[WIN 7, MBOOKAIR] hangt op welkom scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 03:48
Heb win 7 mbv een usb stick op een macbook air gezet en al maanden lopen. Vanmorgen ging ineens alles op zwart vanwege batterij leeg denk ik (deed niks meer maar wel na inpluggen stroom).
Win 7 hangt nu op welkom scherm. Opstarten veilige modus geen probleem.
System restore gedaan naar een week geleden: Start netjes op met de desktop en de melding dat het systeem is hersteld naar het eerdere punt, maar windows hangt dan op het wegklikken van dat venster. Dan opnieuw opstarten leidt weer tot hangen welkom of iets daarna zwatr scherm met muis maar zonder response op ctrl-alt-del
Ik weet dat je met een startup schijf startup herstel kan doen maar dat gaat een beetje moeilijk op een macbook air. Weet iemand een handige manier om startup repair te doen in mijn situatie, ik heb geen optisch schijfstation.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Met win2flash kan je een windows USB stick maken.
Zodra je je windows usb klaar hebt ga je naar recovery, en dan kies je command prompt.

Doe daar ff chkdsk /r /f
en dan rebooten.

Mocht je in windows komen moet je ff sfc /scannow doen dan moet alles weer werken :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 03:48
Omdat de pc iedere keer toch nog zo ver kwam met starten kreeg ik het idee dat het aan geïnstalleerde software kon liggen ipv windows zelf. Na wegkieperen van avast antivirus (en adobe photoshop, flash en acrobat) vanuit safe mode startte alles weer normaal.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8