Contract afgesloten met TravaGood; hoe te annuleren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-10 23:49

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
hoi tweakers,

Mijn zus (beetje naïef) kreeg afgelopen week een brief van travagood. Ze is eind februari gebeld door een man die zei dat hij van kpn was en een goedkoper tariefplan kon regelen voor haar vaste telefoon. Uiteindelijk is ze daar op wat voor manier dan ook akkoord mee gegaan en nu krijgt ze opeens een brief van een ander bedrijf, travagood, waar ze voor 16,66 euro per maand een abonnement heeft om goedkoper te bellen via de kpn lijn.

De brief is een soort bevestiging dat het abonnement goed is afgesloten. Maar nu wil mijn zus er natuurlijk vanaf. 8)7

Normaal gesproken zou ik gewoon bellen naar een bedrijf, alleen in dit geval heb ik het gevoel dat ze er niet zo makkelijk onderuit komt. Ik vertrouw dit bedrijf namelijk niet, als je even op google zoekt komen er negatieve verhalen naar boven namelijk. Zie ook het radar forum.

Nu is mijn vraag, hoe los ik dit op? Is een mondelinge toezegging door de telefoon rechtsgeldig of hebben ze echt een handtekening nodig? Ik ga morgen bellen naar ze.

:)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Dit valt onder de colportage wetgeving. Je kunt binnen 8 dagen het contract ongedaan maken.

Officieel is het zelfs zo dat dat kan tot 8 dagen nadat het getekende contract bij de KVK in het gebied waar het bedrijf gevestigd is word gedeponeerd. Zo jammer dit he, is afgeschaft schijnbaar.

Gewoon bellen en zeggen dat je er vanaf wilt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door OK13 op 04-03-2012 13:20 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

OK13 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:29:
Officieel is het zelfs zo dat dat kan tot 8 dagen nadat het getekende contract bij de KVK in het gebied waar het bedrijf gevestigd is word gedeponeerd.
Waar haal je dat vandaan? Ik heb nog nooit gehoord van bedrijven die hun contracten bij de KVK deponeren.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Oja moet ik nog even melden: Die brief was al 10 dagen geleden verstuurd ofzo, en ze kwam net pas hier met die brief. Ik had inderdaad gezien dat je het binnen 8 dagen kon beëindigen alleen die termijn is dus al voorbij. :D

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mondelinge toezegging is helaas ook rechtsgeldig, al is dat wel lastig als partijen achteraf beiden iets anders beweren :) Indien de termijn verstreken is wordt het wel lastig er weer onderuit te komen.

Overigens is het weer anders als men onder valse voorwendselen heeft ingestemd, want dan ben je met iets heel anders akkoord gegaan dan dat je uiteindelijk krijgt. Daar heb je geen toestemming voor gegeven en kan je dus ook niet aan vast zitten. Zeggen dat je van bedrijf A bent en het blijkt bedrijf B te zijn valt daar volgens mij onder, want je beslissing hangt daar vaak vanaf (en daar rekenen die boeven uiteraard ook op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
ja, ik ga er vanuit dat het gesprek met mijn zus is opgenomen door ze. Zodat ze er achteraf niet meer onderuit kan.

Dat van die valse voorwendselen is wel iets waar ik wat mee kan! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnemen mag ook niet zonder toestemming of bekendmaking :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-10 13:00
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:48:
Opnemen mag ook niet zonder toestemming of bekendmaking :)
Het is toch zo dat 1 van de deelnemers van het gesprek akkoord moet gaan met opnemen, en dat je zelf daardoor het gesprek mag opnemen zonder dit mee te delen aangezien je zelf 1 van de deelnemers bent?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Dat zou wel jammer zijn, dan is het nu inderdaad een heel lastig verhaal... Anders zou er gewoon op band staan dat hij van de KPN was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

SeatRider

Hips don't lie

epic_gram schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:51:
Dat zou wel jammer zijn, dan is het nu inderdaad een heel lastig verhaal... Anders zou er gewoon op band staan dat hij van de KPN was.
Welnee, met wat listig knip en plakwerk staat er op die opname wat zij willen dat er staat. "bent u mevrouw jansen?" - "ja". En dat woordje ja kunnen ze daarna makkelijk "hergebruiken" :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coyote1980 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:49:
Het is toch zo dat 1 van de deelnemers van het gesprek akkoord moet gaan met opnemen, en dat je zelf daardoor het gesprek mag opnemen zonder dit mee te delen aangezien je zelf 1 van de deelnemers bent?
Dat ligt wat lastiger. In opzet mag je het wel doen, maar mag je het weer niet zomaar publiceren:
Opnemen van eigen gesprekken

De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.

Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).

Zo'n opname mag niet zomaar gepubliceerd worden. De andere partij zal waarschijnlijk niet verwacht hebben dat het gesprek opgenomen werd. Er moet een goede reden zijn om diens privacy-belang opzij te zetten. Een voorbeeld is gebruik van de opname als bewijs van bedreiging.
epic_gram schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:51:
Dat zou juist ideaal zijn, dan geven ze dus toe onvolledig geweest te zijn en opzettelijk foute informatie verspreid te hebben.

Nogmaals, als er een opname is hebben ze dus waarschijnlijk ook dingen gezegd die niet waar zijn. Een ja is alleen ja als de feiten ook klopten, anders heb je geen goede beslissing kunnen maken.
SeatRider schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:53:
Welnee, met wat listig knip en plakwerk staat er op die opname wat zij willen dat er staat. "bent u mevrouw jansen?" - "ja". En dat woordje ja kunnen ze daarna makkelijk "hergebruiken" :)
Dat zou al helemaal reden zijn alle inningen te storneren, want dan zijn het gewoon ronduit criminelen. Laat het dan maar op een zaak aankomen, want als men met de valse opname voor een rechter moet verschijnen zal men hoogstwaarschijnlijk eieren voor hun geld kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Ja daar heb je wel een punt. :P

Maar wat me verder opvalt, er staat op de brief geen datum wanneer het abonnement ingaat of afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
Denk toch dat je uiteindelijk pech zal hebben. Het beroep op de colportagewet is verstreken, en het bedrijf heeft ongetwijfeld ergens staan dat zij ja heeft gezegd op die super aanbieding.

Daarbij heb je grote kans dat het bedrijf geeneens zaken met jou wilt doen omdat jij niets met die overeenkomst te maken hebt.

Snap me niet verkeerd, hoop dat je zus erafkomt, maar om nu met alle grootst mogelijke moeite een fout zoeken waarom er onder dit contract vandaan gekomen kan worden noem ik een beetje naïef. Zij heeft immers de fout gemaakt ja te zeggen en veels te lang gewacht met ontbinden. Denk dat de beste oplossing is: een reminder in de agenda voor volgend jaar zetten en dit als een wijze les beschouwen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
peugeot206gt schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:21:
Denk dat de beste oplossing is: een reminder in de agenda voor volgend jaar zetten en dit als een wijze les beschouwen.
waarom na 1 jaar?

En verder ben ik het helemaal met je eens, moet ze maar is normaal doen :+ Leermomentje voor haar. Maargoed daar heb ik het al met haar over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
epic_gram schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:27:
[...]

waarom na 1 jaar?

En verder ben ik het helemaal met je eens, moet ze maar is normaal doen :+ Leermomentje voor haar. Maargoed daar heb ik het al met haar over gehad.
Meestal zijn die contracten voor 1 jaar (dat was overigens een aanname, dus zou zo anders kunnen zijn).

En nogmaals, hoop dat je een weg vind om het eerder te ontbinden, alleen zie ik die kansen somber in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peugeot206gt schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:21:
Snap me niet verkeerd, hoop dat je zus erafkomt, maar om nu met alle grootst mogelijke moeite een fout zoeken waarom er onder dit contract vandaan gekomen kan worden noem ik een beetje naïef. Zij heeft immers de fout gemaakt ja te zeggen en veels te lang gewacht met ontbinden. Denk dat de beste oplossing is: een reminder in de agenda voor volgend jaar zetten en dit als een wijze les beschouwen.
Malafide praktijken vragen om stevige tegenbewegingen. Als je als bedrijf jezelf opdringt aan een ander mag je niet zeuren als die een maas vindt om er weer vanaf te komen.
peugeot206gt schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:29:
En nogmaals, hoop dat je een weg vind om het eerder te ontbinden, alleen zie ik die kansen somber in....
Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:12
Maar hoe oud is je zus, minderjarigen kunnen geen rechtsgeldig contract afsluiten.... (volgens mij)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien TravaGood als titel niet heel veel zeggend is, heb ik de titel even voor je aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Dan mag je mij en de TS toch eens uitleggen hoe jij eronderuit denkt te komen zonder dat je zelf wat op band hebt staan, en de zus dus al langer heeft gewacht als de termijn horend bij de colportagewet...

