[Multi] Gotham City Impostors

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Topicstarter
Er was nog geen topic voor deze game voor zover ik kan zien, dus here we go!
Afbeeldingslocatie: http://www.buzzfocus.com/wp-content/uploads/2011/08/gotham-city-imposters.jpg

Ontwikkelaar: Monolith (bekend van Blood, Tron 2.0, Condemned, FEAR, No One Lives Forever, Shogo)
Uitgever: Warner Bros. Interactive
Release date: 07/02/2012
Platformen: PC, Xbox Live Arcade, Playstation Network
Prijs: ~15 euro, 1200 MS points, free2play op de PC
Site: http://www.gothamcityimpostors.com/
Metacritic scores: X360, PC, PS3
GCI Wiki

Wat is Gotham City Impostors?
Gotham City Impostors is een first person shooter waarbij teams die zich verkleden als de Joker of als Batman tegen elkaar strijden. De game legt de nadruk op veel karaktervariatie met een knipoog. Zo kun je je snel verplaatsen met een glider of op rolschaatsen, jezelf onzichtbaar maken of mensen spotten met speciale goggles, rondlopen als een slome, maar sterke vetzak of juist als een snelle, maar zwakke atleet. En veel meer!

Welke gamemodes zijn er?
- Team Deathmatch: standaard TDM. Scorelimiet van 75.
- Fumigation: capture and hold gamemode. Verover 3 punten op de map. Ieder team begint op 50%. Zodra je 2 of meer punten hebt, verschuiven de percentages naar jouw voordeel. Bij 100% win je.
- Psych Warfare: op de map spawnt een batterij die je naar een bepaald punt moet brengen en dan moet verdedigen voor een bepaalde tijd. Bij succes krijgt je team een punt en begin je weer van voor af aan.
- Bounty Hunter: lijkt op Kill Confirmed uit Moder Warfare 3. Als je iemand doodmaakt, laat ie een muntje achter. Je moet de muntjes oppakken om punten te scoren.

Welke mogelijkheden zijn er allemaal qua karakter customisatie?
Hier in ieder geval de belangrijkste dingen. Zie de wiki voor alle details en mogelijkheden.

Wapens:
Je kan twee wapens tegelijk meedragen. Op elke wapen kan je ook een mod zetten zoals een scope of extended mags. De volledige lijst:

Heavy weapons: Shredder, Jackhammer, Deep Freezer
Rifles: Dawn Patrol, Partisan, Huntsman,
SMG's: Gatekeeper, Desperado
Sniper rifles: The Marshal, Buccaneer, Bear-Stalker
Shotguns: Persuader, Chaperone
Launchers: Thunder Dragon, Bombadier
Assistance: Motivator (geeft teamates buffs)

Support items:
De naam zegt het al, deze items helpen bij het asserten van dominance. Denk hierbij aan granaten, maar ook aan body armor.

Gadgets:
Deze items helpen je voornamelijk om beter door de levels te bewegen, zoals rolschaatsen, een glider en springveren.

Fun Facts:
De fun facts zijn een beetje als de perks uit Call of Duty. Je kan er twee tegelijk hebben uit twee verschillende categorieën.

Rampages:
Zie dit als kill- en deathstreak rewards. Je ontvangt dan voor een bepaalde tijd een bonus zoals extra damage doen of minder damage ontvangen, tegenstander zichtbaar op de minimap voor je team of jouw team onzichtbaar op de minimap. Je kan kiezen of je dit na een bepaald aantal kills wilt hebben, nadat je een bepaalde hoeveelheid damage doet of nadat je aantal keer achter elkaar het lootje hebt gelegd.

Body types:
Je body type bepaalt hoe snel je loopt, je hp, je melee damage, hoe groot je hitboxes zijn en hoe erg de heavy weapons je loopsnelheid vertragen.

Van klein naar groot: Speedy -> Nimble -> Though -> Burly -> Mighty

Psych Profile:
Ook een soort van perk, maar het geeft je zowel een voordeel als een nadeel. Je kan er ook voor te kiezen om geen voordeel en nadeel te hebben (In Denial).

Gangs:
Als het goed doet in een bepaald level, kan je gevraagd worden voor de gang die bij dat level hoort. Dan je de reputatie binnen die gang levelen voor extra calling card unlocks. Je kan een gang leaven of wisselen van gang en je reputatie bij je oude gang wordt dan onthouden.

Wat zijn promotions?
Elke honderd levels kan je een promotie krijgen. Je gaat dan verder op lvl101 bijvoorbeeld, maar je verliest wel bijna al je unlocks behalve de weapon camos. Omdat je niet alles kan unlocken elke 100 levels, kan je hiermee weer overnieuw beginnen als je foute dingen hebt unlocked. En je krijgt uiteraard wat extra dingetjes bij elke promotie zoals extra mogelijkheden voor je calling card (je logo als het ware).

Wat zijn die hartjes en cadeautjes in de levels?
De hartjes zijn plaatsen waar je ammo en hp (veel sneller dan je passive hp regen) bijgevuld worden. De cadeautjes kun je oppakken voor een tijdelijke bonus zoals minder damage ontvangen. In de free2play versie kunnen er ook calling cards inzitten (volgens mij zat dat niet in de betaalde versie).

