AC Ryan PlayOn HD 2 Mini vs Mede8er MED400X2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Op internet is natuurlijk van alles te vinden over mediaspelers, maar welke van deze twee is het best en heeft nu de mooiste interface?

Ik ben op zoek naar een ander mediaspeler. Ik heb nu een Netgoear NTV350, maar die speelt weer geen bluraystructuur af. Ik wil namelijk extra's en promo's kunnen kijken op mijn media speler.

De ac ryan word wel vaak gereviewed, maar de mede8er niet, maar zijn de userscores wel weer hoog.

Wat is nu wijsheid. Redcoon verkoopt de mede8er met wifi dongle voor 99 euro. De acryan is wat goedkoper. En welke is volledig nederlands, bij Redcoon geven ze bij de normale mede8er wel nederlands model aan, maar niet bij het actie model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 20:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt meer onder aankoopadvies. Even een move [MSH] -> [LCD] zodat je wat meer respons krijgt! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Grappig, enkele maanden geleden stond ik voor dezelfde vraag. Ik heb beide spelers getest. Mijn bevindingen:

Mede8or:

Op internet veel positieve commentaren over de interface. Hoe gebruikersvriendelijk deze ook mag zijn, ik vind hem iets te scheeuwerig c.q. trendy.
Eerste filmpje gekeken: ik druk op afspelen: meteen een volledige vastloper. Geen goed begin. Stekker eruit en maar weer opnieuw proberen. Toen ging het wel goed en zo een eerste filmpje gekeken. Doet wat ie moet doen, maar viel me wel op dat de speler ontzettend warm wordt! Door de relatief verouderde chip ontbreekt ook de mogelijkheid voor Youtube streaming. Al met al geen goed gevoel. Conclusie: netjes ingepakt en retour naar de winkel (kabels e.d. waren niet uitgepakt).

Dan de AC Ryan:

Hoewel deze zeker in het begin de nodige (software)problemen had, zijn er de afgelopen maanden veel firmware updates gekomen en is alles echt sterk verbeterd. Interface: eenvoudig qua opzet, maar rijk aan opties, je kunt echt veel dingen naar je wens instellen. Geen hippe balk waarmee je door je films heen kunt scrollen, maar dit mis ik niet echt, je zet immers je filmpje aan en dan doe je er verder niks meer mee.
In tegenstelling tot de Mede8or is de warmteproductie bijna nihil.

Minpunt is misschien dat het lettertype van het menu vrij klein is (dit is volgens mij niet in te stellen) en men dus soms iets dichter bij de tv moet buigen zodat men kan zien wat men doet.
Ook heb ik niet altijd een soepel beeld bij dvd films, maar dit is volgens mij ook een instelling waar ik een keer achteraan moet. Je ziet het vooral bij lange camerabewegingen, het beeld schokt dan ietsjes. Niet heel storend, maar toch...

Maar al met al kan ik je Ac Ryan zeker aanbevelen!

Edit: lees net dat ik de 400X2 dezelfde chip heeft als de AC Ryan. Waarschijnlijk is mijn vergelijking gebaseerd op de 400X (dus zonder 2). Dat geeft wellicht een ander licht op de zaak. Excuus.

[ Voor 5% gewijzigd door Bonkdoos op 07-03-2012 17:55 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51
Hebben de door jouw genoemde speler wel volledige Blu-Ray ondersteuning. Ik verwacht het niet, alleen BD-Lite volgens mij.
Bij BD-Lite krijg je een lijst te zien met beschikbare titels (en hoofdstukken) van een Blu-ray. Je moet dus gokken van de extra's en promo's zijn. Tenminste dat is BD-Lite uivoering van Dune. Ik ga er vanuit dat andere merken het op een soortgelijke manier doen.

Mediaspeler met echte Blu-Ray ondersteuning zijn de Dune Smart-serie en de Popcorn Hour A-300/C-300.
Ook de Netgear 550 zou volledig Blu-Ray moeten ondersteunen