Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik heb een aantal dagen geleden een intervalometer gekocht om wat te experimenteren met time lapse fotografie. Ik heb gisteren een eerste poging gedaan, het klassieke auto's die voorbij rijden videotje. Ik heb alles manueel ingesteld en in Lightroom alles geprocessed zodat ik volledige kwaliteit 1920x1080 foto's heb om er een time lapse video van te maken.

Na wat research gedaan te hebben op het internet ben ik gestuit op het programma 'MakeAVI'. Daarmee kun je gemakkelijk een .avi filmpje maken uit jpeg bestanden. Nu probeerde ik eerst de niet-gecompresseerde stand, dus met al mijn JPEG in volle kwaliteit aan 24 fps. Dan kom je aan 1.76GB voor 12 seconden video :p Niet ideaal dus. Mijn laptop (Asus N53SV met i7 2630qm, GT540m en 6GB ram en 750GB 7200rpm hdd) had ook moeite om dat vloeiend af te spelen. Ik weet niet precies aan wat dit ligt? Kan hij dat niet zo snel van de hdd lezen, is mijn pc daar gewoon te traag voor,...? Zelf denk ik dat het ligt aan de hdd die te traag is, hij speelt het namelijk wel perfect af de tweede keer, waarschijnlijk omdat de video dan in het RAM geheugen staat.

Een tweede vraag, welke compressiemethode is aangeraden/gebruiken jullie? En welk programma? Want ik heb nu geprobeerd om met makeavi met het cinepak compressie algoritme te doen (de info erover op het internet leek mij goed, zou goed zijn voor bewegende voorwerpen). Nu duurt dit ERG lang. Hij doet nu al zeker 10 minuten over 274 jpegs, dus 12 seconden video.... Hij is nu nog bezig. Ik vermoed dat makeAVI niet multithreaded is want mijn CPU is maar voor 15% belast volgens taakbeheer. Welk compressie-algoritme en programma raden jullie aan?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan denk ik beter je afbeeldingen comprimeren via lightroom, die heeft daar veel nettere algoritmen voor. Waarom resize je niet de afbeeldingen naar 1920x1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
brilsmurfffje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:55:
Je kan denk ik beter je afbeeldingen comprimeren via lightroom, die heeft daar veel nettere algoritmen voor. Waarom resize je niet de afbeeldingen naar 1920x1080?
De afbeeldingen zijn geresized naar 1920x1080 ;) Staat in de eerste paragraaf ' en in Lightroom alles geprocessed zodat ik volledige kwaliteit 1920x1080 foto's heb' ;)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 16:46
Windows moviemaker werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
H.264 is de beste oplossing atm voor internet video, meeste moderne apparaten zoals mediaplayers kunnen daar ook mee omgaan. Voor full hd bitrates vanaf 6-8mb gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Snuurtje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:56:
H.264 is de beste oplossing atm voor internet video, meeste moderne apparaten zoals mediaplayers kunnen daar ook mee omgaan. Voor full hd bitrates vanaf 6-8mb gebruiken.
En met welk programma doe je dit dan? Met Movie Maker zoals ThomasW aanraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Geen idee of windows movie maker dat tegenwoordig al doet. Ik gebruik Adobe premiere en after effects daarvoor. Die zijn niet gratis. Een google search levert wel wat gratis programma's op:

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Heb deze niet gecontroleerd voor je op spy / malware, dus das je eigen verantwoordelijkheid. Maar veel mensen kiezen H.264, en straks H.265 omdat deze de beste kwaliteit / bestandsgrootte verhouding geven.
Pagina: 1