(en ja ook ik ben het met je eens dat dit soort boevenbende aangepakt moet worden, maar soms is de schuld ook be de persoon in kwestie te zoeken, en dat is in mijn ogen hier aan de hand. Zolang jij niet kan bewijzen dat hij de woorden ik ben van KPN heeft gebruikt heb je IMO in deze situatie geen poot om op te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peugeot206gt schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:48:
Dan mag je mij en de TS toch eens uitleggen hoe jij eronderuit denkt te komen zonder dat je zelf wat op band hebt staan, en de zus dus al langer heeft gewacht als de termijn horend bij de colportagewet...
Als men het op de band heeft en men heeft gelogen over de bedrijfsnaam o.i.d. is dat al een goede discussiebasis, als men niets op band heeft is het lastig te bewijzen wat de zus heeft gezegd. Als de zus zich dan herinnert KPN gehoord te hebben wordt het toch iets anders dan een simpele ja.

Je doet het nogal zwart-wit voorkomen, maar ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt. Pas als er op tape staat dat mevrouw correct is voorgelicht en ja heeft gezegd wordt het lastig, of als zij zelf het idee heeft totaal goed voorgelicht ingestemd te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit soort bedrijven werkt via bangmakerij. Ze liegen je voor of laten je iets geloven dat niet helemaal waar is, zorgen dat je toezegt (of toe lijkt te zeggen) met een contract en gaan vervolgens geld afschrijven van je rekening. Gewoon opbellen en opzeggen. Werken ze niet mee, dan zeg je dat je nooit toegezegd hebt met een ander bedrijf. Zeggen zij van wel: bewijs eisen. Laat ze maar een bandje, cd'tje of whatever opsturen waarop te horen is dat je een toezegging gedaan hebt. Als daarop aannemelijk te maken is dat je zus dacht te maken te hebben met KPN, dan is het contract überhaupt al niet rechtsgeldig.

Verder: schriftelijk en aangetekend opzeggen. Rekeningnummer laten blokkeren bij de bank en eventuele afgeschreven bedragen laten storneren. En eventueel bij een rechtswinkel langsgaan, kijken of een echte jurist (in opleiding) nog advies heeft.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bondiger wordt het bijna niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:52:
[...]

Als men het op de band heeft en men heeft gelogen over de bedrijfsnaam o.i.d. is dat al een goede discussiebasis, als men niets op band heeft is het lastig te bewijzen wat de zus heeft gezegd. Als de zus zich dan herinnert KPN gehoord te hebben wordt het toch iets anders dan een simpele ja.

Je doet het nogal zwart-wit voorkomen, maar ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt. Pas als er op tape staat dat mevrouw correct is voorgelicht en ja heeft gezegd wordt het lastig, of als zij zelf het idee heeft totaal goed voorgelicht ingestemd te hebben.
Ben ik helemaal met je eens, en volgens mij is het juist met dit soort zaken dat het behoorlijk zwart wit is.

Het bedrijf neemt delen van dat gesprek op, en in dit deel zal de naam KPN niet genoemd worden, hier zal ongetwijfeld de naam Travagood in voorkomen. (Ook dit is een aanname, en zonder die opname weet niemand dit zeker).

De brief is echter 100 procent van travagood, hierin staat duidelijk wat voor contract het is, en waarschijnlijk ook een stukje recht op ontbinden (aanname). Als je dan recht op ontbinden hebt en je wacht totdat die termijn verstreken is, en dan pas wilt ontbinden dan is het logisch dat het bedrijf hier niet mee akkoord gaat.

In dat geval heb je denk ik weinig kans van slagen meer om je gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:36:
Aangezien TravaGood als titel niet heel veel zeggend is, heb ik de titel even voor je aangepast :)
Bedankt :)
NMe schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:00:
Verder: schriftelijk en aangetekend opzeggen. Rekeningnummer laten blokkeren bij de bank en eventuele afgeschreven bedragen laten storneren. En eventueel bij een rechtswinkel langsgaan, kijken of een echte jurist (in opleiding) nog advies heeft.
Ik had inderdaad tegen haar gezegd dat ze hun rekeningnummer moet laten blokkeren bij de bank, dat gaat ze morgen doen. Een vriendin van mij studeerd toevallig rechten inderdaad, als we er niet uitkomen zal ik het bij haar voorleggen.
Wobcat schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:35:
Maar hoe oud is je zus, minderjarigen kunnen geen rechtsgeldig contract afsluiten.... (volgens mij)
Dat klopt inderdaad, maar mijn zus is 25 en woont op zichzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peugeot206gt schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:02:
In dat geval heb je denk ik weinig kans van slagen meer om je gelijk te halen.
Nee hoor, je kan je gelijk sowieso halen, want als men niets kan afschrijven is het gedaan. Dan kan er een hoop gedreigd worden, uiteindelijk kan zo'n bedrijf niets. Dat ze zelf een crimineel bandje aan elkaar knippen doet daar niets aan af; daardoor krijg je immers niet minder gelijk, dat lijkt alleen (tijdelijk) zo. Wat er in die brief staat is irrelevant, daar heeft ze nooit ja op gezegd.

