[TUT] Block Internet (advertentie) domeinen met IE 7+

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 12:11
Ook zo geirriteerd door dat lange wachten en al die advertenties? Windows Internet Explorer heeft standaard niet een mogelijkheid om bepaalde "vervelende" internet domeinen (sites) te blokkeren. Als we de motorkap even opentrekken lukt dat wel :)

Hieronder de code met door mij verzamelde domeinen in reg file formaat. Kopieer en plak het in een tekst file en bewaar die als ie_ad_block.reg op je harddisk. importeer die dan als administrator.

Hoe werkt het? IE kent standaard 4 domein zones: internet, intranet, trusted, restricted. Per zone mogen bepaalde zaken wel of niet. Dit zijn de beveiligingsinstellingen die je in IE per zone kan instellen.

IE checkt tijdens het laden van een pagina of de huidige website (domein) in een bepaalde zone valt. Dat staat o.a. in het register. De truc is nu dat je zelf zones kan toevoegen in het register en daar een zone aan kan toekennen. Als je een zone toekent die hoger is dan de standaard zojuist genoemde zones mag die zite helemaal niks, en wordt die site niet eens geladen. Voor fijnproevers kan dat ook nog eens per protocol (http, https, ftp, etc..)

Deze instellingen gelden voor alle apps onder windows die van internet gebruik maken.

De ie_ad_block.reg file:
code:
1
*knip*

Succes

[ Voor 93% gewijzigd door TheVMaster op 03-03-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Lijkt mij handiger het te blokkeren middels een hostfile o.i.d. zodat je het niet per browser hoeft bij te houden.
Ik gebruik overigens meestal proxomitron voor dat soort dingen, doet net wat meer en door gebruik te maken van regexp heel sterk voor uitzonderingen e.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 12:11
Er zijn genoeg domeinblockers te vinden natuurlijk. Mijn router (dd-wrt) kan het ook. Mijn oplossing maakt gebruik van de al aanwezige middelen. En via policies makkelijk in corperate domain te implementeren zonder software te installeren. Vond hem wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit is al jaren bekend, snap niet wat toegevoegde waarde hiervan is?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
Ik weet niet wat precies de bedoeling is van je post, maar het zou fijn zijn als je voordat je een soortgelijk topic maakt dit eerst even overleg met de moderators. Daarbij is het blokkeren van advertenties nogal in strijd met de regels van Tweakers...

Lees, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

[ Voor 92% gewijzigd door TheVMaster op 03-03-2012 17:21 ]

Dit topic is gesloten.