[Win7x64] Driver laat mijn pc crashen*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Hallo,

OK, hallo. Lees dit stuk maar want hier zit ik nu mee.
Ik heb een Radeon HD 6770, en heb mijn Windows net opnieuw geïnstalleerd. Ik wil mijn drivers installeren voor m`n videokaart, maar dan wilt mijn pc niet meer opstarten, alleen in veilige modus. Dan zet ik de driver uit dmv. Deze computer>eigenschappen>beheerbaar>beeldscherm>besturingsprogramma's.

Hij doet 't prima met standaard VGA adapter duss..

Wie weet wat te doen?! Oudere versies werken ook niet! :S

------------

EDIT: Ik doe uitvoeren>dxdiag en dan tabblad beeldscherm. Hier staat mijn videokaart niet in! Terwijl ik wel mijn VGA kabel er op heb aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2w5v8ch.png

Dit geeft ie nu an. Wat kan ik doen?

Ik heb in mijn computer een HD Radeon 6770 zitten, en heb mijn pc net gereboot.

Waarom?

Door de nieuwe driver update kon ik mijn pc niet meer opstarten.

Nou goed, nu heb ik dus een reboot gedaan, lekker alles weer geupdate behalve de driver. Ik moest mijn pc al 3x formatteren omdat ik weer die domme fout maakte.

Hoe kan ik nou een juiste driver downloaden zonder dat ik problemen ervn krijg?

Ik doe het zo:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Desktop drivers
HD series
6xxx
Windows 7 64bit.

Die driver laat mn pc dus de heletijd crashen tenzij ik in veilige modus opstart.

Word er echt gek van, want nu kan ik dus totaal geen games spelen (gamepc..)

Wie kan mij verder helpen?!

Darcey

[ Voor 33% gewijzigd door DarceyE op 04-03-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 12:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kom je dan ook uit op deze pagina? Daar staat onderaan een link naar oudere drivers. De laatste drivers schijnen niet de beste te zijn.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Ik ben nu deze dan even aan het downloaden;
http://support.amd.com/us...4-Bit%20Edition&rev=11.10

je ziet vanzelf wel of ik binnen een uur reageer of niet :'). Zo niet<weer pc crash, of ik antw in veilige modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Ik kan wel janken nu. Hij wilt weer niet opstarten na de herstart. Goddd...

Kan ik drivers verwijderen in save mode of in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Ok ik heb 'm verwijdert, even googlewerk. Maar waarom wilt mijn pc niet opstarten als ik een driver voor m`n grafische kaart heb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de overige drivers geinstalleerd/uptodate anders dan de gene die windows standaard installeerd en daarbij doel ik vooral op de chipset driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Hoe kan ik updates installeren daarvan dan? Even beginpost geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 19:15
Als je kaart stuk is wil dit ook nog wel eens gebeuren, hij start op met standaard VGA en als je de driver installeert niet meer.

edit1 Voedingsproblemen kan het ook zijn -> maar is dus 530 watt
edit2: de laatste keer dat mij dit overkwam was mijn videokaart stuk.

Als je dus geen bijzondere dingen erin hebt en die voeding is niet 5 jaar oud is de kans klein dat het de voeding is...

Wat was de reden dat je uberhaupt de eerste keer opnieuw installeerde?

[ Voor 60% gewijzigd door bastian433 op 04-03-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
En hoezo voedingsprobleem? Want mijn Radeon heeft niet precies 450W nodig. Ik heb dus een 450W van Be Quiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Ik heb trouwens 530 Watt van Be Quiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 10:22
DarceyE deze tweakers zijn hier alleen om te helpen, dus een iets mindere toon mag dan ook wel.

Kijk eens of de kaart überhaupt wel wordt herkent in apparaatbeheer, onder beeldschermadapter.

