rollen alle lenzen de lade door. Ik ben daarom van plan om die lade met schuimrubber materiaal op te gaan vullen en daar de vormen van lenzen en body's uit te gaan snijden.

Echter weet ik niet precies welk soort materiaal ik moet hebben en hoe ik dit het beste kan snijden. Ik heb al rond gezocht op internet maar er is zoveel keuze en prijsverschil.

Zijn er misschien mensen die dit al eens hebben gedaan of hetzelfde systeem hebben en weten waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank :)

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 23:11

Illusion

(the art of)

Ik zou i.p.v. noppenschuim zogenaamd plukschuim gebruiken. Dat is een massief blok schuim met allemaal kleine sneetjes erin. Je kan dan gewoon met de hand er een vorm "uitplukken" zodat je camera een keurig eigen vak heeft.
Eerste hit op Google is dan:
http://www.schuimrubbershop.nl/plukschuim/

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Plukschuim +1 inderdaad.

Enige nadeel is dat bij regelmatig gebruik er blokjes los kunnen komen die je niet los had willen hebben...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

DonMetal schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:10:
Plukschuim +1 inderdaad.

Enige nadeel is dat bij regelmatig gebruik er blokjes los kunnen komen die je niet los had willen hebben...
Je zou als de vormen naar wens zijn "uitgeplukt" het schuimrubber kunnen afdekken met stof.

Wat een prijsverschillen online van dat plukschuim zeg...van 11 tot 21 euro voor dezelfde afmetingen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
een alternatief ipv plukschuim is een bodem van schuimrubber leggen en daar een tweede laag schuimrubber op lijmen waar je vooraf de gewenste vorm uit kunt snijden. Geeft een wat netter resultaat dan plukschuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
Ik heb bij de praxis wat matten met grijs geluidsisolatie-schuim gekocht. Door de noppenvorm blijft je apparatuur goed liggen als je niet vreselijk hard met de laden smijt. Ik zal vanavond een foto maken en posten :).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 11:53

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Ik weet niet of de oplossing van de praxis duurder is, maar 3 jaar geleden heb ik bij een lokale kampeerwinkel 1 matras gehaald van noppenschuim en die gebruikt.

ondrstaande link is wat ik bedoel.
http://www.kampeergoed.nl...19.html?cPath=71_307_1618

[ Voor 8% gewijzigd door Shark.Bait op 05-03-2012 16:33 ]

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:59
Bij flightcase-onderdelen uit Zutphen heb ik dit wel eens gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07
Ik zou voor plukschuim kiezen: http://www.schuimrubbershop.nl/plukschuim

Ben wat te traag...

[ Voor 17% gewijzigd door Cave_Boy op 05-03-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

M a r c o schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:57:
een alternatief ipv plukschuim is een bodem van schuimrubber leggen en daar een tweede laag schuimrubber op lijmen waar je vooraf de gewenste vorm uit kunt snijden. Geeft een wat netter resultaat dan plukschuim.
Ik doe dit met plukschuim voor mijn Festool Systainers.

Als er tools in moeten welke geen inlay hebben dan plak ik twee lagen plukschuim op een bodem.

En ach... heel snel laten die blokjes ook weer niet los hoor.

Plukschuim is over het algemeen wat wachter dan die blokken schuim die je kunt snijden... dus dus als je ze gesneden hebt vaak als schuurpapier werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 05-03-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:58
Anders is dit wellicht een idee: TranceSetter in "Hoe organiseer jij je fotografie-gear ?"
Niet met schuim maar met hout en vilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Hier krijg ik honger van - ik houd wel van dit soort organisatorische trucjes!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1