Ik krijg mijn pc niet meer in normale modus opgestart?!

Pagina: 1
Acties:

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Goedendag dames en heren,

Ik heb sinds december een eigen samengestelde pc. Reqs:
AMD PHENOM 965 x4
AMD Radeon hD 6750
Vengeance 2x4gb 1600mhz geheugen
Asus M5a78l moederbord

Hij heeft het altijd prima gedaan, battlefield 3 op ultra draaide hij zonder lag.
Maar.....

Sinds 3 weken crasht mijn pc de hele tijd. Ik heb niks raars uitgespookt, niet overgeclockt dus ofzo. Hij sluit vooral af bij flash filmpjes etc.

Drivers allemaal geupdate van mijn videokaart

Nu heb ik windows opnieuw geïnstalleerd en doet mn pc nog steeds vaag, Sterker nog, ik krijg hem niet meer in normale modus opgestart. Dan krijg ik no signal op mijn beeldscherm te staan.

Drivers zijn dus geupdate, en ik ben het spoor bijster. De pc zaak is zo klantvriendelijk mij te vertellen dat er extra kosten bijkomen, en dat ze nu en een paar dagen geen tijd ervoor hebben om te checken.

Dus heeft iemand ook zo`n ervaring? Wat te doen?! in veilige modus kan ik geen DVD-r afspelen dus dat werkt OOK al niet.

Mvg en bvd,
Darcey

• DarceyE
Doorgenomen maar ik vind het wel ingewikkeld imho. Ik snap er weinig vn xD. Als ik m terugbreng naar de zaak krijg ik kosten (zelf in elkaar gezet) -.-

• DarceyE
zoals
BIOS?
Als de PC hangt na een 'verkeerde' BIOS instelling of als de BIOS gewoonweg is verneukt, probeer het dan te resetten dmv een jumpertje: J1, JP1, "CMOS Clear", "CMOS Reset", "CMOS Clr", oid. Uitleg staat zeker in de handleiding van het moederbord.
Als de CMOS Reset jumper op de reset stand staat bij het opstarten, dan kan het voorkomen dat je computer niet opstart óf dat alle BIOS settings worden vergeten elke keer wanneer je de computer opstart. Dat kan ook voorkomen wanneer het batterijtje leeg is.
BIOS resetten dmv ATX reset: haal het batterijtje eruit, trek de 220V stekker eruit, druk 10 seconden op powerknop, wacht enkele tellen en zet tenslotte de batterij en de stekker terug. Je kan ook kortsluiten doormiddel van een schroevendraaier (of iets anders geleidends), dan zal 'ie ook resetten.
BIOS updaten: check de website van de moederbordfabrikant. Flash wel schoon, d.w.z. álle reset opties gebruiken, zoals /CC /CD /CP bij AWDFLASH.EXE.
BIOS update mislukt: check de FAQ: Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?
Alleen een blauwe balk onderaan zien wanneer je de BIOS in wil: ontkoppel alle laagtoerige fans en probeer het opnieuw. Knip desnoods het gele draadje door, zie ook Argh.. Kan niet meer in BIOS.
BIOS batterij vervangen (zeker als de BIOS de instellingen 'vergeet' en/of als de tijd en datum niet helemaal lekker loopt).

snap ik niet echt

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
DarceyE schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:00:
zoals
BIOS?
Als de PC hangt na een 'verkeerde' BIOS instelling of als de BIOS gewoonweg is verneukt, probeer het dan te resetten dmv een jumpertje: J1, JP1, "CMOS Clear", "CMOS Reset", "CMOS Clr", oid. Uitleg staat zeker in de handleiding van het moederbord.
Als de CMOS Reset jumper op de reset stand staat bij het opstarten, dan kan het voorkomen dat je computer niet opstart óf dat alle BIOS settings worden vergeten elke keer wanneer je de computer opstart. Dat kan ook voorkomen wanneer het batterijtje leeg is.
BIOS resetten dmv ATX reset: haal het batterijtje eruit, trek de 220V stekker eruit, druk 10 seconden op powerknop, wacht enkele tellen en zet tenslotte de batterij en de stekker terug. Je kan ook kortsluiten doormiddel van een schroevendraaier (of iets anders geleidends), dan zal 'ie ook resetten.
BIOS updaten: check de website van de moederbordfabrikant. Flash wel schoon, d.w.z. álle reset opties gebruiken, zoals /CC /CD /CP bij AWDFLASH.EXE.
BIOS update mislukt: check de FAQ: Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?
Alleen een blauwe balk onderaan zien wanneer je de BIOS in wil: ontkoppel alle laagtoerige fans en probeer het opnieuw. Knip desnoods het gele draadje door, zie ook Argh.. Kan niet meer in BIOS.
BIOS batterij vervangen (zeker als de BIOS de instellingen 'vergeet' en/of als de tijd en datum niet helemaal lekker loopt).

snap ik niet echt
Je wilt het CMOS reseten?

- Pak de handleiding van je moederbord erbij en zoek dan naar CMOS reset.
Hier staat dan welke jumper je moet gebruiken, vast wel een afbeelding bij.

Denk alleen niet dat het daar aan ligt.

Kun je ook even in je log-files (Windows) kijken waarom hij crashed.
Misschien dat er een applicatie bij staat of toch iets van een driver.

O ja, voor de zekerheid: Log-boeken: Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken -> Windows- logboeken

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35

Blokker_1999

Full steam ahead

persoonlijk zou ik op zo een moment aan 2 dingen denken: ofwel te warm (maar in deze moderne tijden normaalgezien minder voorkomend door auto throttling op de CPU als ie te warm word) of slecht geheugen (na te gaan mbv memtest bijvoorbeeld).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1