webcam blokkeren in de router

Pagina: 1
Acties:

• brivelt
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Beste,

Kan ik dmv een poort blokkade de webcam blokkeren op websites?
Zoja welke poort moet ik daar voor dicht gooien?

Browser: IE8 en Chrome

-brian

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Waar bevindt deze webcam zich? Binnen jouw netwerk of buiten je netwerk.
Wat is de situatie nu, en wat wil je hierbij blokkeren?

[ Voor 9% gewijzigd door job op 04-03-2012 16:08 ]

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
de USB poort...

Serieus wat is dit voor een vraag.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Ik neem aan dat je bang bent dat ze je webcam ineens aan zet als je op internet zit.
De enige oplossing is: je webcam gewoon uit je usb poort halen als je hem niet nodig hebt.
Je kunt je usb poort niet blokken voor een browser want die heeft daar niks mee te maken.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Heel eenvoudig: USB stekkertje van de webcam eruit halen.
Update: net iets later dan de vorige beantwoorder

[ Voor 35% gewijzigd door Edgarz op 04-03-2012 16:12 ]

• Kavaa
Inderdaad, dat is de enige optie tenzei je een cam hebt die je aan het netwerk hebt hangen en gebruikt via skype ed. Maar dat denk ik niet.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

Eerst even voor de duidelijkheid:
Blokkeren van de webcam in de router is niet mogelijk..
Webcam heeft geen toegewijde poort op een router. het ligt namelijk aan het programma die de webcam gebruikt.
Maar gezien het beeld van de webcam meestal gaat over poorten die dat programma ook gebruikt. Bijvoorbeeld MSN, dan zou je MSN ook de nek om doen.

Verder: Geweldig de voorgaande voorgedragen opties...

Ook al eens nagedacht bij een laptop jongens... heeft geen USB plug die zomaar eruit kan ;)
Wil je dus zeker weten dat je Webcam niet werkt.
Dan zou ik hem in Apparaat beheer uitschakelen...
Alleen dit kun je niet zomaar even in en uit schakelen... Je PC moet dan restarten.
Andere optie is: Zoals ik vele andere mensen vaak zie doen. Een tapje over de webcam van de laptop plakken.

Wil je de webcam alleen puur uitschakelen in Chrome of andere browsers, dan moet je eens gaan kijken in je Flash player settings en uitschakelen dat Flashplayer toegang heeft tot je Webcam & microfoon.
Want in 90% van de gevallen wordt er bij websites gebruik gemaakt van een flash plugin om Webcam & Microfoon toegang te hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Swordlord op 04-03-2012 16:20 ]

• Kavaa
Klopt in apparaat beheer uitschakelen of zoals ze wel eens doen op het werk xd.. Een plakbandje met een stukje papier voor je webcam plakken.

Als ze dan toch in je laptop zitten of wat dan ook kunnen ze zo weer de cam aanzetten in apparaat beheer.

Een stikkertje is dan een lelijke maar goeie oplossing.

Normaal gaat er ook altijd een lampje branden als de cam aan staat.
Dus waar maken we ons druk om? Maja dat lampje kum je dan ook weer uitschakelen als je dan weer een hacker bent...

• brivelt
De situatie is als volgt:
De kids hebben wel een webcam op hun computer voor op msn. Maar wij willen niet dat ze de webcam in chatrooms e.d waar het kan aan zetten.

Iedergeval bedankt voor jullie reacties! Ik zal eens kijken bij apparaatbeheer en de flash instellingen van de browser.

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Aha, dan is het eerder een gevalletje met je kinderen praten dan allerlei technische maatregelen te nemen. Als je de webcam uitschakelt kunnen ze hem namelijk ook niet meer op msn gebruiken ;)

Omdat het kan.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat kun je dus in elk geval niet op netwerkniveau regelen. Je zult inderdaad de webcam of compleet uit moeten schakelen of kijken naar iets van een pakket voor ouderlijk toezicht. Misschien dat daar wel functies inzitten die je kunt gebruiken, je zou daarmee sowieso de toegang tot online chatsites e.d. kunnen beperken.

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 04-03-2012 17:25 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 14:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

brivelt schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:20:
De situatie is als volgt:
De kids hebben wel een webcam op hun computer voor op msn. Maar wij willen niet dat ze de webcam in chatrooms e.d waar het kan aan zetten.

Iedergeval bedankt voor jullie reacties! Ik zal eens kijken bij apparaatbeheer en de flash instellingen van de browser.
De beste oplossing met kinderen is gewoon (zoals het hoort): de computer in de woonkamer zetten, en alleen er op als papa/mama in de ruimte is. En gewoon je kind goed voorlichten over enge internetters uiteraard.

• brivelt
Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik zag dat Kaspersky ouderlijk toezicht heeft. Eens kijken of dat wat is.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je moet gewoon een stukje isolatietape onder de perforator houden en wat eruit komt op het oogje plakken... Niets van te zien.

Maar idd, ik ben het met sebasius eens!
Pagina: 1