Ik probeer al een tijdje een HTTPS connectie op te zetten op mijn website, ik krijg dit echter op geen manier voor elkaar en ben ook een beetje door mijn probeelsels heen;-)
Het is overigens een Debian 2.6.32.27 server.
Het is een Tomcat + Apache server, maar ik wil allereerst gewoon kunnen verbinden met Apache via poort 443.
Ik heb daarom een VH toegevoegd in sites-available/ssl
De apache.pem file heb ik aangemaakt met apache2-ssl-certificate en als CN heb ik mijn ip gebruikt (Website heeft nog geen domein, en wordt benaderd via het IP)
Deze ssl file heb ik een symlink naar gemaakt in sites-enabled en ik heb apache gestart.
In de acces en error.log vind ik geen informatie en Chrome geeft de volgende error:
Error 107 (net::ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR): SSL protocol error.
Terwijl Firefox deze error geeft:
The connection to 178.18.84.67 was interrupted while the page was loading.
Heeft iemand een suggestie voor wat ik nog meer kan proberen of misschien tips om meer 'errors' te zien?
alvast bedankt
Edit:
Mijn ports.conf bevat overigens de volgende tekst:
NameVirtualHost *:80
NameVirtualHost *:443
Listen 80
en SSL heb ik aangezet met dit commando :
a2enmod ssl
Het is overigens een Debian 2.6.32.27 server.
Het is een Tomcat + Apache server, maar ik wil allereerst gewoon kunnen verbinden met Apache via poort 443.
Ik heb daarom een VH toegevoegd in sites-available/ssl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <VirtualHost *:443> ServerAdmin webmaster@localhost DocumentRoot /var/www/ SSLEngine On SSLCertificateFile /etc/apache2/ssl/apache.pem SSLCacertificatefile /etc/apache2/ssl/apache.pem ErrorLog /var/log/apache2/error.log CustomLog /var/log/apache2/access.log combined ServerName 178.18.84.67 </VirtualHost> |
De apache.pem file heb ik aangemaakt met apache2-ssl-certificate en als CN heb ik mijn ip gebruikt (Website heeft nog geen domein, en wordt benaderd via het IP)
Deze ssl file heb ik een symlink naar gemaakt in sites-enabled en ik heb apache gestart.
In de acces en error.log vind ik geen informatie en Chrome geeft de volgende error:
Error 107 (net::ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR): SSL protocol error.
Terwijl Firefox deze error geeft:
The connection to 178.18.84.67 was interrupted while the page was loading.
Heeft iemand een suggestie voor wat ik nog meer kan proberen of misschien tips om meer 'errors' te zien?
alvast bedankt
Edit:
Mijn ports.conf bevat overigens de volgende tekst:
NameVirtualHost *:80
NameVirtualHost *:443
Listen 80
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <IfModule mod_ssl.c> # SSL name based virtual hosts are not yet supported, therefore no # NameVirtualHost statement here Listen 443 https </IfModule> |
en SSL heb ik aangezet met dit commando :
a2enmod ssl
[ Voor 13% gewijzigd door Afvalzak op 03-03-2012 16:06 ]