Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11 18:05

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb het volgende probleempje, ik had een mod_rewrite scriptje gevonden die mijn subdomein naar een bepaald bestand liet verwijzen, helaas na te veel veranderen krijg ik het nu niet meer zo terug.
en ik kan het ook niet meer terugvinden waar ik het vandaan heb, dus hopenlijk kan iemand mij hier mee helpen.

Wat heb ik gedaan?
Ik heb in DA een subdomein aangemaakt genaamd my, de map my heb ik via ftp verwijderd, en daarvoor in de plaats een symlink gemaakt genaamd my.
nu zien www.domein.nl en my.domein.nl er hetzelfde uit.

met dat script had ik het zo, dat als je my.domein.nl bezoekt, je gelijk my.domein.nl/my.php te zien krijg (url bleef gewoon my.domein.nl)
dit was goed, het enige wat niet goed was is dat alle links nu verwijzen naar my.domein.nl ipv www.domein.nl en dat wilde ik niet, dus ben ik gaan proberen om dat te omzeilen, wat dus niet gelukt is en ik mn script niet meer goed krijg.

Wat is dus wil, is dat als ik my.domein.nl bezoek, ik de inhoud van my.php zie, de url wordt omgezet zodat my.php?pagina=naam wordt omgezet naar my.domein.nl/naam en ik wil dat de rest van de links (bijvoorbeeld naar home of forum) gewoon blijven verwijzen naar www.domein.nl.
Hopenlijk is het een beetje duidelijk uitgelegd zo.

edit*
ik heb mn .htaccess file nu zo
code:
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteBase   /
RewriteCond  %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond  %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)/$  /$1
RewriteRule ^(.*)$ my.php?page=$1

my.domein.nl/naam werkt goed, my.domein.nl/naam/ niet, dan is de css weg, nu wordt hij veranderd in my.domein.nl/my.php?page=naam/ omgezet, de css is wel goed dan, maar is eigenlijk niet wat ik wil.

edit* fixed, moest zijn:
code:
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.domein\.nl$ [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^my\.domein\.nl$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ my.php?page=$1 [NC,QSA]
RewriteRule ^% my.php [L,NC,QSA]