Toon posts:

Harde schijf ruimte verdwenen?

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views

Verwijderd

Topicstarter
Simpel

Wanneer ik alle ( ook verborgen ) mappen selecteer op C krijg ik 30 Gb gebruikt.
bij eigenschappen van de C: beweert deze 60 Gb in gebruik te hebben. Hoe kan dit?
Het betreft een clean Windows 7 install van een SSD Revodrive van OCZ.

Waar is deze 30Gb gebleven? Is er een programma waar ik deze data zichtbaar kan maken en eventueel kan opschonen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer Spacemonger eens :)

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 03-03-2012 16:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37

Tjark

DON'T PANIC

Of Overdisk . Dan krijg je een beter beeld waar de GB's zitten

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig programmaatje dat Spacemonger :) Heel cool om te zien hoe snel hij alle ruimte overzichtelijk maak.( diagram )

Het probleem zit hem in de pagefil.sys en de hyberfil.sys deze nemen samen 30Gb in.
Programmaatjes dit dit automatisch leeggooien of moet ik deze steeds handmatig verwijderen?( tips en trics dus graag )

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:41:
Het probleem zit hem in de pagefil.sys en de hyberfil.sys deze nemen samen 30Gb in.
Programmaatjes dit dit automatisch leeggooien of moet ik deze steeds handmatig verwijderen?( tips en trics dus graag )
Kom op, beetje eigen inzet en ook zelf aan de slag. Zoek eens op wat pagefile.sys en hiberfile.sys zijn, en waarom je ze niet zomaar kun legen of weggooien. Zoek dan ook op hoe je eventueel pagefile.sys kunt verkleinen en wat voor voor- en nadelen dat heeft. Maar niet afwachten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Oplossing hier: http://bit.ly/wRrlLo

Modbreak:Dergelijke reacties als deze worden niet echt op prijs gesteld hier op GoT.

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 06-03-2012 21:12 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hibernate kun je onder Windows 7 uitschakelen door:
-te klikken op START en dan in de "programma's en bestanden zoeken"-balk "CMD" te typen en dat als Admin uit te voeren
-vervolgens in de opdrachtprompt dit typen: powercfg.exe -h off

Hibernate staat dan uit, en hiberfile.sys zal (als het goed is) weg zijn.

Pagefile resizen:
http://windows.microsoft....he-size-of-virtual-memory

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-01 12:47

Saven

Administrator

zijn ook systemrestore punten enzo als ik me niet vergis

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

30 GB is wel veel voor die bestanden, behalve als er erg veel RAM in het systeem zit (grote hiberfil.sys) en vaak ook onnodig grote pagefile.sys. Verkleinen van de systemrestore ruimte levert ook wat op. Zolang de TS geen informatie geeft over de PC blijft dat echter gissen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-01 18:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is een onderwerp dat reeds al veel vuldig is behandeld in dit subforum. Ik raad aan dat de TS eerst eens de GoT search er bij pakt. Daarnaast een kleine opmerking voor de TS, Gb is niet zo heel erg veel, de b staat namelijk voor bit en niet voor byte, byte wordt met een B aangegeven.

In iedergeval er wordt van een ieder verwacht eerst de FAQ's eens doorgenomen te hebben en de GoT search geraadpleegd te hebben, alvorens een topic aan te maken. Het lijkt er op dat dit hier niet het geval is, daarom gaat het topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.