Kwalitatief goede speakerset gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
Beste allemaal,

Mijn oude speakerset uit 2008 begint het langzaam maar zeker te begeven, zodra ik muziek start moet ik eerst het volume flink opschroeven voordat er door middel van een plop uiteindelijk de speakers geluid geven.
Daarna is er niks meer aan de hand en kan de volumeknop weer naar beneden, echter heb ik het gevoel dat het setje niet lang meer houd... :'(

Nu is mijn vraag, ik ben opzoek naar een leuk, kwalitatief goede set voor mijn computer.
Het mag uiteraard meer kosten mits de kwaliteit hier ook naar is, ik wil er enkele jaren mee vooruit kunnen.
Uiteraard met een mooi helder geluid en een diepe bass.
Het gaat om een 2.1 set.

Kunnen jullie mij hierin adviseren, welke set ik het beste kan nemen?
Zelf zat ik te denken aan de Logitech Z623 maar wellicht hebben jullie een beter voorstel... ;)

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wil je jaaaaren vooruit kunnen zou ik voor een focal setupje gaan. Dan betaal je ook wat, maar heb je ook wat.
Als je het Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47 eens doorbladert kom je heel veel gave setupjes tegen, waaronder deze: http://www.focalprofessional.com/en/cms-line/cms-65.php

Wat is je exacte budget? Heb je reviews gelezen? etc...

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Is het niet beter om gewoon een vraagadvertentie te plaatsen? Ik denk dat je daar meer kans hebt op resultaat.

Succes met de zoektocht iig.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

focal m-audio dsm3

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Laatst online: 04-08 14:27
Ik zweer t bij m'n M-Audio AV-40's.

[ Voor 53% gewijzigd door sjhgvr op 03-03-2012 21:25 . Reden: Pricewatch link added ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
Sorry, wellicht is mijn openingspost een beetje onduidelijk...
Ik ben opzoek naar een 2.1 set voor mijn computer, dus 2 speakers en een subwoofer.

[ Voor 17% gewijzigd door Unknown90 op 03-03-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
KilianS schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:32:
Sorry, wellicht is mijn openingspost een beetje onduidelijk...
Ik ben opzoek naar een 2.1 set, dus 2 speakers en een subwoofer.
Waarom wil je er per-se een subwoofer bij?
Ik kom van een Logitech Z-680 (5.1 met flinke sub) en ja daar kwam/komt een geluid uit :P
Die AV-40's daar komt inderdaad niet zoveel bas uit, maar vergeleken met die logitech is het geluid zoooo veel beter, en die bas mis ik niet eens. Het geluid "klopt precies".
Sterker nog, de bass-boost van mijn AV-40's staat UIT!
De Z-680 hangt nu als 2.1 aan de pc van m'n vriendin.

Edit (wat extra info);

Ik heb de MKI versie, zover ik weet is tegenwoordig alleen nog de MKII versie in de omloop. (Geen bass-boost, vast netkabel, geen AC-select)
Twee van m'n beste vrienden waren verkocht toen ze ze hier hoorden, en hebben ze nu zelf ook staan :)
Een nadeel is wel dat ze best "bulky" zijn, en op oorhoogte moeten staan (hier staan ze op 2 bloempotten, misstaat niet).
Maar dan heb je ook wat ;)

[ Voor 24% gewijzigd door sjhgvr op 03-03-2012 21:46 ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
Jammer dat de Z-680 niet meer in productie is.
Eigenlijk vind ik het ook zonde, aangezien voor mijn computer 2.1 voldoende is.
Maar daarnaast ik 5.1 ook beter qua geluid en subwoofer.

Gezien bijvoorbeeld:
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital
pricewatch: Logitech Speaker System Z623

Dan vraag ik mij af, is het (bijna) 200 euro meer waard, heb ik dan beter geluid, een mooiere bass, betere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Voor dit soort topics hebben we Aankoopadviesforum (bèta). Het zou overigens handig zijn om ook een budget te vermelden. Op deze manier wordt een advies geven wel erg lastig.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 03-03-2012 22:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
In principe is mijn budget maximum € 500,- maar zoals eerder vermeld verwacht ik hier dan wel goede kwaliteit, welke enkele jaren mee kan gaan...

Zoals vermeld in mijn laatste reactie, zit tussen beide bijna € 200,- verschil, maar is dat het ook waard?
Bose is veelal duurder, maar verschilt het veel van Logitech?

Daar zoek ik advies in, welke keuze is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Over Bose is op dit forum meer dan genoeg te lezen. Merendeel van de mensen hier vind Bose maar overrated en het geld niet waard. Dus voor 500 euro zou ik verder kijken. Maar ik zou eerste eens voor jezelf vaststellen wat je wilt: 2.0, 2.1 of 5.1. Dat maakt de keuze al een stuk makkelijker. Nu valt daar niets zinnigs over te zeggen. Als je veel film kijkt en games speelt dan kan 5.1 leuk zijn. Als je vooral muziek luistert dan is 2.0 of 2.1 de enige goede keuze. Voor 500 euro kan je namelijk alle kanten op, maar als je zelf niet weet wat je wilt kan je ook de verkeerde kant op gaan.

De Z-5500 (die nu is vervangen voor de Z906) is zo duur omdat er een betere versterker in zit, digitale ingangen en natuurlijk drie speakers meer. Je zet ook het topmodel van Logitech tegen een simpele 2.1. Die vergelijking kan je niet maken. En of het 200 euro meer waard is hangt dus van je eisen af van wat je er mee wilt doen. Persoonlijk zou ik voor 500 euro liever een setje leuke actieve monitoren neerzetten of een losse versterker met speakers. Maar daar geld ook weer dat het wel aan je eisen moet voldoen, als je van lekker veel opgeblazen laag houdt dan kan je een Logitech kopen. Wil je natuurgetrouw geluid dan is een set actieve monitoren een betere keuze.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen.
Ik geef aan dat ik mijn AV-40's (van ong 100 eur) veel beter vind dan mijn z-680 (welke veel duurder was, en te vergelijken is met de top-set van logitech nu (z-5500)) 8)7

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik sluit me deels aan bij hetgeen FeaR zegt.

Ik heb al jaren mijn oude versterker aan de PC hangen en inmiddels zitten daar KEF's iQ3 op aangesloten. Die laatste kosten echter nogal wat dus waarom niet met wat goedkopere speakers beginnen?

In de Correct koopjeskelder staan hele leuke (overjarige) sets voor een leuk prijsje.

ARME AOW’er

Pagina: 1