Toon posts:

windows 7 opstartherstel keuzemenu loopt vast.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn pc geupgrade met een nieuw mobo, geheugen en videokaart.
Hij werkt prima, alleen had ik mijn pc niet goed afgesloten. Hierdoor kreeg ik windows opstartherstel te zien toen ik de pc daarna bootte. Nu kon ik tijdens dat scherm niet de keuze Windows normaal starten kiezen, waardoor het scherm vastliep. Ik vraag me af waar er een probleem zou kunnen zitten.

Specs:

Mobo: Asrock 970 extreme3
Cpu: AMD Phenom ii x4 965
Memory: Kingston Valueram DDR-3 1333
GPU: Sapphire Radeon HD 6850 1 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 21:46
Volgens mij zal je met al die wijzigingen windows opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-07 12:55
Heb je al op F8 gedrukt tijdens het booten van Windows? Dan kies je voor Laatst bekende config? Of Save mode? Probeer dat eens. Het is mij ook gelukt met een upgrade van al deze componenten zonder windows te herinstalleren. Maar dat is wel het beste natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik was wel vergeten te zeggen dat ik Windows al had geïnstalleerd na de wijzigingen en daarna liep hij vast bij het menu van opstartherstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:31:
Sorry ik was wel vergeten te zeggen dat ik Windows al had geïnstalleerd na de wijzigingen en daarna liep hij vast bij het menu van opstartherstel.
Oh ok dat veranderd de zaak. Bevriesd het scherm dan ofzo? Kom je uberhaubt in Windows? Zit je koeler er goed op, geen warmteprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 21:46
Kijk ook even hoeveel watt je voeding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm bevriest inderdaad. De koeler zit er volgens mij goed op. Heb idle temps van 34 graden.
Heb een Arctic Freezer 13 CPU koeler. Verder heb ik een OCZ ModXstream 600w psu. Dit lijkt mij genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:03
dat ziet er inderdaad meer dan genoeg uit.

Je PC had ook vastgelopen tijdens Windows installatie als je config niet goed was.

Ik vermoed dat het een driver issue is (waarschijnlijk chipset). Probeer inderdaad eens te booten naar Safe Mode (http://windows.microsoft....our-computer-in-safe-mode voor de leek) en installeer de drivers aangeboden door de fabrikanten

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij bevriest zodra ik mijn keyboard gebruik, als ik 20 seconden wacht boot hij wel goed.

Edit: Nadat Windows is geboot krijg ik de melding dat de documents_ms libary ontbreekt. En zijn mijn persoonlijke mappen kwijt. Erg vreemd.

Ik neem aan dat ik de ATI Catalyst drivers gewoon van de AMD website kan afhalen en de chipset drivers van de ASrock site? Verder heb ik ook een Crucial M4 ssd in ahci modus. Ik kan dan beter niet de AHCI drivers van AMD gebruiken, maar de default Microsoft AHCI drivers?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
Okay, als ik jou was zou ik toch een reinstall doen. Kijken hoe het dan gaat. ff je dvd goed schoonmaken en opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:03
'gewoon' herinstalleren met het liefst een andere DVD van Windows. Veel tijd steken in een 'corrupt' Windows is zonde :+

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Het ligt aan mijn Logitech G110 gaming keyboard. Als ik een ander toetsenbord gebruikt, lukt het wel om een optie te selecteren in de setup/ opstartherstel etc, maar met de G110 bevriest het beeld. Dit is blijkbaar een bekend probleem.

http://forums.logitech.co...-out-of-ideas/td-p/472645

Edit:

Het probleem is opgelost. Op default stond de USB Legacy modus uit en de Logitech Gaming drivers moesten worden geïnstalleerd. Dit was ik helemaal vergeten te checken. Stomme fout van mezelf dus. In ieder geval bedankt voor de hulp!

@ TheVMaster

Ik snap dat dit geen helpdesk is (Ik ben zelf een ICT'er) maar voor mij was dit probleem onbekend. Daarom was ik erg benieuwd naar de meningen van anderen, misschien dat iemand met dezelfde combinatie van hardware dit probleem al eens heeft gehad en een snelle en effectieve oplossing heeft. In het vervolg zal ik mijn eigen stappen die ik heb ondernomen dan ook beter formuleren in mijn posts.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 19:15 ]

Pagina: 1