There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
simpele google actie en je had het zelf gevonden
brilsmurfffje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:27:
sketchup
simpele google actie en je had het zelf gevonden
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Anoniem: 177151
Nederlands b.v.b.
No offence.....
Cititzen of Ladonia
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
Heb je het nu tegen mij?? Mijn Nederlands is uitstekend, mijn Vlaams nog stukken beter en mijn West-Vlaams (wat eigenlijk realistisch bekeken de voertaal in het Verenigde Europa zou moeten worden) nog eens een stuk beter.sorcees schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:50:
Sketchup, maar als je niet wilt dat dromen dromen blijven dan zou ik ook eens iets aan je studie doen.
Nederlands b.v.b.
No offence.....
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Als je echt met autocad aan de gang wilt dan kan je alle autodesk software gratis gebruiken als je student bent.
Wel even registreren op
students.autodesk.com
ps. wat ik zelf een erg leuk en makkelijk programma vind is Revit van autodesk.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
HumorAxzZzel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:12:
Wat je krijgt is een bende scheldwoorden uit het Nederlands, Vlaams en West-Vlaams die uit je mond komen tijdens het proberen om iets ordentelijks op je scherm te toveren.
Het ligt er maar net aan wat je wilt. Als je een 'om-en-nabij'-idee wilt hebben is Sketchup prima. Wil je echt alles kunnen instellen en dan freeware dan moet je aan 3d-modelling in bijv. Blender beginnen, maar dat is een flinke tijdsinvestering, dus voor 1 projectje misschien wat teveel van het goede. Al zou je eens kunnen kijken of er niet al mensen zijn die in Blender iets prefabs hebben gemaakt waarmee je verder kunt knutselen.
En anders kom je toch bij de betaalde programma's uit, maar naast geld of illegaal gedoe gaat ook dat je een hoop tijd kosten. Ik heb ook gezocht naar fatsoenlijke binnenhuisarchitectprogramma's, maar het blijft altijd behelpen als je het niet zelf doet in een fatsoenlijk 3d-programma als Blender, 3dsmax etc.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
SG >> CSA
[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 05-03-2012 08:40 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dat.argro schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:51:
Een huis ontwerpen doe je met een schetsrol, potlood en stift. Een ontwerp uitwerken doe je in bijvoorbeeld AutoCAD.
Mocht je interesse hebben, ik heb nog 1000000 bouwkundeboeken (ook regelgeving) en schetsrollen, pennen en potloden in verschillende hardheden én een rasechte tekentafel in de aanbieding.
Uitwerken inderdaad met een CAD applicatie. Gebruik een 30 dagen trial van autoCAD als je wilt proberen, ander sketchup maar das natuurlijk niets iets waarmee je naar een aannemer kan stappen. Als je hulp zoekt bij CAD kan ik je daar ook bij helpen. 'tis m'n werk
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, je kunt is sketchup heel gedetailleerd werken, het is de vraag of je dat wilt. Het is oorspronkelijk gemaakt om simpele vormen te kunnen maken, overgekocht door Google die geprobeerd heeft er een volledige 3D workspace van te maken. Dat is ze tot op zekere hoogte gelukt (zoals ik zei, je kúnt heel gedetailleerd werken) maar naar mijn idee is dat weggegooide tijd.TerraGuy schreef op maandag 05 maart 2012 @ 01:03:
[...]
Humor![]()
Het ligt er maar net aan wat je wilt. Als je een 'om-en-nabij'-idee wilt hebben is Sketchup prima. Wil je echt alles kunnen instellen en dan freeware dan moet je aan 3d-modelling in bijv. Blender beginnen, maar dat is een flinke tijdsinvestering, dus voor 1 projectje misschien wat teveel van het goede. Al zou je eens kunnen kijken of er niet al mensen zijn die in Blender iets prefabs hebben gemaakt waarmee je verder kunt knutselen.
En anders kom je toch bij de betaalde programma's uit, maar naast geld of illegaal gedoe gaat ook dat je een hoop tijd kosten. Ik heb ook gezocht naar fatsoenlijke binnenhuisarchitectprogramma's, maar het blijft altijd behelpen als je het niet zelf doet in een fatsoenlijk 3d-programma als Blender, 3dsmax etc.
Beter de impressie in sketchup maken en genoegen nemen met een 'VO' achtig model en de details is CAD/inventor-like programma's.
[ Voor 50% gewijzigd door Pixeltje op 05-03-2012 08:48 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
interessant... vertel eens wat meer over de boeken (de rest heb ik al :-). Eventueel in een DM.Pixeltje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:45:
[...]
Mocht je interesse hebben, ik heb nog 1000000 bouwkundeboeken (ook regelgeving) en schetsrollen, pennen en potloden in verschillende hardheden én een rasechte tekentafel in de aanbieding.