Verder is er een EDIT button en is het dus niet nodig om iedere keer een nieuw bericht te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Sorry, maar ik bedoelde niet echt om een toon aan te slaan die jullie niet aanstonden o.O En de EDIT knop vergeet ik altijd want een andere forum heeft, dat als je een nieuw bericht plaatst dat je automatisch de laatste bericht edit.

Waarom een mindere toon? :P Die snap ik niet, ik ben jullie wel heel dankbaar voor jullie hulp natuurlijk.

Nee, volgensmij had ik gepost in de beginpost dat bij apparaatbeheer alleen VGA standaartadapter staat onder Beeldschermadapter. Ik heb dus per sé een driver nodig. Alleen dan crasht mijn pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
Wat was de reden dat je uberhaupt opnieuw installeerde de eerste keer, omdat die niet opstartte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Ik wist namelijk niet dat het aan mijn drivers lag. xD. Ik hoopte dat na een flinke formatteer sessie en nieuwe instellingen hij het weer prima deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
Goed, ik denk ook niet dat het hieraan ligt, ik denk dat je een hardware probleem hebt:
Videokaarten kunnen best een beetje werken als ze half stuk zijn.

Je gaf al aan dat ook oudere drivers niet werkte.

A. videokaart stuk
B. voeding stuk (wattage genoeg afhankelijk van de rest van de pc, maar alles kan kapot)
C. videokaart zit er niet goed in, stof in de sleuf (is het een nieuwe kaart?)
D. moederbord stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 08:02
Wat gaat er precies fout met het opstarten? Wanneer crasht hij? Wat voor melding zie je dan? Een blauw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Ik Heb de pc nog niet zolang als gezegd. En naar weten zit mijn videokaart prima vast. OOk vastgeschroefd. Ook de voeding is voldoende, ruim voldoende voor mijn videokaart. Vooral omdat ik VGA aansluiting heb.

@L0we, ik zie dat Windows icoontje vlak voordat ik mijn wachtwoord kan invoeren. Als die Windows icoontje klaar is, krijg je dus dat scherm dat je je ww in kan voeren. Die laat hij eniet zien, hij valt namelijk uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
DarceyE schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:02:
Ik Heb de pc nog niet zolang als gezegd. En naar weten zit mijn videokaart prima vast. OOk vastgeschroefd. Ook de voeding is voldoende, ruim voldoende voor mijn videokaart. Vooral omdat ik VGA aansluiting heb.

@L0we, ik zie dat Windows icoontje vlak voordat ik mijn wachtwoord kan invoeren. Als die Windows icoontje klaar is, krijg je dus dat scherm dat je je ww in kan voeren. Die laat hij eniet zien, hij valt namelijk uit..
Ken je iemand met een goede pc waar je je videokaart kunt testen?
Stroomkabel niet vergeten?
valt je computer compleet uit of zie je een blauwe flits.

Kun je bij Systeem -> geavanceerd -> opstart en herstelinstellingen het vinkje de computer automatisch opnieuw opstarten uitzetten? Dan blijft een eventueel blauw scherm staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Niemand in mijn omgeving wilt testen -.- dat is het erge xD Anders had ik dit bericht hier nu niet geplaatst denk ik :p. Mijn pc valt niet volledig uit. Dat niet. Goede vraag. De fans blijven draaien alleen het beeldscherm geeft an: No Signal.

Dat onderste heb ik al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 08:02
Heb je toevallig 2 aansluitingen op je kaart? Als je de andere eens geprobeerd?

[ Voor 2% gewijzigd door L0we op 05-03-2012 13:30 . Reden: typo :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
*Titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Als mobo was geweest, dan deed veilige modus ook niet. Ik denk dat je videokaart niet helemaal lekker loopt. En als je zeker wilt weten, lijkt het me handig dat je een andere videokaartje erin doe. En dan ff gaan testen. aangezien je
Goede vraag. De fans blijven draaien alleen het beeldscherm geeft an: No Signal.
aangeeft lijkt het dat je videokaart niet goed is. Heb je tijdens je windows installatie enige foutmeldingen gehad????

