Hallo,
Ik heb sinds korte tijd een instabiel systeem.
Specs:
Core 2 Extreme QX9650 3.0 ghz
8 GB Corsair DDR3-1600 CL9-9-9-24 @ 2T (stabiel)
XFX nForce 790i Ultra SLI
Asus HD6950 met 6970 shader count @ 880/1375 1.050 v
Thermaltake Toughpower 750W <- = denk ik de boosdoener!
Cooling:
EK-Supreme HF - Nickel
EK-CoolStream RAD XT (340)
Yate Loon D12SH (2200rpm
EK-DCP 4.0 (Pump)
Overklok:
Processor heeft 2 maanden stabiel gedraaid op 4.12 ghz
Nu mijn probleem..
Heb dit systeem nu zo'n 3 á 4 maanden draaien en had nooit crashes op 4.12 ghz en is uitermate stabiel op 1.76 vcore geweest met Intel Burn Test / 20 runs / 4 cores / Very high setting. Werd max 97 graadjes.
Eerst kreeg ik zo af en toe dat ie tijdens gamen zoals Call of Duty 4 ineens het scherm blanco werd en spontaan opnieuw opstartte. Wat ik ook opmerk is dat ik continu tijdens elke multiplayer game connection interrupts krijg.
Wat me de laatste dagen was opgevallen in mijn bios is dat m'n CPU maximaal 74 ampère van mijn voeding trekt terwijl de voeding max 72 amps levert op de 12V lijn / 28 amp op 3.3 volt lijn / 28 amp op 5 volt lijn
Gisteren wilde de computer niet eens meer opstarten met de overklok.
Toen heb ik hem terug gezet op default setting: 3.0 ghz / 1.17v
Onder default trekt de cpu maar 22 ampère
Dan kan ik ook gewoon in windows komen en zelfs gamen en met Intel burn test benchmarken. Totaal geen probleem. OOK de connectie interrupt is hiermee totaal verdwenen!
Zelf denk ik dat het mijn voeding is die op z'n eind aan het lopen is want gisteren begon het spontaan dat ie niet meer wilde booten in windows met de overclock. Heb daarom ook maar gelijk een nieuwe voeding besteld die zonder meer tot veel meer in staat is (Corsair 1050W HX).
Denken jullie hetzelfde of zal het wat anders kunnen zijn? Ik hoor ik het graag!!
Ik heb sinds korte tijd een instabiel systeem.
Specs:
Core 2 Extreme QX9650 3.0 ghz
8 GB Corsair DDR3-1600 CL9-9-9-24 @ 2T (stabiel)
XFX nForce 790i Ultra SLI
Asus HD6950 met 6970 shader count @ 880/1375 1.050 v
Thermaltake Toughpower 750W <- = denk ik de boosdoener!
Cooling:
EK-Supreme HF - Nickel
EK-CoolStream RAD XT (340)
Yate Loon D12SH (2200rpm
EK-DCP 4.0 (Pump)
Overklok:
Processor heeft 2 maanden stabiel gedraaid op 4.12 ghz
Nu mijn probleem..
Heb dit systeem nu zo'n 3 á 4 maanden draaien en had nooit crashes op 4.12 ghz en is uitermate stabiel op 1.76 vcore geweest met Intel Burn Test / 20 runs / 4 cores / Very high setting. Werd max 97 graadjes.
Eerst kreeg ik zo af en toe dat ie tijdens gamen zoals Call of Duty 4 ineens het scherm blanco werd en spontaan opnieuw opstartte. Wat ik ook opmerk is dat ik continu tijdens elke multiplayer game connection interrupts krijg.
Wat me de laatste dagen was opgevallen in mijn bios is dat m'n CPU maximaal 74 ampère van mijn voeding trekt terwijl de voeding max 72 amps levert op de 12V lijn / 28 amp op 3.3 volt lijn / 28 amp op 5 volt lijn
Gisteren wilde de computer niet eens meer opstarten met de overklok.
Toen heb ik hem terug gezet op default setting: 3.0 ghz / 1.17v
Onder default trekt de cpu maar 22 ampère
Dan kan ik ook gewoon in windows komen en zelfs gamen en met Intel burn test benchmarken. Totaal geen probleem. OOK de connectie interrupt is hiermee totaal verdwenen!
Zelf denk ik dat het mijn voeding is die op z'n eind aan het lopen is want gisteren begon het spontaan dat ie niet meer wilde booten in windows met de overclock. Heb daarom ook maar gelijk een nieuwe voeding besteld die zonder meer tot veel meer in staat is (Corsair 1050W HX).
Denken jullie hetzelfde of zal het wat anders kunnen zijn? Ik hoor ik het graag!!