Splinterniew moederbord met kapotte jacks?

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-02 20:50
Hallo Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden de Asus P5G41T-M LE gekocht, en in mijn ouders PC gezet.

Jammer genoeg is er een probleem met het moederbord, mijn moederbord wil maar geen geluid leveren. Ik heb zowel de Realtek drivers die op de CD, op de Website en op de Realtek website geprobeeerd. (Wel netjes icm Driver Sweeper uiteraard) echter blijf het Realtek Audio Panel aangeven dat er geen jack zit aangesloten. Echter zitten er wel degelijk jack plugs aangesloten, ik heb verschillende poorten geprobeerd en verschillende devices. Jammer genoeg met het zelfde probleem.

Ook krijg ik ze met een Linux Live CD niet aan de praat.

Nu ben ik dus tot de conclusie gekomen dat de jacks kapot zijn (tenzij jullie anders kunnen beweren en onderbouwen uiteraard), maar ik heb geen zin om dat ding weer op te sturen en dan dagen/weken te moeten wachten totdat ik een vervangend exemplaar krijg. Mijn oude mobo is al verpatst.

Daarom voeg ik mij af, zal ik er een Jack > USB verloopje tussen zetten of een el-cheapo geluidskaart kopen van een B-Merk voor twee tientjes? De desbetreffende PC wordt alleen gebruikt voor Flash Games, door mensen die het verschil tussen een lage toon en een hoge toon amper kunnen onderscheiden, dus de kwaliteit zal geen groot probleem zijn.

Alvast Bedankt.

P.S. De reden dat dit in het Mobo forum staat en niet in het audio forum is omdat ik hoop en vraag of iemand nog suggesties heeft voor het aan de praat krijgen van de jacks.

[ Voor 6% gewijzigd door Mastermind-- op 04-03-2012 02:16 ]

There is no real life, there is just AFK.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toevallig niet disabled in het BIOS? Heb je de connectors achter in de PC gestoken of voor op de pc op de jack connectors van de kast?

[ Voor 57% gewijzigd door redfoxert op 04-03-2012 02:21 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:41
Ik heb het betreffende moederbord denk ik al vijf keer ingebouwd en nooit problemen gehad met de audio icm de originele drivers van de cd. Heb je een verse installatie van Windows gedaan of ben je op de oude gaan voortborduren? Ik zou dat testen, anders een simpel usb of pci kaartje kopen voor het gemak, aangezien je mobo anders o geruild moet worden voor een nieuw (werkend) exemplaar.

• Mastermind--
De audio is enabled in het BIOS ;)

Bedankt voor je snelle reactie!

• Mastermind--
PhaeTom schreef op zondag 04 maart 2012 @ 03:00:
Ik heb het betreffende moederbord denk ik al vijf keer ingebouwd en nooit problemen gehad met de audio icm de originele drivers van de cd. Heb je een verse installatie van Windows gedaan of ben je op de oude gaan voortborduren? Ik zou dat testen, anders een simpel usb of pci kaartje kopen voor het gemak, aangezien je mobo anders o geruild moet worden voor een nieuw (werkend) exemplaar.
Uiteraard een schone Windows installatie. Maar het kan imo niet door de installatie komen, want het werkte in Linux ook niet, en je kan veel zeggen, maar die gasten zijn best goed met out-of-the-box ondersteuning voor Realtek.

En de vraag is, wat kan ik beter doen, PCI Kaartje of USB Adapter?

Verwijderd

redfoxert schreef op zondag 04 maart 2012 @ 02:20:
Toevallig niet disabled in het BIOS? Heb je de connectors achter in de PC gestoken of voor op de pc op de jack connectors van de kast?
Er blijft nog steeds een niet onbelangrijke vraag hier zweven.
Bestaat het probleem ook met de connectors (front) van de behuizing?

Verwijderd

Ik zou het moederbord toch maar even ruilen. Naast dat dat qua oplossing netter is weet je ook niet of dit defect op zichzelf staat.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Ik zou ook een los PCI kaartje kopen, zoveel kosten deze niet tegenwoordig.

Verwijderd

word de device verder wel gezien? (lspci @ linux) & kan je naar de device een letter oid echo'en waardoor je boxen ff kraken?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 10:58 ]

• Mastermind--
Ik zag in ieder geval niets in de Windows Device manager staan, en het Realtek paneel geeft aan dat er niets is aangesloten. Het moederbord ruilen gaat niet, mijn ouders willen namelijk niet zo lang zonder PC zitten, ze maken liever wat extra kosten.

Tevens zijn er geen front connectors op de PC van mijn ouders.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
moeten er geen jumpers gezet worden om de achterkant in te schakelen. heb dat ook weleens gehad met een mobo.

Verwijderd

Wil je wel het risico lopen dat er (op termijn) mogelijk nog meer niet goed blijkt te zijn met het mobo?
Pagina: 1