Is er een demo?
Je kan de game gratis proberen voor een uur op de X360 en PS3. De game is gratis te spelen via steam op de PC.

Zijn er dedicated servers?
Ja en nee. De game werkt via matchmaking en soms wordt je lobby op een dedicated server geplaatst en soms gaat het via peer2peer.

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.gothamcityimpostors.com/images/igallery/resized/201-300/Screenshot417-254-800-600-80.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gothamcityimpostors.com/images/igallery/resized/201-300/Screenshot599-259-800-600-80.jpg

Videos

Gametrailer review

Intro/trailer:

Totalbiscuit WTFish:

El Presador:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0HPq3yspDss]

ONS1AUGH7:

Eigen filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0L_TjGXA5Pg&]

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 02-09-2012 16:59 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig met de trial. Ik vind het een toffe game. Hit reg op de Xbox is fenomenaal voor P2P. Ik haal denk ik de full game. Niet dat ik denk hem enorm vaak te spelen maar ik vind Batman gaaf, het ontwikkelen van zo een grappige shooter te midden van al het serieuze geknal leuk en divebomben na een rolschaats jump dik. :)

Speel jij PC Gundo? En heb je al ervaring met de perks e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 07:22:
Ben nu bezig met de trial. Ik vind het een toffe game. Hit reg op de Xbox is fenomenaal voor P2P. Ik haal denk ik de full game. Niet dat ik denk hem enorm vaak te spelen maar ik vind Batman gaaf, het ontwikkelen van zo een grappige shooter te midden van al het serieuze geknal leuk en divebomben na een rolschaats jump dik. :)

Speel jij PC Gundo? En heb je al ervaring met de perks e.d. ?
Ik speel op de PC. Qua perks zou ik Hard Target (immuun voor headshots) en Horse Healthy (meer hp en snellere hp regen van abilities) nemen om mee te beginnen. Dat zijn toch wel de to go perks in deze game die altijd werken. Wallflower is ook handig als counter tegen bijvoorbeeld targeting goggles, maar niet iedereen gebruikt die, dus die zou ik later unlocken.

Verder is het een leuke game ja. Er zijn echter nog twee dingen die het niet een omgmustbuy game maken: geen join in progress (komt in de volgende patch) en een lage FoV op de PC (het veranderen komt heel misschien). Ik heb de trial gespeeld op de PS3 en daar is het niet zo erg omdat ik op de tv speel, maar achter een monitor op de PC is het een beetje misselijkmakend en daardoor kan ik het niet lang achter elkaar spelen. Lage FoV + movement based game = :r helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zojuist PC gekocht, dat was weer 15 euro down the drain. Sprint -> shoot kan niet, bij default toggle crouch/aim, 10 minuten wachten tot er eens ene match begint waarbij aan het begin 3 leaven en je speelt 10 minuten 1 vs 3, het NIET kunnen muten standaard van die kiddies die maar beetje rondgillen over de microfoon. Van het 1,5 uurtje spelen 70% van de tijd in een lobby gewacht tot er spelers zijn.

Ik hoop serieus dat de PS3 versie iets beter is, de PC is de game niet bepaald 15 euro waard.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen join in progress is wel vrij brak ja. In de 3 potjes die ik van de trial heb gespeeld heeft niemand gequit dus was dat me niet opgevallen.

Bedankt voor je tips mbt perks. Bind zo mijn rolschaatsen onder om te kijken hoe die werken.

Top dat je een mooie TS hebt gemaakt trouwens. :)

Edit: Minder dat de servers van WBID down zijn. Ik ga maar even MW3 doen. De rolschaatsen denk ik er maar even bij. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
SinergyX schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:31:
Zojuist PC gekocht, dat was weer 15 euro down the drain. Sprint -> shoot kan niet, bij default toggle crouch/aim, 10 minuten wachten tot er eens ene match begint waarbij aan het begin 3 leaven en je speelt 10 minuten 1 vs 3, het NIET kunnen muten standaard van die kiddies die maar beetje rondgillen over de microfoon. Van het 1,5 uurtje spelen 70% van de tijd in een lobby gewacht tot er spelers zijn.

Ik hoop serieus dat de PS3 versie iets beter is, de PC is de game niet bepaald 15 euro waard.
Dat niet kunnen joinen in progress is me nog steeds een raadsel waarom dat er niet vanaf het begin inzat ja. 1v4 potjes zijn wel vervelend. Verder vind ik zelf altijd wel een snel medespelers, vooral met TDM wat het populairst is (en ook wel het leukst in deze game).

