3,5 jack Stereo RCA Jack naar TV zonder analoog..

Pagina: 1
Acties:

• Bluezjah
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-01 15:09
Hoi,

ik heb een Samsung 6000 serie tv gehad.. deze heeft echter geen analoge uitgang (3,5 jack Stereo RCA Jack) om mijn huidige speakerset op aan te sluiten. Ik wil het geluid van de TV hierop afspelen.
De aansluitingen die de TV wel heeft zijn: Optical audio, USB en HDMI.

Kent iemand een oplossing waarmee de stap tussen analoog en digitaal te overbruggen is? Dwz extern kastje of adapatertje erbij? 1 op 1 overzetten lijkt mij een utopie (digitaal > analoog).

Thanks

Ik vind bijvoorbeeld zoiets: http://www.onlinekabelsho...I_xiIb6y64CFYZO3god1xISZQ

Maar ik had gehoopt op een inside tip :9

[ Voor 23% gewijzigd door Bluezjah op 04-03-2012 01:11 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43

Super_ik

haklust!

laat maar, het is al laat...

[ Voor 89% gewijzigd door Super_ik op 04-03-2012 01:18 . Reden: verkeerd gelezen ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Heeft je tv wel een scart aansluiting? Dan zou je zoiets kunnen proberen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Een DAC is inderdaad het externe kastje wat je zoekt. Overigens zijn die op eBay wel wat goedkoper te vinden dan de 50 euro van de König. Overigens kan de oplossing van Nielson ook werken, echter ondersteunt niet elke TV meer Audio Out via SCART. Als het wordt ondersteunt staat het veelal in de handleiding vermeldt. Maar mogelijkheden zijn er zeker wel om voor elkaar te krijgen wat je wilt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bluezjah
@Nielson&Fear: Ik ga even graven in de handleiding. Staat erin maar niet een standaard SCART aansluiting op de TV maar zoals deze (de onderste dus)
Afbeeldingslocatie: http://i23.lulzimg.com/i/01c9ae.jpg

dan zoiets Afbeeldingslocatie: http://worldwidesatellites.com/images/yuv-rgb-scart-adapter.jpg

Vervolgens heb ik natuurlijk een tulp van 2>1 ipv 2-2 zucht..

Met de DAC kastjes van "vreemde" merken ben ik wel wat voorzichtig..

[ Voor 62% gewijzigd door Bluezjah op 04-03-2012 01:35 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welk type TV heb je? Dus het exacte type? Ik wil de manual ook wel eens doorlezen om te kijken of er iets in staat van een Audio Out via SCART. Dat de aansluiting anders is zou voor de werking niet uit hoeven maken.

• Bluezjah
@FeaR: Samsung UE32B6000 uit de manual vind ik op pagina 12-13 onder kopje 3 EXT(RGB).

Handleiding onder: http://downloadcenter.sam...N68-01968R-01Eng-0421.pdf

[ Voor 99% gewijzigd door Bluezjah op 04-03-2012 01:52 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pagina 12 staat dat "Audio L/R" als output mogelijk is. Dus dan zou je in combinatie met de meegeleverde adapter en iets als dit een uitgang kunnen creëren. Moet je alleen nog wel de kabels kopen die van RCA lopen naar wat je set heeft als aansluiting. Van RCA kan je in één simpele kabel naar 3,5mm jack. Alleen als je systeem een 3,5mm jack male als aansluiting heeft (zie je veel bij PC setjes) dan moet er nog een adapter tussen van female - female. Maar goed, volgens de handleiding kan er dus wel een analoge output gemaakt worden via de SCART.

• Nielson
Als de speakerset inderdaad een simpele 3.5mm jackplug heeft zou je ook zoiets kunnen gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinekabelshop.nl/Afbeeldingen/Afbeelding_groot/SCART-65-scart-jack-g.jpg

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als dat een output-SCART is zou dat ook moeten werken inderdaad.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik zou toch kiezen voor een DAC. Die SCART optie gaat alleen voor de interne tuner werken, dus niet voor eventuele extra apparatuur zoals bijvoorbeeld een console. Daarnaast zal vrijwel elke externe DAC een beter geluid geven.

De optische uitgang stuurt wel alles uit (iig stereo)

[ Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 04-03-2012 14:12 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik heb hiervoor een Muse DAC gekocht, werkt perfect :)

• Nielson
Ben eigenlijk ook wel benieuwd om wat voor een speakerset het nu gaat, als bij wijze van spreken een dac net zo duur is als z'n set is het misschien handiger om het geld in een nieuwe speakerset of receiver te stoppen.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38

scorpie

Supra Addict

Kun je met zo'n Samsung tv dan nog wel het geluid van die extern aangesloten speakers bedienen met je afstandsbediening?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Bluezjah
De set is van Scandyna Minipods met een sub+versterker ball 2.1.
Ik heb een kabel waarmee het nu zou kunnen even testen meld ik zo weer :)

• Bluezjah
Inderdaad geen Playstation geluid :( maar wel TV geluid :-).

Verwijderd

Bluezjah schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:33:
De set is van Scandyna Minipods met een sub+versterker ball 2.1.
Ik heb een kabel waarmee het nu zou kunnen even testen meld ik zo weer :)
In dat geval zou ik een goede dac kopen, heb je meteen een beter geluid dan wat je anders zou hebben en met zo'n set gaat kwaliteit voor lijkt mij.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

scorpie schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:26:
Kun je met zo'n Samsung tv dan nog wel het geluid van die extern aangesloten speakers bedienen met je afstandsbediening?
De optische uitgang is eigenlijk altijd vast. Hoofdtelefoon uit zou het wel kunnen, die zit wel weer op de nieuwere series.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1