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer eerst eens de oude drivers te verwijderen door middel van Driver Sweeper (tekst en uitleg in de link)
Dan nieuwe drivers, of een versie terug downloaden en installeren. Mocht het dan nog fout lopen, dan zou ik er eens aan denken om de videokaart te retouneren naar de winkel voor een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Nvidia_intel, geen foute meldingen. Wat bedoel je precies met mobo?
TheVmaster, thx.
L0we, al geprobeerd. Blijft. :(

LnC, dat ook gedaan.

Toch allemaal bedankt voor het advies. Ik ga morgen met de kaart naar Digitique, waar ik hem vandaan heb gehaald. Ze gaan 'm daar testen. Dan zullen we zien :)

Allemaal bedankt tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 12:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik wilde nog toevoegen dat het ook nog aan de kabel kan liggen, maar ik denk dat ze dat bij Digitique ook wel voor je na kunnen gaan.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou eerste eens een system restore doen ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

DarceyE schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:51:
Nvidia_intel, geen foute meldingen. Wat bedoel je precies met mobo?
Moederboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Ok. :) Ik heb trouwens mijn kaart naar Digitique gebracht. Kon even duren voordat ze getest hadden, zeiden ze. Kreeg een leenkaart, Radeon AMD HD 4870 dacht ik. Drivers geinstalleerd>Hij loopt prima. Dus het ligt aan de videokaart. Voor de geintresseerden houd ik jullie nog wel op de hoogte zodra ik weet hoe het met garantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Update:
Ik heb vandaag Digitique gebeld. Wat een bagger service daar zeg. Ik breng mijn kaart, ik zal de volgende dag gebeld worden. 2 dagen gewacht, nogmaals gebeld, zal ik 4 dagen later gebeld worden. Weer niks. Bel ik zonet, zeggen ze dat ik morgen weer moet bellen en dat waarschijnlijk mijjn kaartje het prima doet -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Update: Vandaag weer gebeld. Ik hoefde niet eens mijn naam te noemen en ze wisten al waarover het ging. Zo druk was het dus. Maar to the point: Videokaart mankeert niks. Ik vraag me dus echt af wat het is. Mijn gts450 doet het namelijk prima :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Even een paar dingen:
1) Gebruik je de 12.1 driver want die is echt bagger? Die zorgde bij mij zoveel hardnekkige crashes en BSODs dan ik W7 opnieuw heb geïnstalleerd omdat naar een oudere driver gaan niet eens meer hielp. Ik kreeg steeds de atimdag.sys BSOD of een zwart scherm dat even half terugkwam. Die driver zorgt daarvoor.
2) Voeding kan je wel uitsluiten aangezien een GTS450 meer stroom trekt dan een 6770. Verder is de voeding redelijk goed.
3) Post je gehele PC specs eens. (dus alles, CPU, mobo, ram ets met naam en toenaam) Het kan zijn dat er twee onderdelen gewoon niet goed compatibel zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
965 Quad Core AMD processor
Asus M5A78L Moederbord
De HD 6770 AMD HD kaart
Be Quiet! 530 W Pure Power L7
8gig Vengeance werkgeheugen

genoeg koeling, like 7 fans. :P Daar zit het probleem dus sowieso niet. Het zal inderdaad waarschijnlijk aan de driver liggen, of aan de moederbord. Verder zijn alle drivers up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-10 13:23

Sharky

Skamn Dippy!

Ik weet niet of dat nog steeds voorkomt, maar ik heb al twee keer een videokaart gehad (overigens beide Ati) die ik maar niet in mijn pc aan de praat kon krijgen en die in andere pc's perfect werkten. Alles geprobeerd maar het wilde gewoon niet werken. In een andere pc zonder moeite dus dat was gewoon dikke pech, misschien is hier hetzelfde aan de hand.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Pagina: 1