En muten kan via dat gare Windows Live overlay:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=we5UfTSM7Zg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach de PS3 versie heeft nog nut, wil je je PS3 resetten, gewoon vanuit hoofdmenu -> unlock full game doen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cheaters zijn inmiddels ook gearriveerd...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/My2f2beLsrzDdgMPz9gJDqLL/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:08:
Cheaters zijn inmiddels ook gearriveerd...
Cheaters met een KD van 0,5? Wat voor top cheat had hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk even naar z'n level en exp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:31:
Kijk even naar z'n level en exp ;)
Yey... Elke game heeft cheaters, maar hopelijk blijven ze hier weg en houden de weinige het bij lvl hacks :p

PC versie heeft inmiddels z'n patch gehad voor join in progress en improved matchmaking (zelf nog niet gespeeld). Alleen de PS3 versie heeft die patch nog niet gehad nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah dat zag ik eerst niet. Maar goed beter een levelhack dan een wallhack zeg ik altijd maar. :P

Heb ondertussen wat meer gespeeld. Ben lvl 8 volgens mij (net tweede perk en lichaampje mogen kiezen). Vind het best geinig spelen en zie dat je er goed in kan worden (al zijn veel tegenstanders, ook van hoge rang echt slecht in schieten :P). Ik vind vooral de afwisseling van 'crazy' wapens en perks echt cool. Voor mij een top snackgame die ik tussendoor doe als ik niet met vrienden MW3/BF3 of alleen ME3 speel. In van die stiekeme kwartiertjes dat je eigenlijk moet stofzuigen zeg maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
De game is nu 50% goedkoper op steam tot 1 april.

En er is nu een FoV slider op de pc versie. AWWWWWW YEAAAAA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
En hoe zit dat met die XP boost DLC? Ik ben daar normaal echt allergisch voor, maar hoe werkt dat bij deze game?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel van het weekend ook gekocht best komisch (intro en de voices die je kan kiezen).
Alleen jammer dat dit weer gewoon een 13 in een dozijn is. Hoewel het gelukkig geen pay2win is.

leuk om ff tijd te doden maar ben bang dat dit me niet heel lang gaat boeien omdat er maar zeer weinig maps zijn, en de hoeveelheid dat "connection lost" voorkomt (en is voorspelbaar!) begint behoorlijk te irriteren.

@Crimson: Xp boost zijn er in twee varianten. 1) zelf / 2) team.
Je krijgt gewoon meer xp als je de DLC koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Even een titelfix gedaan :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Even een grote rotschop naar boven. :)

De game is nu free2play op steam. Geen Games for Windows Live meer en de game is exact hetzelfde als de normale versie dus geen pay2win. Hoewel je wel dikke xp boosters en weapon starter packs krijgt als je ook de betaalde versie hebt, klein goedmakertje omdat de stats niet overgedragen zijn. Maar alles unlocked redelijk snel zonder boosters of shortcut packs (vergelijkbaar met je normale AAA-shooter).

http://store.steampowered.com/app/206210/

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 01-09-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:54
Ik was wel enthousiast toen ik hoorde dat de game Free to Play was geworden. Ik heb er nu zo'n vijf uur opzitten en ik vermaak me er toch wel mee. Ik vind alleen het aantal wapens een beetje schaars en ook het aantal maps. Ik merk wel dat ik vrijwel eigenlijk altijd bovenaaan sta, ik kill die lui zo makkelijk :P Misschien omdat ik van Battlefield 3 af kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
vinom schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:59:
Ik was wel enthousiast toen ik hoorde dat de game Free to Play was geworden. Ik heb er nu zo'n vijf uur opzitten en ik vermaak me er toch wel mee. Ik vind alleen het aantal wapens een beetje schaars en ook het aantal maps. Ik merk wel dat ik vrijwel eigenlijk altijd bovenaaan sta, ik kill die lui zo makkelijk :P Misschien omdat ik van Battlefield 3 af kom.
Tja, GCI vind ik toch wat minder random dan bijvoorbeeld een CoD of BF3 en als je een beetje weet wat je doet sta je vrij vaak bovenaan, vooral met alle nieuwe spelers. :)

Het magere aantal wapens vind ik niet storend. Ze hebben van elke variatie wel een wapen in plaats van bijvoorbeeld 20 volauto assault rifles die wat minder van elkaar verschillen. En hopelijk komen er nog wat meer meer maps in de toekomst, want het zijn er niet al te veel op dit moment ja.

Wel grappig dat er nu zo'n vijf tot zeven duizend spelers spelen. Dat was met de betaalde versie wel anders (<500 op steam). Helaas gaat het ook een beetje ten koste van de connecties. Toch wat meer lag en spelers die disconnecten dan in de betaalde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

vinom schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:59:
Same here, sta altijd wel in de top 3. Niet erg natuurlijk, nu nog een goede server browser en betere servers en het wordt echt een goed spel :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Kreeg onlangs een kortingscode waar ik verder toch niets mee doe. Met deze code kun je voor €4,99 de PS3 versie van de game oppikken in de PSN store.
NF3Q-TNNQ-H67A

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Hier staan precies wel zeer weinig reacties :)

Deze week voor het eerst het spel gespeeld (nadat ik het een paar weken geleden gedownload had via Steam) en het ligt compleet in mijn genre. Games zoals TF2, BattleField Heroes, MicroVolts, QPang, ... hebben vroeger ook goed bij mij gescoord en nu ik wat afwisseling wou na de hele tijd BF3 te spelen hierop gekomen.

Het spel zit goed in elkaar en is nog F2P ook, echt leuk :D
Pagina: 1