Nogmaals, als dat laatste het geval is wil men koste wat kost juist uit de rechtszaal blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dit staat op hun website:

"Coulance regeling

De coulance regeling is een regeling die de opzegservice naar de klanten toe verruimt. Deze regeling gaat tot boven de minimale vereisten zoals die zijn vastgelegd in de wet.

Een collega-telecombedrijf ging ons al voor met de coulance regeling. Wij hebben dit goede voorbeeld meteen gevolgd. Wij hanteren echter geen leeftijdsrestrictie.

Geen enkel bedrijf zit te wachten op klachten. Klachten kunnen de werksfeer en de goede naam aantasten. Maar hoe eenvoudig is het niet om op een klachtenforum op internet negatieve uitspraken over een bedrijf te plaatsen?
Aan ons de schone taak onze klanten tevreden te houden!

We komen er samen uit
Bent u in het verleden door ons benaderd en bent u klant geworden terwijl u dit eigenlijk niet wilde – om wat voor reden dan ook? Ja? In dat geval gaan we samen met u de situatie bekijken. We zullen dan proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden die voor beide partijen bevredigend is."

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:09:
[...]

Nee hoor, je kan je gelijk sowieso halen, want als men niets kan afschrijven is het gedaan. Dan kan er een hoop gedreigd worden, uiteindelijk kan zo'n bedrijf niets. Dat ze zelf een crimineel bandje aan elkaar knippen doet daar niets aan af; daardoor krijg je immers niet minder gelijk, dat lijkt alleen (tijdelijk) zo.

Nogmaals, als dat laatste het geval is wil men koste wat kost juist uit de rechtszaal blijven.
Wederom met je eens op een groot aantal dingen.

Echter weet niemand hoe dat bandje klinkt, en wat erop te horen is. Ik heb vaak zat via de telefoon een contract verlengd, en dat ging altijd op een zakelijke manier. Nou weten we beide niet hoe dat bandje in de TS zijn geval is.

Is het zoals jij doet voorkomen dan kan je inderdaad zonder twijfel alles blokkeren en krijg je hooguit een hoop gedreig.

Is er wel degelijk een contract opgesteld, en is die 8 dagen opzegtermijn nu voorbij dan zou ik zeker niet alles blokkeren. In het ergste geval gaat het bedrijf zelf naar de rechtzaal en heb je een deurwaarder aan de deur staan.

Denk dat we zonder die geluidsopname niets anders kunnen doen dan speculeren wat de juiste acties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
peugeot206gt schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:16:
Denk dat we zonder die geluidsopname niets anders kunnen doen dan speculeren wat de juiste acties zijn.
Maar ik heb al wel veel gehad aan het speculeren. :) Morgen ga ik gewoon bellen en ik zie wel wat er gebeurd, hopelijk is de tekst die maximusTG hierboven postte echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Staat gewoon hier:

http://www.travagood.nl/overig/coulance-regeling

Overigens krijgt je zus waarschijnlijk gewoon waar ze voor betaald heeft;
Dit pakket:

"Pro pakket

700 bonus belminuten per maand waarvan 500 minuten in de piekuren en 200 minuten in de daluren voor slechts € 16,66 (inclusief BTW) per maand

De bonus belminuten gelden voor de eerste 5 minuten van elk gesprek. Na deze 5 minuten belt u tegen onze voordelige basistarieven.

Belt u met een voordeelnummer? Dan krijgt u na deze
5 minuten een extra korting van 15%.

Slechts € 16,66 (inclusief BTW) per maand."

