Alternatief voor WOL

Pagina: 1
Acties:

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 16:40
hallo mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende probleem.

mijn broer heefd een Iomega NAS zonder WOL ondersteuning via wat wij bestanden delen.
het probleem is nu alleen dat hij eerst handmatig de NAS aan moet zetten of de hele dag aan moet laten staan (wat niet erg zuinig is).
vreemd genoeg kunnen we wel via internet de nas uitzetten maar dus niet meer aan.
nou hebben we even gekeken en als je de stekker er uit trekt en weer aansluit dan schiet de nas aan.

ik heb in amerika wel een netwerk stekkerdoos gevonden waarmee ik via internet de stroom er af kan halen en er weer op kan zetten (waardoor de NAS dus aansprint) maar dit grapje was rond de 200 euro en dan nog eens met amerikaanse stekers ook wat ook weer geld kost om om te zetten.

nu voor mijn vraag hebben jullie een idee om op relatief goedkope manier via internet de stroom van de nas te kunnen halen en er weer op te zetten?

voor overige informatie de nas is een Iomega StorCenter ix2-200 (niet de cloud edition)

Verwijderd

Jij zoekt een IP Power Switch / PDU (met die term kan je zelf verder zoeken)

Of iets zelf maken; http://samenkopen.net/action_product/388589/411007

• computerjunky
bedankt ik ga even op zoek of er iets betaalbaars is

Verwijderd

Waarschijnlijk betaalbaarder is die schij(f/ven) uit de Iomega NAS te trekken en in een Atom gebaseerde FreeNAS server proppen.

Standaard ondersteuning voor WOL en doorgaans betere snelheden.

Je zou ook nog kunnen kijken of je een SmartUPS goedkoop kunt vinden met een netwerkkaart in het SmartSlot. Maar zo'n UPS verbruikt gemiddeld 30W, dus dan kan je net zo goed je NAS aan laten staan.

Heeft die Iomega geen power-down optie voor de HDD's?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 11:56 ]

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
klik aan klik uit? gamma of praxis etc..

-edit-

• computerjunky
van alle systeemen die ik tot nu toe gevonden heb is een optie van ebay het goedkoopste (110 euro) maar ook daar moet nog stevig aan gesoldeerd worden omdat het een US stekker systeem is.

ja de hdd's hebben wel een power down maar het kastje bijft alsnog stroom gebruiken.

@ nike maar niet via internet bestuurbaar :)

ik krijg zo het nare gevoel dat het gewoon een duur grapje blijft en dat ik beter kan wachten tot de harde schijven weer in prijs zakken (if ever) en dan een nas met WOL support kopen.

Verwijderd

Of een ander type kopen:
Quote:
"The Iomega StorCenter now supports Wake on LAN. Wake On LAN powers on
your Iomega StorCenter when a specific signal is sent over the network.
This is supported on px12-350r (ix12), px4-300r, px4-300d, and px6-300d only."

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je niet bang bent voor wat soldeer- en hackwerk zijn er nog wel goedkopere oplossingen. Je kunt een I/O pin van een simpel linux bordje gebruiken om de aan/uit schakelaar van je NAS te bedienen.
Het eenvoudigste routertje waarop je OpenWRT kunt plaatsen bijvoorbeeld, waarna je dan een ledje misbruikt om de NAS te schakelen. Of misschien kun je je huidige router wel gebruiken.
Wat duurder is een Raspberry PI, maar dan heb je ook een hele zwik vrij programmeerbare I/O.

(Voor je aan zoiets begint eerst even de spanning tussen de contactpunten van de schakelaar meten, en als het lukt ook de schakelstroom. Zijn dit hoge waarden, dan wordt het al lastiger).

• BLACKfm
  • Laatst online: 19-02 15:09

BLACKfm

O_o

offtopic:
Ik weet niet hoe vaak je de boel aan en uit wil gooien, maar het lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur als je op onorthodoxe methodes steeds de nas uit zet.
Pagina: 1