Toon posts:

EVGA Geforce 550 Ti DVI -> HDMI geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST

Ik heb mijn DVI -> HDMI kabel laten zitten en gewoon een 3,5 jack naar tulp in mijn TV gedaan. Helaas werkte dit niet want de EDID geeft dus aan dat mijn TV geluid krijgt via HDMI (kabel via DVI dus) maar aangezien dat niet lukt kreeg ik geen geluid (schakelt dus automatisch de stereo tulp uit).

Wat je dus moet doen is de EDID laten denken dat de TV gewoon een DVI aansluiting heeft en dan opent hij automatisch weer de stereo tulp.

Hier de pagina waarin het word uitgelegt http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=99932

Asus P5K SE
Intel Q6600 2,4
Geforce 550 Ti FSB
Windows 7 x64
4GB DDR2 800mhz

Beste tweakers,

Ik heb een Geforce 550 Ti gekocht met 2 x DVI en 1 x mini HDMI gekocht.
Nu gebruik ik mijn pc vaak om films en spellen te kijken/spelen op mijn Philips 32 inch HDTV maar sinds mijn nieuwe kaart heb ik geen geluid en hoor ik alleen maar een raar getik op mijn PC.

Mijn TV is aangesloten via een DVI naar HDMI kabel. Het beeld werkt perfect en ziet er in HD fantastisch uit maar het geluid hoor ik niet.

Zelfs als ik mijn geluid via mijn moederkaart (groen) een tulp stekkertje in de FRONT aansluiting steekt hoor ik geen geluid wanneer mijn TV op HDMI 1 staat. Als ik deze op EXT3 (FRONT) zet dan hoor ik mijn geluid wel dus deze kabel werkt ook gewoon normaal.

Mijn geluidskaart zit dus ingebouwd op mijn Asus P5K SE moederkaart.
Bij het Nvidia config scherm krijg ik bij digitale audio instellen wel op de DVI 2 mijn Philips TV te zien en kan ik ook selecteren.

Wat doe ik hier verkeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 03:37 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Rechtermuistoets op je speakertje rechts onder klikken en dan kiezen voor afspeelapparaten, en daar zet je je standaard afspeelapparaat op Nvidia HDMI out ( of iets dergelijks dan ).

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan maar het enige wat ik dan hoor op mijn TV is een raar getik heel de tijd...TIK..TIK..TIK..TIK!
De 3D kaart krijg toch het geluid gewoon binnen via de PCI-E aansluiting want er zit voor de rest geen aansluiting op de kaart. Dat rare getik betekend toch dat er wel een soort geluid doorheen gaat lijkt me.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Je hebt het beeld aangesloten via dvi naar hdmi en daar zit het probleem dvi bevat geen geluid dus kan de hdmi output ook nooit geluid bevaten.
Gewoon een hdmi-mini naar hdmi kabel regelen en dat is het probleem opgelost lijkt me.

De reden dat je het via tulp wel hoort is dat je daar wel een audio signaal overheenstuurt.

Toevalig ben ik zelf bezig met mijn media center aan te sluiten op een oude crt tv :D

[ Voor 28% gewijzigd door maarten12100 op 05-03-2012 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties...je heb helemaal gelijk ;) ...zo ontzettend stom van mij maar ook hartstikke logisch natuurlijk. Stom dat ik dit niet eerder opgemerkt heb.

Wel vreemd dat Nvidia wel merkt via DVI dat ik geluid op mijn Philips TV kan afspelen.
Waarom geven ze dat dan wel aan in Digitale Audio instellen?

DVI 1 -> No audio capable display available
DVI 2 -> Philips TV
HDMI -> No audio capable display available

Het is toch vreemd als je geen audio kan versturen via DVI dat het wel in het scherm terecht komt. Waarom is dat dan?

OPGELOST

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 03:40 ]