Vind het ook een beetje een typisch bedrijf, maar zo op het eerste gezicht doen ze inderdaad niets anders dan goedkopere beltarieven bieden. Wat dus best interessant zou kunnen zijn als je zoveel belt dat de kosten van het abonnement bij Travagood er uit kunnen. Of als je veel korte gesprekken voert, want dan gebruik je hun "bonusminuten".
Maar ze spelen vooral in op de angst die je bij veel oudere mensen ziet, waardoor ze maar gewoon bij KPN willen blijven, maar toch ook geld willen besparen. (mn vader ook bv, die "hoort" allerlei verhalen van mensen die overstappen van telefonie naar een andere aanbieder en dat er dan "van alles" misgaat.).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
MaximusTG schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:24:
Staat gewoon hier:

http://www.travagood.nl/overig/coulance-regeling

Overigens krijgt je zus waarschijnlijk gewoon waar ze voor betaald heeft;
Dit pakket:

"Pro pakket

700 bonus belminuten per maand waarvan 500 minuten in de piekuren en 200 minuten in de daluren voor slechts € 16,66 (inclusief BTW) per maand

De bonus belminuten gelden voor de eerste 5 minuten van elk gesprek. Na deze 5 minuten belt u tegen onze voordelige basistarieven.

Belt u met een voordeelnummer? Dan krijgt u na deze
5 minuten een extra korting van 15%.

Slechts € 16,66 (inclusief BTW) per maand."

Vind het ook een beetje een typisch bedrijf, maar zo op het eerste gezicht doen ze inderdaad niets anders dan goedkopere beltarieven bieden. Wat dus best interessant zou kunnen zijn als je zoveel belt dat de kosten van het abonnement bij Travagood er uit kunnen. Of als je veel korte gesprekken voert, want dan gebruik je hun "bonusminuten".
Maar ze spelen vooral in op de angst die je bij veel oudere mensen ziet, waardoor ze maar gewoon bij KPN willen blijven, maar toch ook geld willen besparen. (mn vader ook bv, die "hoort" allerlei verhalen van mensen die overstappen van telefonie naar een andere aanbieder en dat er dan "van alles" misgaat.).
Toch vind ik het wel een beetje een twijfelachtige bedrijfsstrategie en blijkbaar ben ik niet de enige. Daarbij moet je aardig wat bellen om die €16,66 per maand eruit te halen maargoed dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:52:
[...]

Het probleem met de echte vervelende bedrijven is dat die zich simpelweg over het randje begeven.

Je kan je heel goed voordoen als KPN'er zonder de bedrijfsnaam ooit te laten vallen, of simpelweg zeggen dat je gelieerd bent aan KPN (zal waarschijnlijk in de meest ruime vorm wel zo zijn).

Identificeer je kort/snel als travagoods en hang daarna een 10 minuten voorbeeldverhaal op over een KPN-klant die je geholpen hebt KPN-kosten te besparen etc. etc. en iedereen denkt dat je vanuit KPN belde.

Wat dat soort dingen betreft kunnen ze beter in bandjes gaan knippen/plakken, dan sta je 1000x sterker als consument als dat men aankomt met smerige spreektechnieken (/NLP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Nou jongens, het is gelukt :)

Ik was vanochtend even aan het werk voor mijn hertentamen en in de tussentijd had mijn zus zelf gebelt. Het is uiteindeljk dus toch nog goed afgelopen. Misschien heb ik me wel vergist in het soort bedrijf, misschien valt het allemaal nog wel mee.

Uiteindelijk vind ik het wel een interressant topic geworden, dus hartelijk bedankt voor jullie hulp. Ook namens mijn zus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Mooi zo :).

Fijn dat het opgelost is. Ik denk dat er wel echt mensen zijn die profijt van dit bedrijf kunnen hebben -mits je als voorwaarde neemt dat ze willen blijven bellen via een KPN lijn.
Dus voor hun is het ook niet positief als dit soort semi-oplichtverhalen de wereld in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

volgens consuwijzer is het geen colportage, maar koop op afstand
Telefonische verkoop
Ook telefonische verkoop is geen colportage. Maar net als bij colportage hebt u bij telefonische verkoop een bedenktermijn. U leest er meer over bij koop op afstand.
bij koop op afstand is de bedenktijd 7 werkdagen, of
Een verkoper moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. En hij moet het adres of telefoonnummer van een helpdesk geven, zodat u weet wie u kan helpen als u een vraagt hebt. Doet de verkoper dit niet, dan krijgt u drie maanden extra bedenktijd. En let op: geeft de verkoper u deze informatie pas later? Dan hebt u vanaf dat moment weer een bedenktijd van zeven werkdagen.
en als ik zo even snel de AV op de site bekijk, staat daar niks over koop-op-afstand in.....

/edit
laat dus maar, mooi dat 't gefixt is :)

[ Voor 6% gewijzigd door J2pc op 05-03-2012 14:00 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Wij hadden 8 dagen, inclusief weekenden dus. Misschien werken ze op zaterdag dan zou het op hetzelfde neerkomen.

Pagina: 1